رسانه‌ها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمک کنند

کرمانشاه– ایرنا– مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در جامعه و میان افکار عمومی، از رسانه های استان خواست در زمینه ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیشتر تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ خسرو شهیدی روز شنبه در دیدار از ایرنا مرکز کرمانشاه؛ با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک از مهم‌ترین برنامه های فرهنگی کشور است که باید در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی در طول سال قرار گیرد؛ عملکرد ایرنا دفتر کرمانشاه را در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موفقیت آمیز دانست.

وی گفت: تمام ادارات و دستگاه های اجرایی در قالب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران رصد و ارزشیابی سالیانه دستگاه می شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه به نقش اساسی رسانه ها در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و بیان داشت: وسایل ارتباط جمعی اعم از مطبوعات، صدا، سیما، شبکه های اجتماعی سایت ها، هر کدام به طریق ممکن در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، بیان اهداف و آرمان های شهدا بویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس می توانند نقش اساسی داشته باشند.

شهیدی در ادامه به تعامل سازنده و خوب مرکز ایرنا کرمانشاه با بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: انصافا دفتر ایرنا کرمانشاه در پیگیری برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و طرح سپاس این نهاد عملکرد خوبی داشته و هر زمان نیاز بوده و خواسته شده در راستای تکریم پاسداشت خانواده شهدا و ایثارگران مشارکت و ابراز آمادگی کرده است.

وی از خبرنگاران ایرنا کرمانشاه که در پوشش برنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران مشارکت فعالانه دارند، قدردانی کرد.

ایرنا آماده معرفی شهدای شاخص است

دبیر ایرنا مرکز کرمانشاه نیز در این دیدار، امنیت، آرامش و آسایش کنونی کشور را مرهون خون پاک شهدا و ایثار و جانفشانی ایثارگران دانست و گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی نظام جمهوری اسلامی، پوشش برنامه های مربوط به حوزه ایثار و شهادت را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

فرزاد نویدی، با بیان اینکه افکار عمومی و به خصوص نسل جوان باید با ایثار و فداکاری شهدا و ایثارگران بیشتر و بهتر آشنا شوند، افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی در این راستا آمادگی معرفی شهدای شاخص استان و همچنین وصیت نامه شهدا را دارد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه ای همگانی دانست و تاکید کرد خبرنگاران ایرنا نیز در این راستا مروج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند.

نویدی همچنین به ایجاد پرونده خبری در سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه با عنوان کرمانشاه، استانی که کتاب جنگ در آن جا آغاز و بسته شد اشاره کرد و گفت: تمام اخبار مربوط به حوزه ایثار و شهادت در این پرونده خبری موجود است و به راحتی در دسترس عموم مردم قرار دارد.

استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید دارد

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha