۷۵میلیارد ریال کمک هزینه درمانی به بیماران نیازمند کهگیلویه وبویراحمد پرداخت شد

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرف یک سال گذشته تاکنون ۷۵ میلیارد ریال کمک هزینه درمانی به بیماران نیازمند استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا،کاظم فلاح دوست شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی مسوولان و داوطلبان جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این مدت ۷۰ میلیارد ریال برای تامین دارو و خدمات درمانی بیماران صعب العلاج و پنج میلیارد ریال نیز کمک هزینه خدمات دندان پزشکی و فیزیوتراپی پرداخت شده است.

وی بیان کرد:این میزان کمک هزینه براساس ارائه نسخه های درمانی به بیماران صعب العلاج، و برای انجام دندان پزشکی و فیزیوتراپی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

فلاحی دوست عنوان کرد: از یک سال گذشته تاکنون همچنین مبلغ ۳۰ میلیارد ریال وام بانکی برای انجام درمان بیماران صعب العلاج پرداخت شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:اعزام ۴۱ کاروان سلامت به مناطق محروم برای انجام خدماتی مانند دندان پزشکی ،پرستاری ،بهداشت مادر و کودک ،تغذیه ،حمایت روانی ، بهداشت محیط ، توزیع دارو براساس ویزیت پزشک از دیگر خدمات انجام شده در این مدت بوده است.

وی عنوان کرد:دریافت مجوز و افتتاحیه درمانگاه جمعیت هلال احمر استان،ساخت و توسعه داروخانه به متراژ بیش از ۹۰ متر مربع، اخذ مجوز داروخانه هلال احمر استان و راه اندازی آن در آینده نزدیکر،اه اندازی مرکز گفتار درمانی جمعیت هلال احمر استان،ساخت و احداث انبار جدید معاونت بهداشت و درمان به متراژ ۱۰۰ متر مربع،بازسازی و تعمیر آمبولانس معاونت بهداشت با صرف مبلغ ۴۰۰میلیون ریال،اه اندازی و اخذ مجوز پروانه بهره برداری درمانگاه و فعالیت واحدهای فیزیو تراپی، کار درمانی ،گفتار درمانی ، دندانپزشکی، پزشک عمومی، متخصص داخلی، چشم پزشکی، تزریقات و پانسمان،پیگیری و دریافت مجوز داروخانه بعد از ۲۰سال از دیگر اقدام های دولت سیزدهم برای بهبود زیر ساخت های خدمات رسانی هلال احمر استان بوده است.

پوشش ۶۵۶مورد حادثه

وی با اشاره به حادثه خیز بودن استان تاکید کرد که طی یک سال گذشته تاکنون ۶۵۶ مورد حادثه شامل سیل ،آبگرفتگی، زلزله، برف وکولاک ،جاده‌ای و کوهستان در استان امدادرسانی شده است.

۷۵میلیارد ریال کمک هزینه درمانی به بیماران نیازمند پرداخت شد

فلاحی دوست خاطرنشان کرد: سوانح جاده ای با ۳۱۷ مورد بیشترین حوادث کهگیلویه و بویراحمد در این مدت بوده است.

وی ادامه داد که در این حوادث ۳۵هزار نفر امداد و نجات شدند.

وی ابراز کرد:در مجموع یکهزار و ۱۸۰ امدادگر برای پوشش این حوادث به محل وقوع اعزام شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha