۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۱۹
کد خبر: 85383966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهادری جهرمی: دولت مردمی شعار «می‌توانیم» را محقق کرد

شیراز- ایرنا- سخنگوی دولت گفت: دولت مردمی سیزدهم در حوزه‌های مختلف به جای شعار نمی‌شود، نمی‌توانیم، شعار می‌شود، می‌توانیم و به جای شعار کلید حل مشکلات در بیرون است، شعار کلید حل مشکلات، مردم هستند، را در پیش گرفت و تمامی تلاش خود را برای تحقق این شعارها به کار بست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی بهادری جهرمی، عصر یکشنبه در نشست صمیمی با فعالان جبهه انقلاب اسلامی فارس در شیراز افزود: در بدو شروع فعالیت‌های دولت سیزدهم فضای فرهنگی و اجتماعی ملتهبی به این دولت مردمی تحمیل شد چرا که در سال‌های گذشته فضای فرهنگی حاکم بر جامعه تحت تاثیر منفی عواملی قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: در واقع وقتی دولتمردان اهل گفت و گو نبودند و می‌گفتند نمی‌شود و نمی‌توانیم و گره‌گشایی مسائل را در گرو تعامل با آن طرف مرزها می‌دانستند، نباید شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌های مختلف کشور می‌بودیم.

سخنگوی دولت، مردمی گرایی و استفاده از ابزارهای مردمی را از سیاست‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: دولت عموم سیاست‌های اصلی خود را با نقش آفرینی مردم پیش برده و از جمله در حوزه کالاهای اساسی و تامین امنیت غذایی گام‌های بزرگی برداشته است.

بهادری جهرمی، رشد منفی کشاورزی در سال‌های گذشته را ناشی از خشکسالی و سوء مدیریت دانست و افزود: از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به بعد رشد کشاورزی و مسکن مثبت شد و برای حل این مشکلات کوشیدیم تا میدان ‌داری را به دست مردم بسپاریم.

وی ادامه داد: با سیاست‌گذاری دولت و به همت مردم توانستیم از ۴.۵ (چهار و نیم) میلیون تُن تولید گندم به ۱۰.۵ (۱۰ و نیم) میلیون تُن تولید برسیم.

وی گفت: طی ۲ سال گذشته حجم تجارت خارجی از ۸۰ میلیارد دلار به ۱۱۲ میلیارد دلار رسید که این رکورد را پیش از انقلاب، پس از انقلاب و در دروان تحریم نداشتیم.

سخنگوی دولت اظهار کرد: این دولت مردمی عمل کرده و می‌کند و ایجاد ساختار دستیار مردمی‌سازی یکی از راهکارها در مسیر اقدامات مردمی دولت سیزدهم است.


سخنگوی دولت، فعالان جبهه انقلاب را میدان‌داران گذشته، حال و آینده دانست و گفت: بی شک خطا و کج سلیقگی در برخی از تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها وجود داشته اما تدابیر لازم هم برای حل این معضلات اتخاذ شده است.

بهادری جهرمی افزود: با وجود شرایط بحرانی که به دلیل تورم و مشکلات اقتصادی از سال‌های گذشته در کشور وجود داشت دولت تمام قد به میدان آمده و هرچند اولویت اول دولت در سه ماه نخست فعالیت‌هایش مبارزه با کرونا، تامین واکسیناسیون و حفظ جان مردم بود اما دولت مسائل اقتصادی را هم فراموش نکرد و در مدت هفت ماه تورم را با فعال کردن کسب و کارها و افزایش فروش نفت و فرآورده‌های نفتی از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد رساند.

وی ادامه داد: اصلاح اقتصادی برای مهار تورم در دستور کار متولیان اقتصادی در کشور ایران قرار گرفته است.

وضعیت مسکن و کشاورزی، مطلوب‌تر از گذشته

سخنگوی دولت، یکی از مشکلات کنونی کشور را عدم مهارت‌افزایی دانست و افزود: وضعیت مسکن، کشاورزی، انرژی، صنعت و معدن در دولت سیزدهم در مقایسه با دولت‌های گذشته مطلوب‌تر شده است.

بهادری جهرمی افزود: دشمنان کشور طی این سال ها از دشمنی خود کوتاه نیامده‌اند و در بخش‌های مختلف از جمله مباحث اقتصادی در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha