۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۱۱
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85212824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برداشت باریجه از ۲۰۰ هکتار مراتع شهرستان میامی آغاز شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت: برداشت باریجه از سطح ۲۰۰ هکتار مراتع فرومد و فیروزآباد این شهرستان در شرق استان سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم صادقی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این گیاه در زمینه‌های دارویی، بهداشتی و صنعتی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی بسیار با ارزش است.

وی بر بهره‌برداری اصولی و فنی از این گیاه تاکید کرد، گفت: حفظ و احیای این گیاه بومی در منطقه می‌تواند زمینه‌های اشتغالزایی در راستای بهره‌برداری و فرآوری آن را فراهم کند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی تصریح کرد: امسال با اجرای عملیات بهره‌برداری باریجه شرایط اشتغال، افزایش درآمد بهره‌برداران منابع طبیعی برای مرتعداران ایجاد شده است.

صادقی با اشاره به اینکه شیره باریجه کاربردهای متعدد دارویی، بهداشتی و صنعتی دارد که به صورت خام و بدون فرآوری به کشورهای خارجی صادر می‌شود، اظهار کرد: برداشت این محصول با مجوز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری امکان پذیر است.

مساحت اراضی ملی شهرستان میامی ۸۵۰ هزار هکتار است. شهرستان ۴۰ هزار نفری میامی در شرق استان سمنان واقع شده است و ۸۰ درصد جمعیت آن در روستاهای بخش‌های مرکزی و کالپوش ساکن هستند که به دامداری و کشاورزی اشتغال دارند.

شهرستان میامی به عنوان قطب کشاورزی استان سمنان دارای ۶۷۰ هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha