۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85303343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصفهان سرآمد آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در کشور است

اصفهان- ایرنا - مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: استان اصفهان در اقدامات نیکوکارانه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کشور سرآمد است.

به گزارش ایرنا، علی شمس روز یکشنبه در نشستی به‌منظور بررسی آخرین وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد در اصفهان افزود: با توجه به آزادی ۵۴۹ زندانی غیرعمد در هشت ماه امسال با کمک نیکوکاران باید گفت که اصفهان با میزبانی از بیشترین تعداد جشن آزادی و فراهم کردن زمینه آزادی بیشترین محبوس در رأس فهرست عددی قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که استقلال مالی از خاصیت سازمان‌های مردم نهاد است، گفت: عمده منابع ریالی مورد نیاز برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در کشور از محل گلریزان‌های مجازی و آیین‌های ویژه استخلاص مددجویان جرایم غیرعمد تامین می‌شود.

اصفهان سرآمد آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در کشور است

شمس خاطرنشان کرد: برخلاف برخی از نهادهای و مجموعه‌های فعال در حوزه بسط اقدامات نوعدوستانه در کشور، ستاد مردمی دیه به‌دلیل ماهیت غیرانتفاعی خود همواره مورد توجه مردم ایران و هموطنان مقیم در خارج از مرزهای ملی بوده و بر حسب همین اعتماد و بنا به اهداف عالی این ستاد در احقاق حقوق مدنی، جنس فعالیت آن مورد اقبال برخی از سازمان‌های مردم نهاد و چهره‌های فعال حوزه اجتماعی در خارج هم بوده و هست.

وی با تاکید بر مقوله پیشگیری از وقوع جرایم غیرعمد و ممانعت از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها گفت: برحسب ظرفیت‌های بومی و ضرورت‌های استانی، شایسته است که مسئولان قضائی و دست‌اندکاران حوزه آزادی زندانیان در اصفهان، حول مفاهیم «احسان» و «انفاق» که هر ۲ مولفه انسانی و دینی و دارای صبغه فرهنگی و سابقه تاریخی چندصد ساله‌ای در بین مردمان این دیار است، همیاران واقعی ستاد دیه را در مباحث درمانی و حیطه آموزش همگانی و فرهنگ سازی عمومی در کنار حوزه آزادی زندانی فعال کنند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور افزود: بر این اساس با صرف مبالغ ناچیز که هرگز نباید آن‌ را در فهرست هزینه‌ها احصاء کرد، با جلب مشارکت خیران، جامعه را از هدررفت منابع و صرف مخارج سنگین نجات داد و به این واسطه از بروز معضلات اجتماعی و اخلاقی و گاه مشکلات روحی غیرقابل درمان، خلاصی داد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل ستاد دیده کشور در پایان این نشست در جریان بازدید از نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان به پیگیری وضعیت آزادی حدود کیهزار و هفت زندانی بدهکار مالی در این استان پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha