مشارکت مردم و انتخاب اصلح در انتخابات مهم است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات مهم است لذا شورای فرهنگ عمومی استان پرداختن به این موضوع را باید در اولویت قرار دهد.

به گزارش ایرنا جواد قناعت روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا، افزود: با توجه به انتخابات پیش رو به عنوان یک مساله مهم و کلیدی، شورای فرهنگ عمومی استان برای افزایش اصل مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح این مهم را باید در اولویت قرار دهد.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی استان می‌تواند به انتخابات سال جاری به عنوان یکی از موضوعات مهم و جدی استان بپردازد.

وی اظهار کرد: در دیدارها و برنامه‌های متنوع مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف به عنوان تریبون ملی و فراملی، بیشترین وقت و فرصت ایشان به انتخابات پرداخته می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اینکه مقام معظم رهبری در جلسات مختلف و سخنرانی‌ها تاکید زیادی بر انتخابات دارند نشان می‌دهد انتخابات امسال یکی از انتخابات مهم، اساسی و کلیدی کشور است، زیرا دشمن به طُرق مختلف از جمله تهاجم فرهنگی، فشارهای اقتصادی، موضوعات منطقه، تحریم‌ها، به ویژه شبیخون فرهنگی و جنگ ترکیبی در حال ناامید کردن و تحت تاثیر قرار دادن مردم است.

وی افزود: دشمن در افکار برخی از رجال سیاسی و بزرگان کشور نفوذ کرده است و برخی همراهی کامل با جریان انقلابی و نظام را ندارند، و این بر روی حجاب و عفاف و درصد مشارکت مردم در انتخابات شاید اثر بگذارد.

قناعت تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری حضور پرشور مردم در انتخابات می‌تواند باعث وحدت، انسجام، قدرت و اقتدار ملی ‌شود لذا تقاضا دارند کسانی که تریبون در اختیار دارند نسبت به دعوت مردم به انتخابات اقدام کنند.

وی تصریح کرد: انتخابات امسال را نباید شوخی گرفت چون دشمن توانسته در داخل یکسری یارگیری‌هایی کند، بر اساس تاریخ معمولا نگاه مردم به خواص و رجال است.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: وظیفه داریم در تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات بر روی موضوع انتخابات متمرکز شویم چون دشمن در حال دلسرد کردن مردم از انتخابات است و این به ضرر کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتخابات پایه تحول است، یادآور شد: هر تحولی نیاز به حضور مردم دارد و تحول در انتخابات با حضور و مشارکت حداکثری مردم امکان‌پذیر است.

قناعت با اشاره به اینکه تکیه نظام اسلامی بر انتخابات است، گفت: به فرموده معظم‌له انتخابات اساس موجودیت نظام است و ۲ کلمه جمهوریت و اسلامیت وابسته به انتخابات هستند لذا باید همه بسیج شده و با حضور در محافل مختلف و تشریح اقدامات و دستاوردهای نظام و دولت، مردم را برای حضور در انتخابات مهیا کنیم.

وی افزود: در دولت سیزدهم اقدامات و اتفاقات بسیار خوبی در سطح کلان به ویژه در خراسان جنوبی رقم خورد که از جمله آن می‌توان به آغاز عملیات اجرایی راه آهن استان و اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان در حوزه زیرساختی این پروژه اشاره کرد.

استاندار خراسان ادامه داد: همچنین در دو سال گذشته در حوزه شهرداری، مسکن، گازرسانی، انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی و سایر نیز اقدامات مهمی انجام شده در حالیکه با جنگ‌ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و تحریم‌ها مواجه‌ایم.

وی تاکید کرد: در جنگ ترکیبی که دشمن هوشمندانه در تلاش است بر روی افکار مردم تاثیر بگذارد باید دستاوردهای دولت و نظام برای مردم شفاف‌سازی شود، همچنین وظیفه داریم در محافل مختلف و تریبون‌ها در خصوص انتخابات صحبت کنیم تا شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

قناعت با اشاره به ۹ دی ماه روز بصیرت و میثاق با ولایت، اظهار کرد: با حضور پرشور و انقلابی مردم بساز فتنه آمریکایی – اسرائیلی – انگلیسی سال ۸۸ برچیده شد و مقام معظم رهبری از این فتنه به عنوان خط قرمز یاد کردند و آن را مثلث استکباری دانستند.

وی در بخش دیگری با اشاره به تابلوهای ورودی شهری در استان گفت: شأن جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سیاست‌گذاری است لذا باید تابلوهای ورودی شهری تا ۲۵ اسفندماه بر اساس مصوبه شورا حداقل ۷۰ درصد به زبان فارسی و ۳۰ درصد بیگانه نصب شود.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: همچنین در نمایش محصولات زیست عفیفانه تولیدات بومی و مردم در اولویت هستند.

در این نشست استاندار خراسان جنوبی با اشاره بر پنج مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان از جمله پاسداشت هویت فارسی، بسترسازی محصولات زیست عفیفانه، موضوعات مربوط به موزه دفاع مقدس، انتخاب روز فرهنگ خراسان جنوبی و پیوست فرهنگی پارک‌ها و تفرج‌گاه‌های استان، بر تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی درست در این خصوص تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha