۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85153138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بذرپاش: بخش عظیم قطعات صنعت هوایی کشور در شرکت "هسا" اصفهان تولید می‌شود

اصفهان- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: مجموعه "هسا" اصفهان میزان تاب‌آوری در حوزه تعمیرات و فناوری صنعت هوایی را افزایش داده است و امروز بخش عظیمی از نیازهای قطعات صنعت هوایی کشور در این مجموعه تولید و تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد بذرپاش روز سه‌شنبه پس از بازدید از بخش‌های مختلف شرکت هواپیماسازی ایران(هسا) در اصفهان در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان اصفهان در باره ظرفیت‌ فناورانه شرکت هسا شنیده بودیم، اما رویت پیشرفت‌های شگرف این مجموعه از نزدیک، چیز دیگریست.

وی ادامه داد: با همت مهندسان و تکنسین‌های وزارت دفاع و پیرو بازدید ریاست جمهوری از شرکت هسا و تلاش مدیران آن، امروز "هواپیمای سیمرغ" بطور مجدد وارد مدار بهره‌برداری شد.

هواپیمای ترابری سیمرغ که متناسب با نیاز دستگاه‌های کشوری و لشکری، شرایط آب و هوایی کشور و طبق استانداردها و مقررات بین‌المللی در وزارت دفاع و شرکت های دانش بنیان، طراحی، تولید و ساخته شده، پیش از این با موفقیت، تست پروازی خود را پشت سر گذاشته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان‌اینکه سازمان صنایع دفاعی و هوایی و شرکت هواپیماسازی هسا، همه به دولت کمک می‌کنند، افزود: خواسته ما در درجه نخست این بود که ظرفیت هواپیماسازی کشور را در اختیار هواپیمایی مسافربری قرار دهیم که بخش زیادی از این مسیر توسط مهندسان داخلی طی شده و به نقطه قابل قبول هم رسیده است و توافق کرده‌ایم که مسیر باقی مانده را با ساخت نخستین هواپیمای مشترک با سایر کشورها در داخل، وارد مدار حمل و نقل مسافری ایران کنیم.
بذرپاش گفت: از ظرفیت‌های دیگر شرکت هسا برای تاب‌آوری در حوزه تعمیرات و فناوری می‌توان استفاده کرد بخصوص‌اینکه صنعت هوایی و هواپیمایی کشور سال‌هاست درگیر تحریم است و از تحریم‌ها رنج می برد.
وی ادامه داد: مجموعه هسا با افزایش تاب‌آوری صنعتی خود سبب شده است که اثرات و صدمات تحریم‌ها، این صنعت را زمینگیر نکند و امروز بخش عظیم نیازهای هواپیمای در داخل کشور و در این مجموعه تامین می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با دستاوردهایی بدست آمده در شرکت هواپیماسازی ایران(هسا) در زمینه ساخت و زیرساخت‌ها و تست قطعات هوایی، هیچ کمبودی در این زمینه در کشورمان نداریم.

بذرپاش تاکید کرد: لازم است هواپیمای مسافربری داخلی با پلتفرم ایرانی وارد مدار صنعت هوایی کشور شود بطوریکه هم مردم به آن اعتماد داشته باشند و هم بطور کامل تحریم‌های مِبتلابه را در این حوزه بی‌اثر کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر حمایت قاطع دولت از شرکت هواپیماسازی ایران(هسا) ابراز داشت: وجود این مجموعه جزو نیازهای خود دولت است و توسعه ناوگان هوایی هم در زمینه بار و هم مسافر را تحت تکفُل دارد.

وی تصریح کرد: بطورطبیعی همه ظرفیت‌های مالی در وزارت راه را در خدمت این مجموعه قرار خواهیم داد و در این باره نیز امروز توافقنامه‌ای با این مجموعه منعقد شد.

به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز سه‌شنبه وارد اصفهان شد.

وی به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مسکن و راه و نیز بازدید از دیگر طرح‌های عمرانی فعال در این حوزه به اصفهان سفر کرد.

افتتاح همزمان ۶۶۵ واحد مسکونی شامل ۳۰۵ واحد تکمیلی مسکن مهر، ۲۹۶ واحد مسکن ایثارگران بهارستان و ۶۴ واحد پروژه مشارکتی در بهارستان و آغاز همزمان عملیات اجرایی ۵۲ هزار و ۹۸۵ واحد مسکونی در ۴۰ شهر استان از جمله برنامه‌های امروز وزیر راه و شهرسازی در اصفهان است.

بذرپاش پس از شرکت هواپیماسازی ایران(هسا) قرار است از پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران نیز بازدید کند.

همچنین افتتاح پُل دوم شهر گز و بهره برداری از ۴۶۰ کیلومتر روکش آسفالت در سطح استان شامل ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی و اهدای قرارداد واگذاری زمین به خانواده‌های دارای ۲ معلول از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در اصفهان اعلام شده است.

وی سپس در جلسه شورای مسکن استان در محل استانداری اصفهان نیز حضور خواهد یافت.

صنایع هواپیماسازی ایران(هِسا)، شرکت دولتی هوافضای ایرانی است که در سال ۱۳۵۳ تأسیس شد و اکنون بعنوان شرکت تابعه‌ سازمان صنایع هوایی ایران و زیرمجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فعالیت می‌کند.

کارخانجات این شرکت واقع در شمال شاهین‌شهر استان اصفهان، در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار قرار دارد که از این مقدار، بخشی از آن به کارگاه و بخشی نیز به آشیانه هواپیماها و فرودگاه اختصاص داده شده‌ است.

پس از انقلاب در دوره‌های مختلف پروژه‌های ساخت هواپیماهای ایرانی به این شرکت واگذار شد که از آن میان می‌توان پروژه‌های ساخت و تولید هواپیمای ایران-۱۴۰ و هواپیمای باربری سیمرغ اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha