۱۵ فرصت سرمایه گذاری بجنورد به سرکنسول ترکیه در مشهد معرفی شد 

بجنورد-ایرنا- ۱۵ فرصت سرمایه گذاری شهرداری بجنورد، امروز (دوشنبه) به سرکنسول ترکیه در مشهد با هدف توسعه همکاری های اقتصادی معرفی شد.

به گزارش ایرنا، مجتمع فرهنگ و هنر چرمغان، مجموعه گردشگری باغشهر در دوبرار، شهرک خودرویی، مجتمع تجاری میرزاکوچک خان و مجتمع تجاری و اداری معراج از مهترین طرح های سرمایه گذاری است که شهرداری بجنورد برای معرفی به بخش خصوصی تهیه و در نشستی به سرکنسول ترکیه در مشهد معرفی کرد.

سرکنسول ترکیه در مشهد در نشستی با شهردار بجنورد، اظهار کرد: خراسان شمالی ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری دارد و در این زمینه رویکرد ما توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان ۲ طرف است.

سینان جم باشی گفت: ایران و ترکیه مشترکات زیادی دارند که این اشتراکات باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به پیگیری ها برای خواهرخواندگی بجنورد با یکی از شهرهای ترکیه، افزود: موضوع خواهر خواندگی بجنورد با یکی از شهرهای ترکیه در دیدار با استاندار خراسان شمالی مطرح شد که پیگیری های لازم برای تحقق این امر انجام خواهد شد.

سرکنسول ترکیه در مشهد خاطرنشان کرد: برای تحقق موضوع خواهر خواندگی باید اقدامات لازم نیز از سوی از استاندار خراسان شمالی، شهرداری مرکز این استان و مسوولان دانشگاهی انجام شود.

جم باشی با بیان اینکه فرودگاه بجنورد ظرفیت انجام پروازهای بین المللی را دارد، گفت: بر اساس آنچه اعلام شده، این فرودگاه ظرفیت های لازم را برای انجام پروازهای بین المللی دارد البته تاکنون پروازی از این فرودگاه به مقصد استانبول انجام نشده است که در این خصوص پیگیری ها انجام می شود.

بجنورد آماده ورود سرمایه گذار

شهردار بجنورد نیز در این نشست گفت: جذب سرمایه گذار یکی از رویکردهای اصلی شهرداری مرکز خراسان شمالی برای افزایش درآمدها است تا با ورود بخش خصوصی به عرصه سرمایه گذاری شهری، شاهد رونق اقتصادی در این شهر باشیم.

سیدمحمدعلی کشمیری اظهار کرد: اطلس سرمایه گذاری در شهرداری بجنورد تدوین شده است و در آن فرصت های سرمایه گذاری اولویت دار بجنورد برای معرفی به بخش خصوصی تعریف شده است.

وی افزود: خراسان شمالی، استان فرهنگ ها و قومیت ها است و مشترکات زیادی با مردم ترکیه دارد، این مشترکات در زمینه های فرهنگی و اجتماعی می تواند زمینه ساز توسعه روابط میان این ۲ کشور باشد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است که با توجه به تامین زیرساخت ها، فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری فراهم شده است.

این استان دارای بیش از ١١۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی، ٢٢ منطقه نمونه گردشگری استانی و هشت روستای هدف گردشگری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha