۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۲۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85291419
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه صنعت و فناوری در اسفراین خراسان شمالی برپا شد

بجنورد - ایرنا - نمایشگاه صنعت و فناوری با هدف ارتباط بیشتر صنعت با دانشگاه در شهرستان اسفراین خراسان شمالی برپا شد.

رییس مجتمع آموزش عالی اسفراین روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه صنعت و فناوری در ۱۱ غرفه آغاز به کار کرد که با استقبال گسترده صنایع استان و شرکت کنندگان رو به رو شده و تا فردا فعال است.

محمد حاتمی با اشاره به افتتاح پنجمین دوره کنفرانس های ملی سه گانه مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین افزود: این رویداد به عنوان مهمترین رویداد علمی - صنعتی شهرستان اسفراین امروز در تالار همایش مهرگان مجتمع آموزش عالی آغاز شد.

وی مهمترین اهداف این همایش را آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین پژوهش‌ها در حوزه مهندسی، افرایش سطح دانش فنی و علمی شرکت کنندگان، تبادل نظر و ایجاد ارتباط علمی پژوهشگران و دانشجویان با صاحبان صنعت استان خراسان شمالی برشمرد.

رییس مجتمع آموزش عالی اسفراین بیان کرد: ۳۹۵ مقاله از دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و صنایع کشور به این همایش ارسال شد که ۲۵۷ مقاله توسط کمیته علمی پذیرفته شده است.

وی گفت: ۱۶۰ مقاله از مقالات پذیرفته شده در قالب سخنرانی علمی به مدت ۲ روز ارائه می شود و ۹۷ مقاله نیز به صورت پوستر منتشر خواهد شد.

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین هم با تاکید بر ضرورت ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه گفت: این مجتمع توجه خاص و ارتباط ویژه ای به مراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان دارد.

علیرضا ارغایی با تاکید بر ضرورت وجود دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه در این مجتمع آموزش عالی، از ایجاد دفتر نمایندگی ارتباط صنعت با دانشگاه خبر داد.

وی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را ضروری دانست و افزود: همکاری و ارتباط صنعت و دانشگاه به عنوان یکی از عوامل شتاب دهنده فعالیت های پژوهشی شرکت های صنعتی و باعث توسعه این شرکت ها می شود.

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین خاطرنشان کرد: محققان دانشگاهی به دانشمندان صنعتی کمک می کنند تا تحقیقات فعلی که ممکن است برای طراحی و توسعه فرایندهای نوآورانه و محصولات بالقوه سودمند باشد را شناسایی کنند.

ارغایی افزود: تحقیقات پیشرفته برای شرکت ها یک مزیت رقابتی به ارمغان می آورد زیرا زمان لازم برای انتقال یک محصول از آزمایشگاه به بازار را کاهش می دهند و رقابت اقتصادی بین المللی را تقویت می کنند.

وی گفت: مزایای ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای جامعه فراتر از ارتباطات دوطرفه است ونتیجه آن باعث ایجاد مزایایی می شود که این مزایا در نهایت باعث ارتقای سطح زندگی مردم خواهد شد.

شهرستان اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد و شهرستان صنعتی خراسان شمالی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha