اختلاف و جناح بندی در تربت‌حیدریه به توسعه شهرستان لطمه زده است

تربت‌حیدریه - ایرنا - امام جمعه تربت‌ حیدریه گفت: اختلاف و جناح بندی در این شهرستان به توسعه منطقه لطمه زده و باعث عقب ماندگی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمد معلمی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی افزود: دود اختلافات و جناح بندی های موجود در تربت حیدریه به چشم مردم شهرستان رفته است و تا زمانی که جریانات سیاسی تمایل به رفع اختلاف و دور شدن از تعارض منافع نداشته‌ باشند، نمی توان جلو زیان‌های وارده را گرفت.

وی تصریح کرد: مشکل محوری و عمده‌ترین چالش تربت‌حیدریه که باعث عقب ماندگی شهرستان شده است؛ اختلاف بین جریانات سیاسی و حتی فرهنگی و اجتماعی منطقه می باشد که بین برخی مسوولان محلی هم شکاف ایجاد کرد.

معلمی که از حدود یک سال پیش تصدی امام جمعه تربت حیدریه را بر عهده گرفت، اظهار کرد: تاکنون در چند خطبه نماز از این عزیزان خواسته‌ام اختلافات را کنار بگذارند، اما نه تنها نتیجه نداد بلکه از من خواستند دیگر به طرح مجدد این مسائل ادامه ندهم.

وی گفت: هر چند اختلاف و بروز برخی مشکلات (بین مسلمانان) از صدر اسلام تاکنون وجود داشت و شخصیت هایی بی نظیری همچون پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) هم نتوانستند اختلافات را برطرف کنند در عین حال باید برای وحدت و همدلی جامعه اسلامی تلاش کنیم.

اختلاف و جناح بندی در تربت‌حیدریه به توسعه شهرستان لطمه زده است

مسوولان تربت حیدریه حضور بیشتری در نماز جمعه داشته باشند

امام جمعه تربت‌حیدریه همچنین با ابراز گلایه از آنچه که حضور کمرنگ مسوولان شهرستان در نماز جمعه نامید؛ اظهار کرد: برخی مدیران و دستگاههای اجرایی شهرستان حضور خود در نماز را محدود به برپایی میز خدمت در بیرون مسجد کرده‌اند.
معلمی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه محلی برای طرح مشکلات مردم است، ادامه داد: وظیفه امام جمعه آن است تا با نیت امیدآفرینی به طرح مشکلات بپردازد و شایسته است رسانه‌های ارتباط جمعی نیز به انعکاس اخبار نماز جمعه بپردازند تا آن دسته از شهروندان که فرصت حضور نمی یابند، از مسائل جامعه مطلع شوند.

مشکل مصلی تربت‌حیدریه نیازمند همکاری مسوولان است

امام جمعه تربت‌حیدریه همچنین به ساخته نشدن مصلی در این شهر پرداخت و گفت: زمین مصلی به مساحت ۲ هکتار آماده ساخت است اما راه دسترسی به آن در تملک اشخاص است و انتظار می رود با تعامل و همکاری مسوولان و تخصیص اعتبار مناسب خریداری شود.

مدیریت شهری تربت حیدریه به تمام محلات خدمات یکسان ارائه کند

معلمی که تاکنون چندین نوبت در خطبه های نماز جمعه تربت حیدریه از شورای شهر و شهرداری این شهر انتقاد کرده است، در جمع خبرنگاران نیز اظهار کرد: امکانات شهر به مناطق بالاشهری و طبقه مرفه سوق داده می شود در حالیکه مشکلات حاشیه نشینی و بافت فرسوده نیازمند توجه بیشتری است.

وی با بیان اینکه در محلات اعیان نشین تربت حیدریه هم خدمات ارائه شده شهرداری ضعیف است، اضافه کرد: پیشینه غنی و توانمندی بالای تربت حیدریه در حوزه های مختلف انتظارات را بالا می برد و به رغم تلاش های مدیران شهری؛ جا دارد دارد زیرساخت های رفاهی شهروندان تقویت و تجهیز شود.


امیدآفرینی مهمترین مولفه برای حضور پررنگ مردم در انتخابات است


امام جمعه تربت حیدریه در ادامه به موضوع انتخابات آخر امسال مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: از مهمترین مولفه‌ها برای برپایی انتخابات پرشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، امیدآفرینی است که در این رابطه مسوولان وظیفه خطیری بر عهده دارند.
خطیب جمعه تربت حیدریه افزود: برخی یکسره خود را خادم مردم معرفی می کنند ولی در عمل رفتار دیگری دارند که تاثیر منفی در جامعه و کاهش مشارکت اجتماعی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha