مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه: خبرنگاران امید آفرینان جامعه هستند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از خبرنگاران به عنوان پیام‌آوران امید و نشاط در جامعه یاد کرد و گفت: اصحاب رسانه در کنار عرصه آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی، نقش مهمی نیز در امید آفرینی در جامعه دارند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «منوچهر حاتمی» به همراه ۲ نفر از معاونانش و مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان به مناسبت روز خبرنگار با حضور در ایرنای مرکز کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگاران این مرکز اظهار کرد: خبرنگاران در عرصه ورزش نیز در کنار سایر حوزه ها با انعکاس موفقیت ورزشکاران در عرصه های مختلف ملی و بین المللی نقش مهمی در تنویر افکار عمومی جامعه و ایجاد روحیه شور و نشاط اجتماعی داشته باشند.

وی همچنین با تبریک روز خبرنگار افزود: روز خبرنگار یادآور زحمات و تلاش‌های انسان‌های شریفی است که در کسوت خبرنگاری، رسالت خطیر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی را بر عهده دارند و در این عرصه به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه همچنین با قدردانی از ایرنای مرکز کرمانشاه در حضور و انعکاس تمامی رویدادهای ورزشی افزود: جلب توجه مردم به نقش و جایگاه ورزش در زندگی و تبیین درست اثرات سازنده آن از کارکردهای مهم رسانه‌ها است که باید با جدیت برای تحقق آن تلاش کنند.

حاتمی با تاکید بر بیان انتقادات برای رفع نواقصات و رسیدن به نقطه مطلوب نیز گفت: رسانه‌ها با انعکاس مشکلات و نقد سازنده از ارگان‌های مختلف در کنار ارایه راهکار، می‌توانند به بهبود مدیریت دستگاه‌ها و خدمات رسانی و اعتلای امور کمک کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه: خبرنگاران امید آفرینان جامعه هستند

کسب ۴۵ مدال آسیایی و جهانی توسط ورزشکاران کرمانشاهی

حاتمی در ادامه به افتخار آفرینی های قهرمانان ورزشی استان در عرصه های ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: ورزشکاران کرمانشاهی در سال جاری موفق به کسب ۴۵ مدال بین المللی در سطح آسیا و جهان شده اند که این امر نشان دهند وجود استعدادهای ناب در رشته های مختف ورزشی در این استان است.

وی همچنین در زمینه افزایش ۴۷ درصدی آمار ورزشکاران سازمان یافته طی یکسال گذشته در استان نیز گفت: آمار ورزشکاران ما ۶۳ هزار نفر بود که با همکاری هیات های ورزشی و برنامه های در دست اجرا این تعداد به ۹۳ هزار نفر رسید که در مقایسه با میانگین کشوری که ۱۰ درصد است رقم زیادی است.

حاتمی یادآور شد: در سال جاری و به مناسبت هفته دولت، دهه فجر و هفته تربیت بدنی طرح های ورزشی مختلفی داریم که در استان افتتاح خواهد شد که مهمترین آنها پیست دوچرخه سواری و استخر کاناپولو مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد، و هشت زمین چمن مصنوعی که ۲ تا از آنها استاندارد و بقیه مینی فوتبال هستند به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه ادامه داد: سرانه فضای ورزشی استان در حال حاضر یک متر و ۳۰ سانتی متر است که نسبت به سرانه کشوری که ۸۶ سانتی متر است جزو استان های برخوردار هستیم و در صورت بهره برداری از این طرح ها در سال جاری حدود پنج تا ۶ سانتی متر به این میزان اضافه خواهد شد.

هیات‌های ورزشی کم کار کارت زرد دریافت می‌کنند

حاتمی با بیان اینکه برای توسعه ورزش در استان باید هیات های ورزشی را فعال کرده و پای کار آورد گفت: از همه هیات های ورزشی خواستنه شده است تا تقویم ورزشی خود را ارایه دهند تا براساس یک برنامه مدون حرکت کنند.

وی با بیان اینکه نباید فرصت ها را از دست داد افزود: ما حامی همه هیات های ورزشی هستیم و در این راستا جلسات زیادی نیز با آنها برگزار کردیم و در صورت مشاهده کم کاری تذکر نیز دریافت کرده اند.

حاتمی تاکید کرد: هیات ها براساس شاخص های وزارت ورزش ارزیابی می شوند و چنانچه جایگاه آنها براساس اعلام فدراسیون و اداره کل پایین آمده باشد کارت زرد دریافت و در صورت لزوم حتی با فدراسیون مکاتبه شده و درخواست مجمع فوق العاده می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه: خبرنگاران امید آفرینان جامعه هستند

کرمانشاه امسال میزبان ۱۴ رویداد ورزشی مختلف بود

مدیرکل وزش و جوانان استان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون در ۱۴ مسابقه و رویداد ورزشی را به نحو شایسته ای میزبانی کردیم که یکی از مهمترین آنها مسابقات کاراته وان بود که میزبان ۳ هزار ورزشکار از سراسر کشور بودیم ضمن اینکه این استان امسال میزبان برگزاری ۶ اردوی تیم ملی نیز بوده است.

وی همچنین به برگزاری ۱۱ مجمع انتخاباتی هیات های ورزشی در سال جاری اشاره کرد و افزود: برگزاری مجامع هیات های ورزشی بخوبی ساماندهی شده و به محض آنکه هر هیاتی دوره اش تمام می شود بلافاصله در پروسه ثبت نام قرار می گیرد به طوری که مجمع چهار هیات که ۲ هیات آن که اسکی و چوگان است طی روزهای آینده برگزار خواهد شد.

۴۴ درصد متقاضیان در استان وام ازدواج دریافت کردند

حاتمی در زمینه پرداخت وام ازدواج در استان نیز گفت: تا پایان تیرماه، ۶ هزار و ۶۳۳ نفر موفق به دریافت وام ازدواج شدند و ۲ هزار و ۵۴۸ نفر نیز همچنان در صف دریافت این تسهیلات هستند.

وی تعداد کل متقاضیان وام ازدواج در استان را نیز ۱۴ هزار و ۸۷۸ نفر اعلام کرد و گفت: در مجموع ۴۴ درصد متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات شده اند که به میانگین کشوری نزدیک است.

حاتمی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۱ درصد متقاضیان در استان موفق به دریافت وام ازدواج شدند گفت: طبق دستور رییس جمهور در شورای عالی جوانان تعداد متقاضیان در صف تا پایان شهریورماه کل وام های درخواستی از قبل و آنهایی که جدید ثبت می شود باید به صفر برسد.

همه مدال آوران به نحو شایسته ای تقدیر می‌شوند

مدیرکل وزش و جوانان استان با اشاره به برخی انتقادات موجود در زمینه عدم استقبال شایسته از قهرمانان ورزشی در استان نیز گفت: کمیته ای در این اداره کل به عنوان کمیته تشریفات وجود دارد که وظیفه اش استقبال از قهرمانان است که علاوه بر مراسم استقبال رسمی در فرودگاه یک آیین تقدیر نیز در محل اداره کل جوانان با دعوت از ورزشکار و خانواده وی و روسای هیات ها صورت می گیرد که در این مراسم مسوولان ورزش استان و رسانه ها نیز حضور دارند.

وی تاکید کرد: بعداز اینکه ورزشکار وارد استان می شود و مورد استقبال قرار می گیرد دو تا سه روز بعد از سوی هیات ها مراسمی برگزار و براساس مدالی که آورده است با حضور رییس و اعضای هیات به آنها در محل اداره کل پاداش داده می شود.

حاتمی ادامه داد: گاهی ممکن است از برخی از ورزشکاران دعوت نیز انجام شده است ولی بنابه دلایل شخصی حضور پیدا نمی کنند.

مسوولان استان از ورزش حمایت کنند

مدیرکل وزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه گفت: یکی از مشکلات استان ما هم اکنون عدم حضور تیم های مختلف ورزشی در لیگ های مختلف است که یکی از مطالبات مهم اجتماعی در جامعه است و دلیل اصلی آن نبود منابع مالی و عدم حمایت از سوی مسوولان و حامیان مالی از این تیم ها است.

وی با بیان اینکه ما از رسانه ها این انتظار را داریم که این مطالبه را از استان و مسوولان استانی داشته باشند افزود: یکی از این دستگاه ها شهرداری است ، درحالیکه در سطح کشور بیش از ۴۰ تیم ورزشی در لیگ های مختلف با حمایت شهرداری ها حضور پیدا می کنند این سووال مطرح می شود چرا شهرداری کرمانشاه در این زمینه هیچ نقشی ایفا نمی کند.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه: خبرنگاران امید آفرینان جامعه هستند

حاتمی یادآور شد: میزان کمک دستگاه ها و برخی حامیان مالی از تیم های ورزشی در حد ۲ تا سه میلیون تومان است در حالیکه یک اعزام حدود صد میلیون تومان هزینه در بردارد.

وی ادامه داد : در زمان حاضر اگر در استانی مانند اصفهان حداقل ۴۰ تیم ورزشی در لیگ های برتر حضور دارند ولی شمار این تیم ها حتی در استان کرمانشاه به سه تیم هم نمی رسد.

حاتمی اضافه کرد: ما نیروی انسانی و زیرساخت های لازم را حتی بیشتر از سایر استان ها در اختیار داریم ولی متاسفانه منابع مالی و حامی ورزشی نداریم.

وی یادآور شد: اگر اعتراض و مطالبه ای هم در این زمینه می کنیم می گویند مسوولیت های خودشان را گردن دیگران می اندازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha