۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85299830
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ درصد تصادفات منجر به فوت زنجان در ۲ آزادراه رخ می‌دهد

زنجان - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: طبق بررسی‌ها و مطالعات، ۴۰ درصد تصادفات منجر به فوت استان در ۲ آزادراه زنجان به قزوین و زنجان به تبریز رخ می‌دهد.

علی مدقالچی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده‌ترین علت بروز تصادفات در آزادراه های استان، خستگی، خواب آلودگی و واژگونی خودروهاست.

وی با بیان اینکه طبق بررسی ها ۲ آزادراه زنجان به قزوین و تبریز به زنجان به لحاظ ترافیکی در رده سوم یعنی خلوت قرار دارند، اضافه کرد: این آزادراه ها در مسیر غرب به شرق واقع شده است و نور آفتاب به طور مستقم به چشم رانندگان برخورد می کند و موجب خستگی رانندگان و افزایش تصادفات می شود.

این مسوول با بیان اینکه نوع طراحی خودروها هم در بروز تصادفات دخیل است، ادامه داد: استفاده از عینک های دودی می تواند راهکار خوبی برای جلوگیری از برخورد مستقیم آفتاب با چشم و خستگی آنها باشد.

وی با بیان اینکه ارتقای ایمنی جاده ها ۲ سویه و متقابل میان مردم و دستگاه های متولی است، خاطر نشان کرد: عموم مردم با رعایت قوانین و مقررات به عنوان کاربر در ایمنی و خود کنترلی جاده ها نقش اساسی دارند و به حفظ جان خود و دیگران کمک می کنند.

براساس اعلام راهداری ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه ترددشمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال بوده و این مسیرها به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور مجهز است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha