برخی مشکلات ایثارگران سال آینده حل خواهد شد

همدان - ایرنا- معاون امور حقوقی و مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در بودجه ۱۴۰۳ برخی از مشکلات جامعه ایثارگری حل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محسن بزرگی روز چهارشنبه در همایش حقوق شهروندی و ایثار، مشکلات مربوط به مسکن، اشتغال، رفاه و آموزشی که در قوانین دیده شده را جزو حقوق شهروندی ایثارگران عنوان کرد.

وی هدف از برگزاری این همایش را پاسخگویی به سوالات ایثارگران در زمینه های مختلف دانست و یادآور شد: سه میلیون و ۶۰۰ هزار از خدمات بنیاد شهید بهره مند هستند.

بزرگی با اشاره به اینکه شهدای بزرگی در استان همدان تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شده است، افزود: در پیروزی همه مراحل انقلاب اسلامی مدیون شهدا هستیم.

این مسئول بنیاد شهید با بیان اینکه در دنیا کسانی که از بازماندگان جنگ هستند از امتیازات ویژه برخوردارند، افزود: در قرآن آمده است خداوند برتری داده به کسانی که در راه خدا جهاد می کنند.

بزرگی ادامه داد: خیلی از خدمات قانون جامع خطاب آن بنیاد شهید نیست بلکه برعهده دیگر دستگاه‌های دولتی است.

معاون امور حقوقی و مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: به مدیران دستگاه‌های اجرایی یادآور می شویم در مقابل ایثارگران مسوول هستیم.

وی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران سه کار حاکمیتی دارد احراز و تعیین درصد جانبازی و کمیسیون ماده ۱۶ که به اجرای قانون جامع ایثارگران نظارت می کند.

بزرگی با بیان اینکه همواره خود را مدیون فرهنگ عاشورایی می دانیم، ادامه داد: اگر ملت غزه امروز در برابر صهیونیست مقاومت می کند ، در پرتو تعالیم اسلام و تمسک از الگوی مقاومت است.

معاون امور حقوقی و مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان تاکید کرد: شکست صهیونیست ها آنها را به دیوانگی کشانده است بطوریکه به کودک کشی روی آورده اند و نفرت جهانی را برای خود فراهم کرده اند.

وی تاکید کرد: ۳۹ درصد مردم آمریکا مخالف حمایت از اسرائیل هستند و این بیانگر فشار افکار عمومی جهان بر کودک کشان صهیونیست است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ایثارگران در طول سالیان متمادی و دوران هشت سال دفاع مقدس برای حفظ این مرز و بوم خدمات زیادی ارائه دادند که تلاش های آنها را نمی توان جبران کرد.

حمید رضا حاجی بابایی ادامه داد: آنچه ایثارگران به نظام تقدیم کردند خود نظام است و همه افتخارات نظام نیز مدیون ایثارگران است.

در این مراسم از مشاوران برتر دستگاه‌های اجرایی استان همدان نیز قدردانی شد.

استان همدان هشت هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و یک هزار آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha