۹۰ درصد کمبود کتاب‌های درسی در ساوه تامین شد

ساوه - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش ساوه گفت: ۹۰ درصد کمبود کتاب های درسی دانش آموزان در این شهرستان با تخصیص از سوی اداره کل و وزارتخانه تامین شد.

«اصغر قراخانلو» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از ابتدای مهر تا کنون ۸۵ درصد از کتاب های مورد نیاز دانش آموزان تامین و توزیع شده است اظهار کرد: امروز نیز با موافقت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با تخصیص خارج از نوبت با توجه به نیاز شهرستان زمینه تامین این کتب فراهم شد.

وی اضافه کرد: براساس این موافقت و تخصیص کتاب های جدید از سوی وزارت آموزش و پرورش بر اساس سامانه سیدا ۹۰ درصد از کمبود کتاب های درسی این شهرستان تامین شده است.

قراخانلو افزود: این کتاب ها هم اکنون اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی و وزارتخانه در حال حمل به شهرستان هستند و روزهای ابتدایی هفته آینده در بین دانش آموزان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه با توزیع این کتاب ها میزان تامین کتب درسی از ابتدای مهر ماه تا کنون در این شهرستان به ۹۸ درصد می رسد خاطر نشان کرد: ۲ درصد باقی مانده نیز کتاب هایی بوده که در دست چاپ بوده که طبق اعلام وزارتخانه تا پایان مهر ماه تامین می شود.

مدیر آموزش و پرورش ساوه اظهار کرد: عمده دانش اموزانی که تامین کتاب های آنان با مشکل مواجه شده مربوط به دانش اموزان ابتدایی، هنرجویان هنرستان های کاردانش و متوسطه است که دلیل اصلی این مساله نیز تاخیر در ثبت سفارش کتاب ها به علت ثبت نام دیرهنگام دانش اموزان است.

۵۶ هزار دانش آموز و سه هزار نوآموز ساوجی در ۲۹۳ مدرسه هم اکنون در حال تحصیل هستند و بیش از ۲ هزار معلم و کادر آموزشی نیز در شهرستان ساوه در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha