سیاست کنونی دولت حمایت از سرمایه گذار و ریل گذاری برای تولید است

مهاباد - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: سیاست کنونی دولت حمایت از سرمایه گذار و ریل گذاری برای تولید به عنوان برنامه‌های مهم در جهت رونق تولید، اشتغال و سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در نشستی هم با فعالان اقتصادی میاندوآب اظهار کرد: واحدهای تولیدی می‌توانند از ظرفیت سرمایه گذاران و بازار بورس برای جذب سرمایه در گردش استفاده کنند و این قدر وابسته به بانک‌ها نباشند.

وی افزود: تولیدکنندگان سربازان جبهه تولید هستند بخشی از مشکلات در حوزه کلان و ملی و برخی مشکلات در بخش مالی و سرمایه در این استان بررسی و مسایل کلان به مرکز منتقل می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره اینکه حمایت‌های مالی یکی از مطالبات فعالان اقتصادی در این استان است، اضافه کرد: برخی مشکلات و ناهماهنگی بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات وجود دارد.

سیاست کنونی دولت حمایت از سرمایه گذار و ریل گذاری برای تولید است

وی ادامه داد: طبق برنامه هفتم توسعه بانک‌های ناکارآمد یا باید رویه خود را عوض کنند در غیر این صورت از چرخه حذف می‌شوند و بانک‌های همسو با برنامه‌های دولت تقویت می‌شود.

معتمدیان گفت: منطقه ما یک منطقه کشاورزی است و در نیمه نخست سال باید تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شود تا بتوانند محصولات را خریداریدی کنند.

وی تاکید کرد: تاکنون ۷۳ جلسه یکشنبه‌های حمایت از تولید در استان برگزار شده که سال قبل این برنامه با بازدید از واحدهای تولیدی مرکز استان همراه بود ولی امسال آن را در شهرستان‌ها منتقل کرده و از واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف حمایت از تولید و اشتغال بازدید می‌کنیم.

معتمدیان با بیان اینکه در این برنامه نقشه راه توسعه استان تهیه و مشکلات واحدهای تولیدی بررسی می‌شود، یادآور شد: واحدهای تولیدی از نیاز خود به تسهیلات بانکی باید بکاهند و راهکارهای جدیدی در این زمینه پیدا کنند.

سیاست کنونی دولت حمایت از سرمایه گذار و ریل گذاری برای تولید است

استاندار آذربایجان غربی میاندوآب را از نظر گردشگری، کشاورزی بویژه تولید نهال و واحدهای صنعتی از قطب‌های مهم در جنوب آذربایجان غربی معرفی کرد و افزود: بزرگترین طرح شناسایی منابع معدنی استان در دولت سیزدهم در این منطقه با همکاری مرکز ژئوفیزیک انجام شده است.

وی ادامه داد: برای استفاده بهتر از ظرفیت مرز و بازارچه‌های مرزی نیاز به احداث یک ترمینال و بارانداز کالاها وجود دارد و میاندوآب یکی از مکان‌های مهم برای احداث این بازارچه است.

معتمدیان با انتقاد از وضعیت کنونی شهرک صنعتی میاندوآب اظهار کرد: شایسته نیست که تولید کنندگان این شهرک پس از ۳۰ از احداث آن مشکل آب، برق و انتقال سند داشته باشند.

وی یادآور شد: باید مجوزهای بی نامی در این شهرستان صادر و سرمایه گذار برای جذب در منطقه هیچ مشکلی نداشته باشد.

سیاست کنونی دولت حمایت از سرمایه گذار و ریل گذاری برای تولید است

در ادامه این نشست نماینده واحدهای تولیدی میوه خشک، رب گوجه فرنگی، و نماینده دامداران، کارخانه‌های قند، سرخانه داران، خانه صنعت این شهرستان مشکلات خود را بیان کردند.

استاندار آذربایجان غربی در جریان سفر خود به شهرستان میاندوآب از واحد کشتارگاه صنعتی مرغ ثیمین بال میاندوآب واقع در روستای ارمناک سفلی، واحد تولید پنیر پیتزا شکوفه‌های بهاری کوهستان، ابریشم پلاستیک ایرانیان، آسایش قطره آذربایجان در شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کرد.

شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی و در شاهرگ مواصلاتی سه استان کشور شامل آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha