۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲
کد خبر: 85518519
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

در مناظره انتخاباتی روسای ستادهای نامزدها در فارس چه گذشت؟

شیراز - ایرنا - تالار فجر دانشگاه شیراز میزبان مناظره روسای ستادهای نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری بود که انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های علوم پزشکی و صنعتی شیراز برگزار کردند و هر چند قرار بود با حضور چهاررییس ستاد باشد، در نهایت با مشارکت ۲ ستاد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنطور که در فراخوان این مناظره بیان شد، قرار بود عبدالرزاق موسوی رئیس ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان، مجید فروردین رییس ستاد انتخاباتی دکتر قالیباف، جعفر پژدمانرییس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام پورمحمدی

در مناظره انتخاباتی دبیران ستادهای نامزدها در فارس چه گذشت؟

و احمد رنجبر، رییس ستاد انتخاباتی دکتر جلیلی روبروی جامعه دانشجویی شیراز به مناظره بنشینند اما رییسستاد پورمحمدی در این مناظره حضور نیافت و رییس ستاد پزشکیان نیز پس از تاخیر در زمانبندی این مناظره سالن را ترک کرد تا در نهایت روسای ستادهای استانی قالیباف و جلیلی با پاسخ به پرسشها، به نوعی با یکدیگر مناظره کنند.

فروردین و رنجبر درباره مهمترین اولویت‌های کاری، احتمال اجماع، کابینه احتمالی، مدیریت فضای مجازی، برنامه‌های اقتصادی و برنامه‌های قالیباف و جلیلی برای بهبود معیشت مردم توضیح دادند.

برنامه‌های سعید جلیلی برای بهبودی اقتصاد کشور

احمد رنجبر، رییس ستاد استانی سعید جلیلی در این مناظره دانشجویی که یکشنبه شب سوم تیرماه برگزار شد گفت: اکنون وضعیت معیشتی مردم مهم‌ترین دغدغه هر دولتی است و سعید جلیلی طی فعالیت مستمر خود در دولت سایه توانسته کارگروه‌هایی تخصصی تشکیل دهد و به صورت دقیق راه‌حل‌هایی را برای بهبودی در این زمینه بیابد.

رنجبر گفت: جلیلی با تحقیقات میدانی در کوچکترین روستاها و نشست‌های متعدد با کارشناسان اقتصادی راهکارهایی را برای رفع این مشکلات یافته است.

رنجبر در توضیح برنامه های کلان اقتصادی سعید جلیلی بیان کرد: جلیلی برای افزایش ارزش پول ملی کشور و بهبود قدرت خرید مردم و ساماندهی به تولید و فعالیت اقتصادی برنامه ریزی کرده است.

او اضافه کرد: جلیلی در زمینه مالیات نیز برنامه دارد تا با کسانی که با برداشتن نان از سفره مردم، فرار مالیاتی میکنند مقابله جدی شود.

رنجبر ادامه داد: تولید و صادرات فرآورده‌های نفتی‌ به‌ جای فروش نفت خام از مواردی است که جایگاه ویژه‌ای در برنامه های کلان اقتصادی دولت سعید جلیلی خواهد داشت.

رییس ستاد استانی سعید جلیلی در فارس در پاسخ به پرسشی درباره راهکارهای این نامزد برای تحقق شعار سال مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت:سامان یافتن جز با تکیه بر مردم امکان‌پذیر نیست و مردمی که همواره حمایتشان را از انقلاب نشان داده‌اند، باید در اداره مملکت به کار گرفته شوند.

به گفته او هرجا مردم را نادیده گرفتیم، موفق نبودیم، پس در اشتغال، تولید و اقتصاد نیز باید جایگاه مردم را به خوبی بشناسیم.

فضای مجازی چگونه در دولت جلیلی مدیریت می‌شود؟

رییس ستاد سعید جلیلی در فارس مدیریت فضای مجازی را بحثی مهم خواند و درباره برنامه های این نامزد انتخاباتی گفت: البته نحوه مدیریت فضای مجازی نیز مهم است، اما کشور باید امکاناتی برخوردار باشد که خود تسلط بر آن را به عهده داشته باشد.

رنجبر عنوان کرد: برنامه سعید جلیلی در این زمینه وابسته نبودن به پلتفرم‌های خارجی است و به اعتقاد او این اتفاق تنها با تقویت زیرساخت‌ها می‌افتد.

او این را هم اضافه کرد که کنترل فضای مجازی مشروط است و مدیریت درست آن دارای اهمیت بالایی است.

کابینه جلیلی چگونه شکل می‌گیرد؟

رییس ستاد سعید جلیلی در فارس در پاسخ به این پرسش گفت: در دولت‌های گذشته، گاهی افرادی را در کابینه به کار می‌گرفتند که برای منافع شخصی وارد می‌شدند اما به عقیده سعید جلیلی باید کار را به جوانان سپرد.

او گفت: همانطور که جوانان در امری چون جنگ تحمیلی، کشور را نجات دادند، اکنون نیز نباید مورد بی توجهی قرار گیرند.

رنجبر گفت: در این دولت نه به کسانی که از اول انقلاب به پست‌ها چسبیدند و به انقلاب ضربه زده‌اند تکیه می‌شود و نه به جوانان بی تجربه‌ای که در مدیریت ناتوان باشند.

برنامه‌های اقتصادی دولت قالیباف

رییس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در فارس با بیان اینکه در این مناظره تنها دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف را بیان می‌کند، گفت: مهم‌ترین هدف نیروهای انقلاب هم این است که کشور را از دوره خطرناک و بی حاصل قبلی نجات دهند.

مجید فروردین اظهار کرد: چیزی که من را برای پذیرفتن مسئولیت مسئول قالیباف در فارس قانع کرد، شخصیت میدانی، کارآمد و وقت‌گذاری شدید قالیباف بود.

وی معتقد است که قالیباف بر ساختار برنامه هفتم توسعه اشراف کامل دارد توان اجرای آن را دارد؛ مهم‌ترین میثاق ملی قالیباف، مصوبه برنامه هفتم توسعه است.

او ادامه داد: در این برنامه رشد اقتصادی هشت درصدی و کاهش تورم به تک رقمی هدفگذاری شده، در حالی‌که در یک دهه تورم‌های بالای ۵٠ درصد داشتیم هر چند این تورم در دوره شهید رئیسی کاهش یافت.

فروردین با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۰ درصد اقتصاد ما در تهران متمرکز است، گفت: تمرکز زدایی از پایتخت یکی از برنامه های جدی دولت قالیباف خواهد بود.

رییس ستاد قالیباف در فارس ادامه داد: طی ۱۰ سال اخیر، همه شعارهای سال جنبه اقتصادی و جلوگیری از فقر داشته و دولت قالیباف نیز در این خصوص برنامه دارد.

او درباره راهکارهای پیشگیری از فرار مالیاتی در برنامه های این نامزد ریاست جمهوری، اظهار کرد: ایجاد فضای دیجیتال در این زمینه موثر بوده و این راه باید ادامه یابد.

فروردین افزود: در زمان حاضر شاهد ناترازی یارانه‌های انرژی در کشور هستیم که این فاجعه بار است و باعث شده دهک اول جامعه، ۲۵ برابر دهک آخر از این یارانه‌ها بهره ببرند.

او عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های قالیباف افزایش حقوق دهک‌های پایین جامعه است که در سال نخست دولت شهید رئیسی نیز اجرایی شد و در سال‌های بعد متوقف ماند.

رییس ستاد قالیباف در فارس درباره برنامه‌های او در حل مشکلات مسکن و ازدواج جوانان نیز گفت: مهم‌ترین مشکل مسکن، زمین ناکافی است اما با قانونی که در مجلس تصویب شده، قرار است ۳۳٠ هزار هکتار به سطح زیربنای شهرها افزوده شود.

فروردین ادامه داد: مشکل مسکن، عاملی بازدارنده در موضوع ازدواج است و قرار است، دولت قالیباف برای زوج‌های جوان به‌ مدت ۳ سال مسکن‌هایی استیجاری با قیمت کم تهیه شود.

مساله حجاب و فضای مجازی در دولت قالیباف

فروردین درباره مساله حجاب در دولت قالیباف نیز گفت: ما به برخورد فرهنگی با مساله حجاب اعتقاد داریم اما به برخورد خشن در این مورد معتقد نیستیم.

او درباره مدیریت فضای مجازی با بیان اینکه این فضا دیگر به فضایی حقیقی تبدیل شده، اظهار کرد: همه کشورهای دنیا هم به دنبال راهبرد ملی کردن فضای مجازی هستند.

فروردین ادامه داد: فضای مجازی موجود در ایران متاثر از جهان غرب است؛ بنابراین باید اینترنت ملی را طراحی کنیم و فیلترینگ نیز در زمینه‌های اخلاقی و امنیتی، هوشمند شود و نباید از فیلترینگ یکپارچه همه سکوها استفاده کرد.

او این را هم گفت که طراحی اینترنت ملی ۲٠ درصد پیشرفت داشت اما در دولت شهید رئیسی به ۶۵ درصد رسید و حالا باید آن را ۱۰۰ درصدی کنیم.

در مناظره انتخاباتی دبیران ستادهای نامزدها در فارس چه گذشت؟

آیا نامزدهای جبهه انقلاب ائتلاف می‌کنند؟

رییس ستاد سعید جلیلی در فارس در این باره گفت: داوطلبانی خود را عرضه کرده و برنامه‌های خود را ارائه داده‌اند اما مردم برای انتخاب رئیس جمهور آینده، چیزهای بسیاری را مد نظر قرار اما باید روی کسی که اقبال عمومی بیشتری دارد ائتلاف کنیم و این مساله عجیبی نیست.

رنجبر گفت: امیدوارم جبهه انقلاب، ائتلاف کند تا رای آنها شکسته نشود.

رییس ستاد قالباف در فارس نیز در این ارتباط گفت: تجربه کار ائتلافی همیشه وجود داشته است. مطمئن نیستم این‌بار این ائتلاف صورت بگیرد اما به‌نظر من، این کار ضرورت دارد.

فروردین ادامه داد: قالیباف با وجود تهدیدهای مختلف، در انتخابات ۹۶ حاضر شد به نفع شهید رئیسی کنار برود و باعث تجمع آرا حول شهید رئیسی صورت و زمینه‌ساز پیروزی ۱۴۰۰ شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha