پلیس سمنان چه توصیه‌های پیشگیرانه‌ای به خانواده‌ها در فصل بازگشایی مدارس دارد؟ 

سمنان- ایرنا- رییس پلیس پیشگیری استان سمنان با اشاره به فرارسیدن مهرماه و آغاز سال تحصیلی، گفت: والدین برای پیشگیری از آسیب‌پذیری فرزندان خود در مسیر مدرسه به خانه باید قوانین و مقررات خاص، در عین حال ساده و قابل درک برای کودکان وضع و آنها را به اجرای دقیق آن ملزم کنند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ حسن رستمیان روز یکشنبه در توضیح برخی از این نکات به رسانه‌ها ابراز کرد: والدین به فرزندان خود بیاموزند که هنگام خروج از مدرسه دلیلی برای عجله کردن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اگر کودک به سنی رسیده که خودش به تنهایی از مدرسه به خانه برمی‌گردد ، اطمینان حاصل کنید که از محل های امن برای عبور از عرض خیابان استفاده کند،ادامه داد: خانواده‌ها فرزندان خود را با تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنا و نحوه عبور از عرض خیابان را به‌صورت عملی با آنان تمرین کنند.

رییس پلیس پیشگیری استان سمنان تاکید کرد: خانواده‌ها برای پیشگیری از آسیب پذیری فرزند خود در مسیر مدرسه به خانه قوانین و مقررات خاصی مقرر و و آنها را به اجرای دقیق آن ملزم کنند.

پلیس سمنان چه توصیه‌های پیشگیرانه‌ای به خانواده‌ها در فصل بازگشایی مدارس دارد؟ 

وی با بیان اینکه بهتر است برای تردد دانش‌آموزان به مدرسه از سرویس های دارای مجوز و آموزش‌دیده استفاده شود، خاطرنشان کرد: اگر فرزندان برای رفت و آمد خود از سرویس مدرسه استفاده می کنند، والدین تمام نکات ایمنی مربوطه را به وی گوشزد کنند، نکاتی از قبیل حضور به موقع در محل سوارشدن، لزوم توقف کامل خودور هنگام سوار یا پیاده شدن، صحبت نکردن با راننده و مسافران، و بیرون نبردن سر و دست از پنجره.

سرهنگ رستمیان با اشاره به ضرورت گوشزدکردن خطر مربوط به حرکت کردن از پشت خودرو های بزرگ و دور از میدان دید سایر رانندگان را به کودکان، تاکید کرد: مصادیق رعایت کردن قوانین مدرسه و احترام به حقوق سایر دانش آموزان باید به کودکان آموزش داده شود.

وی به والدین توصیه کرد: به فرزندان خود تأکید کنید اگر در مسیر مدرسه دچار مشکل شدند، بلافاصله مسئله را با شما با مسئولان مدرسه در میان بگذارند و یا به کودک خود بیاموزید که هرگز به افراد غریبه اعتماد نکنند و در هر وضعیتی از سوارشدن وسیله نقلیه آنها خودداری کنند.

وی یادآور شد: به فرزندان آموزش داده شود که به تقاضای نامعقول دیگران به صراحت و بدون واهمه «نه» بگویند. از کودکان نمی توان انتظار داشت که توصیه های ایمنی را همواره به یاد داشته باشند، وظیفه همه است که هنگام رانندگی در اطراف مدارس با دقت بیشتری حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه والدین روابط خود را با فرزندانتان را به گونه ای تنظیم کنند که دل‌مشغولی‌های خود را نسبت به فضای مدرسه با خانواده در میان بگذارند، بیان کرد که وجود اضطراب در والدین یکی از عوامل افزایش تنش در دانش آموزان است، والدین از جملات تنش‌زا نسبت به فرزندان دانش‌آموز خود پرهیز کنند.

رییس پلیس پیشگیری استان سمنان، با اشاره به اینکه اگر خانواده‌ها فرزند کلاس‌اولی دارند، به او برای تعادل روحی و تطبیق با فضای جدید کمک کنند و در صورت لزوم با مشاوران متخصص دراین زمینه مشورت کنند، گفت: به فرزندان خود بیاموزید که در مسیر مدرسه از پیاده‌رو تردد کنند و مسیرهای اصلی را به کوچه های خلوت و مسیر میان‌بر ترجیح دهند.

یکهزار و ۲۸ مدرسه با ۱۱ هزار و ۲۰۰ نیرو در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پذیرای ۱۳۳ هزار دانش آموز استان سمنان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha