نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در ایرنا همدان چه گفتند؟

همدان-ایرنا- نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان در قالب نشست نقد و بررسی به بررسی و بیان دیدگاه ها و دفاع از برنامه کاندیداهای مورد نظر خود پرداختند.

به گزارش ایرنا، کمتر از چندروز تا هشتم تیرماه زمان برگزاری انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری باقی است و مردم در این دوره نیز با حضور در پای صندوق های اخذ رای از بین ۶ نامزد انتخابات، نهمین رییس جمهور ایران اسلامی را انتخاب و راهی ساختمان پاستور می کنند.

تاکنون دفتر مرکزی ستاد انتخاباتی ۶ نامزد ریاست جمهوری در استان همدان و شهرستان های ۱۰ گانه راه اندازی شده است و هر یک با شیوه های مختلف سعی در جلب نظر مردم برای حضور در پای صندوق های، و رای دادن به نامزد مورد نظرشان دارند.

مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود با حضور در پای صندوق اخذ رای و انتخابات از جایگاه ممتاز و بنیادین در نظام اسلامی برخودار است و در این بین مردم دیار همدان همواره با حضور حداکثری خود در انتخابات سهم قابل توجهی در رشد و بالندگی استان و کشور داشته اند.

به منظور بررسی فضای انتخاباتی استان همدان و همچنین تاثیر مناظره ها و برنامه های ارائه شده از سوی نامزدها در مشارکت مردم در انتخابات پیش رو همزمان با برگزاری گردهمایی و مناظرات انتخاباتی در سطح ملی و استانی، نشست نقد و بررسی برنامه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور نمایندگان پنج داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان برگزار شد.

" وجه تمایز نامزد مورد حمایت نسبت به سایر داوطلبان تصدی کرسی ریاست جمهوری"، "مهمترین اولویت و مشکل کشور و راهکار نامزد مورد حمایت این طیف برای رفع این مشکل" و "ارزیابی آنها از فضای انتخاباتی استان همدان از نظر میزان مشارکت و تاثیر برنامه های ارائه شده" از سوی داوطلبان در گرم شدن تنور انتخابات مباحث و سوالاتی بود که نمایندگان ستادهای انتخاباتی نامزدها در این نشست درمورد آنها صحبت کردند.

در این نشست حجت الاسلام "مصطفی عبدالملکی" به عنوان رییس ستاد حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی،"افشین ابراهیمی" به عنوان نماینده ستاد مسعود پزشکیان، "حیدر علی بابایی" به عنوان نماینده ستاد زاکانی، حجت الاسلام "مصطفی سیاوشی" به عنوان نماینده ستاد سعید جلیلی و "جعفر محقق" به عنوان نماینده ستاد محمدباقر قالیباف پاسخگوی سوالات بودند.

نمایندگان نامزدهای انتخابات در مناظره ایرنا همدان چه گفتند؟

کارنامه زاکانی روشن،شفاف و قابل دفاع است

بیشتر افرادی که با انتخابات و صندوق قهر کردند سیاسی نیستند و با دعوت اصلاح طلبان نیز پای صندوق رای نمی آیند و به دعوت ما نیز شاید خیلی اعتنا نکنند.

حیدر علی بابایی به عنوان نماینده ستاد زاکانی در همدان در ابتدای این نشست گفت: وجه تمایز زاکانی داشتن کارنامه ای روشن، شفاف، قابل ارزیابی و قابل دفاع است، همچنین برنامه های ارائه شده از سوی این نامزد به تایید بسیاری از صاحب‌نظران جزو برترین و بهترین برنامه در انتخابات پیش رو است.

وی با بیان اینکه امید می رود خروجی این نشست ها افزایش مشارکت و اعتلای حکومت دینی در نظام مردم سالاری دینی باشد،تاکید کرد: یکی از معیارها برای انتخاب کاندیدای مورد نظر باید بررسی گذشته او باشد که آقای زاکانی در جوانی برای دفاع از این آب و خاک، هستی و حیثیت و ناموس مردم، منافع ملی این مرز و بوم به احسن وجه عمل کرده و در ۶۳ ماه در سخت ترین حوزه یعنی بخش تخریب و اطلاعات فعالیت داشته است.

زاکانی رکورددار مطالبه گری در مجلس بوده است

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: همچنین بعد از دفاع مقدس در عرصه‌های ضروری مختلف از تحصیل علم تا نمایندگی مجلس، مطالبه گری و کار برزمین مانده شهرداری تهران که دغدغه این سید بزرگوار بود، هر چند شهرداری نهادی عمومی غیردولتی است اما جزو نقاط معضلی شده بود که یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بدهی داشت و وی به آن ورود کرد.

وی اضافه کرد: زاکانی به حمایت از شهید رئیسی عزیز در همه مقولات شتافت او هنگام فعالیت به عنوان نماینده مردم در خانه ملت هم رکورد مطالبه گری، تحقیق و تفحص و ساختار شکنی را در کارنامه زرین اش دارد.

فساد از چالش های مهم کشور است

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی همدان بیان کرد: مهم ترین چالش های کنونی مردم کشور شامل فقر، فساد و تبعیض است که این موارد در منویات دهه ۸۰ رهبری فرزانه انقلاب نیز بوده و تغییری نکرده است.

علی بابایی اضافه کرد: اینکه می گویم در مقوله مقابله با فساد نباید اذهان دنبال حجاب برود، چرا که این جزو کوچکی از فساد مدیریتی است و فساد اداری، مالی و فساد دوستانی که بستگانشان در بخشی از حاکمیت رخنه می کنند باید اشاره داشت.

وی تاکید کرد: ظهور و بروز فساد حوزه اقتصاد در فقر مشاهده می شود چرا که فساد به فقر در جامعه دامن زده و روز به روز فقرا را فقیرتر و ثروتمندان را غنی تر می کند.

نماینده ستاد زاکانی در همدان اظهار کرد: یکی از کمبودهای ساختاری کشورمان کمبود یا نبود یک سیستم برای دفاع از حقوق مردم مشهود است که این سیستم را شاید بتوان در دستگاه قضایی تعریف کرد.

علی بابایی درباره کارکرد این سیستم توضیح داد: سیستم دفاع از حقوق مردم باید بتواند مانع از این شود که جایی ترک فعل یا خیانتی، چپاول، دروغی به مردم گفته می شود، جای متهم و مدعی عوض شود.

وی بیان کرد: سیستم باید به گونه ای باشد که هر دولتی صندوق را تحویل می دهد شفاف عنوان شود که با چه مقدار بدهی و ذخیره ارزی تحویل می دهد و با چند درصد تحویل می گیرد؟

دولت روحانی مقابل استکبار رکب خورد

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: سال ۸۸ مشارکت بالا محصول مشارکت کدام دولت بود؟ چرا قفل کرد؟ کدام جریان زیرمیز زد و علیه مردم سالاری کودتا کرد و زیر بار بیش از ۱۱ میلیون تفاضل رای نرفت؟ کدام دولت با ۵۶۰ هزار میلیارد بدهی تحویل داد؟ شهید رئیسی دولت را با ۵۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی و همراه با انبوهی از مشکلات و وعده‌های عملی نشده تحویل گرفت.

علی بابایی افزود: دولت روحانی از نظر بین المللی در برجام همه افتخارات این سرزمین از زمان کوروش و داریوش و اسلام به حراج گذاشه شد در مقابل از دنیای استکبار رکب خوردند.

در جریان برجام روی دستاوردهای هسته ای بتن ریخته شد

وی اظهار کرد: در برجام مجاز به مذاکره بودیم ولی به بدترین شکل قراردادی منعقد شد حتی فرمایش مقام معظم رهبری را رعایت نکردند در نتیجه بر روی دستاوردهای هسته ای بُتُن ریختند؛ آنهایی که فرزندشان یک کاردستی چوبی بسازد ۱۰۰ جا آن را ثبت می کنند دستاورد جوانان و دانشمندان هسته‌ای را که پای این دستگاه‌ها خون دادند در موضوع برجام به باد دادند.

دبیر جبهه رهپویان انقلاب اسلامی در استان همدان گفت: وقتی استکبار زیر میز زد و تعهداتش را قبول نکرد شما چه اصراری به پایبندی به تعهدات دارید.

علی بابایی ادامه داد: در نتیجه یک سیستم مدافع حقوق مردم در این زمینه ها باید باشد چراکه مردم حرف، توقع، مطالبه، انتظار و مشکل دارند که به این مسائل پرداخته نمی شود.

وی همچنین گفت: ایجاد یک سیستم حقوقی،‌ نیازمند نرم‌افزاری چابک و خیلی قوی است تا با یک کارشناسی توان استیفای حقوق عامه را داشته باشد چرا که خیلی از مسئولان بی توجه به تعهد و وظایف هستند، در صورتی که بر زمین ماندن و انباش تکالیف محوله منجر به نا امیدی می شود.

بیشتر افرادی که با انتخابات قهرند سیاسی نیستند و با دعوت اصلاح طلبان نمی آیند

نماینده ستاد زاکانی در همدان گفت: اصلاح طلبان می توانند تنها درصد ناچیزی از بخشی از سیاسیون مرتبط را به صحنه انتخابات بیاورند.

علی بابایی بیان کرد: بیشتر افرادی که با انتخابات و صندوق قهر کردند سیاسی نیستند و با دعوت اصلاح طلبان نیز پای صندوق رای نمی آیند به دعوت ما نیز شاید خیلی اعتنا نکنند.

وی با تاکید بر اینکه تنها چیزی که می تواند آنها را به میدان بیاورد، کارنامه درخشان و برنامه قابل دفاع است،گفت: برایم سوال است برخی می گویند برنامه نداریم و می خواهند برنامه هفتم را اجرا کنند در حالیکه این برنامه ماحصل تفکر و برنامه ریزی شهید رئیسی است، شهیدی که وزیر خارجه اش است میدان را با عرصه‌ دیپلماسی تطبیق و ترکیب کرده و به همین جهت حلقه تحریم پیرامون کشور در حال شکستن بود.

نماینده ستاد زاکانی در همدان بیان کرد: موضوع عربستان چرا حل شد؟ چرا برخی با این همه انعطاف در سیاست خارجی‌ نتوانستند موضوع عربستان را حل کنند اما شهید امیر عبداللهیان موفق شد، باید بپرسیم چرا جبهه مقاومت جان گرفت و قوی شد؟

آقایان بگویند که پاستورنشین خواهند بود یا نه و آیا حضور بین مردم را عوام فریبی می دانند؟

علی بابایی خطاب به نماینده پزشکیان گفت: باید به این دوستان گفت شما که برنامه ای را که شهید رئیسی طراحی و در مجلس شورای اسلامی تصویب و مورد تایید نظام قرار گرفته است را می توانید اجرا کنید؟ آیا مثل شهید جمهور می توانید در کف میدان حضور پیدا کنید؟ آیا اتاق نشین و پاستور نشین خواهید بود یا نه و به مردم اعتنا دارند؟ آیاخدمت در میان مردم و درک درد مردم را عوام فریبانه نمی خوانید؟ آیا واقعا به سبک سیاست خارجی و تفکر رئیسی، در عرصه میدان مخالف را تحمل می کنید؟

وی ادامه داد: شما در هشت سال فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم چند بار مخالفان را جمع کردید؟ در حالی که شهید رئیسی سال ۱۴۰۲ تمام مخالفان و فعالان عرصه رسانه را پای یک میز جمع کرد و حرفها و انتقاداتشان، طرح ها و برنامه ها و راهنمایی‌های آنها را شنید،.

این چهره اصولگرا بیان کرد: آیا دوستان می توانند بسیاری از معاونان و تصمیم گیران منسوبان دولت قبل هستند، آیا می توانند اینها را تحمل کنند که اگر می توانستند تحمل کنند ، می توانند سبک برنامه آقای رئیسی را اجرایی کنند، بگویند می توانیم.

نمایندگان نامزدهای انتخابات در مناظره ایرنا همدان چه گفتند؟

پزشکیان دنبال آشتی مردم با صندوق رای است

سوابق دکتر پزشکیان از دهه ۸۰ تاکنون بیانگر این است که همچنان در مدار انقلاب و رهبری حرکت کرده و در کنار این مساله انتقادات خود را به شدیدترین لحن بیان می کند

افشین ابراهیمی میعاون حقوقی ستاد مسعود پزشکیان در استان همدان در ادامه این نشست با بیان اینکه تلاش پزشکیان برای افزایش مشارکت در انتخابات است،گفت: این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یکی از سخنرانی ها بی پرده عنوان کرد هدفش این است که مردم را دوباره به صحنه بیاورد.

افزود: آمار مشارکت در انتخابات از بیش از ۸۰ درصد در سال ۱۳۸۸ به کمتر از ۵۰ درصد در دهه اخیر رسیده است در حالی که نظام باید پشتیبانی مردم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: پشتیبانی نکردن مردم موجب ضعف و فروپاشی نظام شوروی، لیبی و مصر با وجود داشتن همه تسلیحات نظامی، امنیتی و اطلاعاتی شد.

معاون حقوقی ستاد مسعود پزشکیان در استان همدان ادامه داد: بنابراین همه تلاش اعضای ستاد پزشکیان به خواست این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ، اتحاد در چارچوب نظام و تلاش برای آشتی دادن مردم با صندوق رای است.

ابراهیمی، ناتوانی در حل مشکلات را یک معضل جدی دانست و گفت: هم اینک از نشان دادن آلات موسیقی در رسانه ملی تا برجام مشکل داریم و نمی توانیم آنها را حل کنیم.

وی افزود: نظام در حل و تحلیل بسیاری از مسایل به یک نقطه اشتراک نرسیده است برای نمونه درست بودن یا نوشیدن جام زهر در صلح سال ۱۳۶۸ هنوز آشکار نیست.

معاون حقوقی ستاد مسعود پزشکیان در استان همدان گفت: در حال حاضر در کنار مشکلات فرهنگی و مدیریتی، بزرگترین مشکل و نیاز کشور، حل مشکلات اقتصادی است.

ابراهیمی افزود: در آیات الهی و احادیث عنوان نشده که شراب خواری به کفر می رسد بلکه می گوید فقر و تنگ دستی به کفر می انجامد.

با تحریم نمی توان به صورت شعاری برخورد کرد

وی اظهار کرد: مجلس های گذشته و دولت شعار پیوند نزدن سفره مردم به برجام و دلار بود در حالی که نتیجه این تفکر رسیدن تورم در پایان سال گذشته به ۴۳ درصد، کاهش ارزش سرمایه و دارایی مردم و نزدیک شدن مردم به فقر بود.

معاون حقوقی ستاد مسعود پزشکیان در استان همدان از دیگر نتایج این تفکر را افزایش تورم، رشد قیمت ها و گرانی دانست که به سادگی و با یک جستجوی در فضای مجازی می توان درصد رشد تورم و گرانی را احصا و بیان کرد.

ابراهیمی ادامه داد: بنابراین رفع مشکلات اقتصادی در اولویت برنامه ها است اما از چه راهی این مشکلات رفع می شود.

وی بیان کرد: کشور با مشکل بزرگتری به نام تحریم روبرو است و با تحریم نمی توان به صورت شعاری برخورد کرد بلکه این یک موضوع واقعی و عینی است.

معاون حقوقی ستاد مسعود پزشکیان در استان همدان با بیان اینکه برخی به تحریم نگاه شعاری دارند،گفت: عده ای در دوره ای تحریم را برای کشور فرصت می دانستند اما به مرور و با گذشت زمان از تحریم به عنوان اقدامی ظالمانه یاد شد.

ابراهیمی با بیان این پرسش که "چرا تحریمی که فرصت و نعمت بود و ما می خواستیم از آن بهره برداری کنیم شد ظالمانه"، افزود: این بدن معناست که تحریم اثر دارد.

وی با تاکید بر ضرورت نگاه واقعی به مسایل جهان گفت: ۲۰۰ کشور جهان با کشوری که ۲۵ درصد اقتصاد در آن گردش دارد مبادله دارند بنابراین نمی توان در نگاه تخیلی منهای پنج کشور با ۲۰۰ کشور دیگر وارد معامله شد

ثمره برجام رسیدن به تورم تک رقمی بود

معاون حقوقی ستاد مسعود پزشکیان در استان همدان ادامه داد: برای تعامل با جهان در عرصه های مختلف به ویژه اقتصاد باید بتوان از مانع تحریم عبور کرد در غیر اینصورت حاصل شعار آتش زدن برجام با تورم ۴۰ درصدی است.

ابراهیمی ادامه داد: ثمره امضای برجام رسیدن به تورم تک رقمی بود اما حرکت بر مبنای شعار به دور از واقعیت آمار ارقام تورم ۴۰ درصدی بوده است.

وی با بیان اینکه برخی از اساس بر جام را قبول ندارند اظهار کرد : همه کشورها به یکسری مسایل ملی پایبند هستند و برجام نیز از این دسته بود، چرا که یک تصمیم ملی گرفته شده است.

معاون حقوقی ستاد مسعود پزشکیان در استان همدان افزود: افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ یک تصمیم ملی بود بنابراین نمی توان گفت به دنبال افزایش قیمت بنزین و قضایای بعد آن، نرخ این نوع سوخت را به هر لیتر ۱۵ هزار ریال تقلیل می دهیم.

برجام یک تصمیم ملی بود نباید تصمیمات ملی را زیرسوال برد

ابراهیمی اظهار کرد: برجام تصمیم ملی بود و در این باره رهبری فرمودند "سیاست خارجی توسط نهادهای بالادست تعیین می شود و دولت آن را اجرا می کند:" بنابراین این جزو معدود لوایحی بود که ۲۱ مهر تصویب و در همان روز به تایید شورای نگهبان رسید، یعنی از همه فیلترها رد شده بود.

وی با تاکید بر اینکه "نباید به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش کشید" گفت: «اختلاف سیاسی بنده و شما به جای خود» اما نباید تصمیم ملی را زیر سوال ببریم.

معاون حقوقی ستاد مسعود پزشکیان در استان همدان افزود: برخی درباره برجام گفتند منظور طرف مقابل تعلیق بود اما اینها لغو برداشت کردند، که این قبیل تحلیل و توصیف ها گل به خودی است.

ابراهیمی ادامه داد: اگر برجام به ضرر ایران بود چرا ترامپ از آن خارج شد؟ وقتی از شهید رییسی در مناظره انتخاباتی ۱۴۰۰ درباره قبول داشتن برجام سوال شد او گفت "متعهد به آن هستیم چرا که یک تصمیم ملی است".

وی گفت: هنوز تنور انتخابات داغ نشده است با این وجود اعضای ستاد پزشکیان مجاهدانه در حال تلاش برای افزایش مشارکت هستند.

افرادی که موجب کاهش مشارکت در انتخابات شدند باید محاکمه شوند

معاون حقوقی ستاد مسعود پزشکیان در استان همدان افزود: کشاندن انقلابیون پای صندوق رای هنر نیست چرا که آنها پای ثابت نظام اسلامی و صندوق رای هستند اما تلاش آقای پزشکیان برای کشاندن افراد قهر کرده با صندوق به شعب اخذ رای است و این یک مجاهدت از سوی اصلاح طلبان است.

ابراهیمی تصریح کرد: افرادی که موحب کاهش میزان مشارکت در انتخابات از افزون بر ۸۰ درصد در سال ۱۳۸۸ به حدود ۴۵ درصد، از هر طیف و جناحی هستند باید محاکمه شوند.

وی افزود: افرادی با محدود کردن انتخابات و رد صلاحیت ها دنبال این هستند تا نامزد مورد حمایت شان رای بیاورد در حالی که این کار خیانت به نظام و کشور است.

پزشکیان هیچ شبهه و مساله اقتصادی و ناکارآمدی ندارد

معاون حقوقی ستاد مسعود پزشکیان در استان همدان گفت: خصوصیت بارز مسعود پزشکیان که منجر به حمایت از ایشان شده حُسن شهرت این نامزد انتخابات ریاست جمهوری است چرا که با دقت در سوابق این نامزد، خانواده و اطرافیان او همچنین سابقه وزارت بهداشت و درمان و پنج دوره نمایندگی مجلس هیچ شبهه و مساله اقتصادی و ناکارآمدی از وی یافت نمی شود.

ابراهیمی افزود: از دیگر موضوعات موثر در حمایت از پزشکیان، التزام او به نظام جمهوری اسلامی و انتقاد مداوم از کج روی هایی است که در نظام ایجاد شده است.

این چهره اصلاح طلب ادامه داد: سوابق دکتر پزشکیان از دهه ۸۰ تاکنون بیانگر این است که همچنان در مدار انقلاب و رهبری حرکت کرده و در کنار این مساله انتقادات خود را به شدیدترین لحن بیان می کند و نطق وی در سال ۱۳۸۸ همچنان در فضای مجازی موجود است.

وی افزود: پزشکیان در عین حفظ چارچوب های نظام اسلامی و التزام به قانون اساسی بر این امر اعتقاد دارد که «در صورت منتقد نبودن، به نظام ضربه وارد می شود بنابراین ایراد نظام را باید من بگویم که ملتزم به آن هستم و به او اعتماد دارم».

نمایندگان نامزدهای انتخابات در مناظره ایرنا همدان چه گفتند؟

حضور نامزدها از طیف‌های مختلف مشارکت در انتخابات را افزایش می دهد

سوابق این نامزد نشان می‌دهد که وی مرد میدان عمل است و اهل تئوری، نظریه و رویاپردازی نیست بلکه در کمال احترام، متفاوت از سایر نامزدهای انتخاباتی است.

جعفر محقق مسوول رصد و عملیات رسانه ای ستاد محمدباقر قالیباف در استان همدان نیز در این نشست به بیان راهکارهای افزایش مشارکت پرداخت و گفت: از همه طیف‌های سیاسی مطرح کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد داریم و این می‌تواند فضای عمومی جامعه را به طرف مشارکت بیشتر در انتخابات ببرد.

جعفر محقق با اشاره به اینکه نوع سوابق و چهره شناخته شده محمد باقر قالیباف مبرهن و مشخص است، افزود: این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به صورت پلکانی بالا آمده و مسوولیت‌های مختلف را طی کرده و به ریاست قوه مقننه نیز رسیده است.

قالیباف مرد میدان عمل است و اهل نظریه و رویاپردازی نیست

وی اظهار کرد: سوابق این نامزد نشان می‌دهد که وی مرد میدان عمل است و اهل تئوری، نظریه و رویاپردازی نیست بلکه در کمال احترام، متفاوت از سایر نامزدهای انتخاباتی است.

این مدرس دانشگاه آزاد اسلامی در همدان تصریح کرد: کاردانی و تجربه قالیباف در عرصه های مختلف مدیریتی ثابت کرده است وی توانایی این را دارد که در گیرودارهای مدیریتی کلان کشور، مشکلات را حل و فصل کند.

محقق با عنوان اینکه قالیباف در جنگ تحمیلی در عالی ترین مقام جبهه و جنگ نیز فعالیت داشته است،ادامه داد: او علاوه بر تخصص خلبانی، فرماندهی نیروی هوایی سپاه، فرماندهی لشکرهای مختلف سپاه، فعالیت در قرارگاه خاتم الانبیا (ص) را در کارنامه دارد و این نشان می دهد وی از تجربه لازم در عرصه های مدیریت بحران برخوردار است.

این دانش آموخته دکترای علوم سیاسی گفت: آقای قالیباف در نیروی انتظامی، پلیس و شهربانی عملکرد خوبی داشته است به گونه ای که رتبه نیروی انتظامی را با راه اندازی پلیس ۱۱۰، پلیس+۱۰ و پلیس زنان ارتقا و انسجام و قوام به نیروی انتظامی بخشید.

محقق بیان کرد: قالیباف پس از آن وارد شهرداری تهران شد و براساس ارزیابی صورت گرفته طرح های عمرانی بزرگ و متنوعی از جمله تونل های رسالت، توحید و نیایش را راه اندازی کرد، همچنین متروی ۴۰ کیلومتری تهران را به ۱۲۰ کیلومتر توسعه داد، برج میلاد را توسعه داد، بوستان نهج البلاغه، دریاچه چیتگر و اتوبان امام علی(ع) را راه اندازی کرد.

وی بیان کرد: پس از آن وارد مجلس شورای اسلامی شد و ریاست قوه مقننه را برعهده گرفت و آنقدر توانمندی و کاردانی از خود نشان داد که در این چند دوره به عنوان رییس مجلس انتخاب شده است.

نماینده ستاد محمدباقر قالیباف در استان همدان گفت: این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به درخواست نخبگان و ۱۴۰ نماینده مجلس شورای اسلامی وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شده است.

خیلی از مشکلات کشور ناشی از عملکرد ضعیف برخی افراد در گذشته است

محقق در رابطه با مشکلات امروز جامعه افزود: در گام نخست بی توجهی به خواسته ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب یکی از عوامل مشکلات است، سپس بی توجهی به برنامه پنجم و ششم توسعه کشور و معیشت مردم، سومین مشکل بزرگ و ملموس جامعه در بخش اقتصادی شامل بیکاری جوانان، تورم، مسکن می شود که خیلی از این مشکلات ناشی از عملکرد برخی از افراد در گذشته است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این موارد ربطی به تحریم ندارد، گفت: ممکن از تحریم تاثیر داشته باشد اما بیشتر از نوع عملکرد ناثواب دچار مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شده ایم.

این استاد دانشگاه آزاد تصریح کرد: همه چیز منفی نیست انقلاب در مسیر خود در حرکت است و این مشکلات کف‌های روی آب هستند؛ برنامه ها قابل اجرا و مشکلات قابل رفع و زیرساخت‌ها محکم، استوار و اساسی است.

محقق گفت: اتفاقی که برای رییس جمهور شهید در یک حادثه ناگهانی رخ داد در کشورهای اروپایی رخ می داد کل مسائل آن به هم می ریخت اما رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند در عرض ۵۰ روز انتخابات برگزار شود بنابراین بدون هیچ مشکلی کشور در مسیر خود در حال حرکت است.

فضای عمومی انتخابات بهتر از گذشته است

نماینده ستاد محمد باقر قالیباف در رابطه با فضای انتخاباتی عمومی کشور افزود: با نگاه به انقلاب های بزرگ دنیا، هر انقلابی از یک جامعه سنتی به یک جامعه صنعتی وارد می شود ما خیز برخاستن از سنت را زده ایم و عنوان کشور در حال توسعه را گرفتیم اما هنوز در دوره گذار هستیم که خطرناک ترین دوره است.

وی همچنین گفت: در جامعه شناسی سیاسی یک جامعه سنتی که متحول می شود دوره گذار را باید سپری کند این دوره سرنوشت ساز ترین دوره است برخی از انقلاب ها در این دوره شکست خوردند.

محقق عنوان کرد: پس از انقلاب بزرگ فرانسه ناپلئون روی کار آمد و دریای خون به راه انداخت و پس از انقلاب اکتبر روسیه نیز بلشویک ها روی کار آمدند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ما نسبت به این انقلاب ها هزینه کمتری پرداخت کردیم، گفت: در این دوره مدیریت نالایق، تحریم ها و تهدیدهای دشمنان خارجی نیز داشتیم اما فضای عمومی انتخابات امروز به چند دلیل بهتر از دوره های گذشته است.

خدمات صادقانه شهید رییسی اقبال عمومی را جلب کرد و حتی عده ای را به توبه انداخت

نماینده ستاد محمد باقر قالیباف افزود: از همه طیف‌های سیاسی مطرح کشور نامزد داشتیم و این می تواند فضای عمومی جامعه را به طرف مشارکت بیشتر می برد.

محقق با اشاره به اینکه شهادت آیت الله رییسی کمتر از خدمات ایشان در جلب مشارکت حدکثری اثر ندارد، بیان کرد: خدمت صادقانه دولت رییسی و بازتاب آن، اقبال عمومی را جلب کرد و بسیاری از افراد در رسانه های گروهی نسبت به دیدگاهی که به ایشان داشتند توبه کردند.

نمایندگان نامزدهای انتخابات در مناظره ایرنا همدان چه گفتند؟

پورمحمدی دنبال اجماع و بهره گیری از ایده های مختلف است

علت بیان «برجام را آتش می زنیم» این بود که در آن طرف قضیه دشمن این ملت ترامپ ملعون و قاتل سردار شهید قاسم سلیمانی گفت که برجام را پاره می کنیم، طرفداران برجام چرا این مساله را نمی گویند؟

حجت الاسلام مصطفی عبدالملکی که رییس ستاد مرکزی حجت الاسلام پورمحمدی در همدان را بر عهده دارد نیز در این میز گرد خبری گفت: کسی که تقوا پیشه کند خداوند روزنه ای از امید برای او قرار می دهد که هیچ وقت به بن‌بست ختم نمی شود.

این چهره اصولگرا افزود: کسی که تقوی الهی را در رفتار، گفتار و منش و طرفداری اش رعایت کرد خداوند روزنه نجاتی برای او باقی می گذارد و آن سوپاپ اطمینانی است از بهره تقوا نصیب او شده است.

وی یادآوری کرد: پیامبر (ص) به حضرت علی(ع) فرمودند «بدترین انسان کسی است که آخرت را به دنیایش بفروشد و بدتر از آن کسی است که آخرتش را برای دنیای دیگری بفروشد».

رییس ستاد مرکزی حجت الاسلام پورمحمدی در همدان اضافه کرد: کار ما و طرفداری ما مقدس و بر مبنای اطمینان و شناخت از برنامه ها و شناخت از عرصه ای که می خواهیم تا آخر باشیم، است.

حجت الاسلام عبدالملکی اظهارکرد: پس از شهادت آیت الله رییسی شخص دوم مملکت آب از آب تکان نمی خورد حتی در تشییع پیکر میلیونی و با شکوه در تبریز، قم، بیرجند و مشهد حادثه ای رخ نداد، چرا که کشور در سایه ولایت در امنیت است.

وی افزود: در تیم آقای رئیسی خیلی ها تا مدتها گله مند این مساله بودند که چرا آقای رئیسی از فلان آقا استفاده می کند یا اینکه چرا چند درصد از افراد جناح های دیگر در تیم ایشان حضور دارند و این سوال ها و شبهات همچنان مطرح بود.

منتقدان جمله "ّبرجام را آتش می زنیم" چرا نمی گویند دشمن اول گفت آنرا پاره می کنیم؟

وی گفت: علت بیان «برجام را آتش می زنیم» این بود که در آن طرف قضیه دشمن این ملت ترامپ ملعون و قاتل سردار شهید قاسم سلیمانی گفت که برجام را پاره می کنیم، چرا این مساله را نمی گویید؟

رییس ستاد مرکزی حجت الاسلام پورمحمدی در همدان اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند «اگر شما برجام پاره می کنید ما آن را آتش می زنیم»، دشمن ابتدا بدعهدی کرد، اما بعضی طرفداران برجام به این مساله انتقاد کردند، این کار درستی نبود ما داریم گل به خودی می زنیم و توپ را بین نیروهای خودی شلیک می کنیم.

حجت الاسلام عبدالملکی گفت: امروز که مساله اجماع از طرف حجت الاسلام پور محمدی مطرح شده تداوم همان روش شهید جمهور است.

۲۰ استاندار دولت احمدی نژاد را پورمحمدی انتخاب کرد که استانداران موفقی شدند

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: اجماع یعنی استفاده از فکرهای مختلف و کسانی که می توانند از پس کار بربیایند کسی که مدیریت دارد و می‌تواند مدیر باشد، می تواند موتور پیشران انقلاب و نظام و ولایت را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه نظر حجت الاسلم پورمحمدی در دولت قرار این است که با اجماع از همه نیروها، فکرها و ایده ها استفاده شود، خاطر نشان کرد: زمان آقای محمود احمدی نژاد ۲۰ استاندار را (حجت الاسم پورمحمدی) معرفی کرد و آنها را تایید و استفاده کردند که استانداران موفقی هم شدند.

نمایندگان نامزدهای انتخابات در مناظره ایرنا همدان چه گفتند؟

نامزدها کاسبی رای نکنند

دولت روحانی و ظریف باعث افزایش قیمت دلار از سه هزار به ۳۰ هزار تومان شدند که ثمره آن کوچک شدن سفره مردم بود.

حجت الاسلام مصطفی سیاوشی نماینده ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در همدان نیز در نشست نقد و بررسی برنامه نامزدهای چهاردعهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: احترام به شعور مردم در فضای انتخاباتی بسیار مهم است و از نامزدها می‌خواهم کاسبی رای نکنند.

سیاوشی اظهار کرد: مناظره و برنامه‌های هر شب کاندیداها به خصوص در صدا و سیما صرف شعار دادن و ایجاد فضای هیجانی بود و به واقع باید دید کدام یک از نامزدها بر پایه برنامه محوری و احترام به مردم صحبت کرد.

وی اضافه کرد: سوال اینجاست که دغدغه مردم چیست و کدامیک روی این دغدغه‌ها پاسخگو شدند، از فقر صحبت می‌شود در حالی که حتی مصرف پروتئین در مردم بسیار پایین آمده است.

مسبب وضع موجود اطرافیان بعضی نامزدها هستند

حجت الاسلام سیاوشی با طرح این سوال که مسبب اصلی این مسایل کیست؟ افزود: مسبب وضع موجود اطرافیان برخی از نامزدها هستند، برخی کاندیداها دنبال ایجاد هیچجان در فضای انتخاباتی و ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند.

وی ادامه داد: برخی آمار ۴۰ درصدی مشارکت در انتخابات دوره شهید رییسی را ارائه می‌دهند اما نمی‌دانند این موضوع ریشه در چه مسایل دارد، در دوران آنها دلار از سه هزار به ۳۰ هزار تومان رسیده بود.

نماینده ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در همدان با بیان اینکه با مردم صادق نیستیم، افزود: چرا از تورم ۷۰ درصدی که رکورد تورم در تاریخ ایران بوده و آخرین رکورد به دوران پهلوی بر می‌گردد، صحبتی نمی‌شود.

جلیلی با مردم صادق است

حجت الاسلام سیاوشی تاکید کرد: باید روی روی صداقت با مردم برنامه‌ریزی کرد، موضوعی که سعید جلیلی بر آن تاکید دارد و روی اندیشه مردم راهکار دارد.

وی، برنامه محوری، کاربردی محوری و رفتار صادقانه با مردم را از مشخصه‌های سعید جلیلی دانست و گفت: باید به این ویژگی‌ها توجه داشت نه اینکه مسبب وضع موجود در فضای انتخابات را هم کنار قرار بدهند و از برجامی بگویند که گفته شد از تعلیق تحریم‌ها صحبت کرده‌اند و ظریف تصور می‌کرد لغو شده است.

نماینده ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در همدان تاکید کرد: چطور زمان تصویب برجام سکه‌ها را به ظریف می‌دهند و در مقابل می گویند تصمیم نظام است از آن طرف رییس کل سابق بانک مرکزی هم می‌گوید ثمره آن هیچ بوده است.

حجت الاسلام سیاوشی افزود: تصویب برجام توسط نظام بر این پایه بود که مقام معظم رهبری ۹ بند و شورای امنیت ملی ۸ بند به آن اضافه کرد و مجلس هم اگر تصویب کرد ناظر بر این ۱۷ بند الحاقی بود که البته نادیده گرفته شد.

کوچک شدن سفره های مردم در دولت روحانی و ظریف رقم خورد

وی با انتقاد از عملکرد دولت روحانی گفت: دولت روحانی و ظریف با نادیده گرفتن این بندهای الحاقی باعث افزایش قیمت دلار از سه هزار به ۳۰ هزار تومان شدند و ثمره آن کوچک شدن سفره مردم بود.

نماینده ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در همدان اضافه کرد: اکنون ظریف شانه به شانه پزشکیان حرکت می‌کند و می‌گوید دولت روحانی نیستم اما مردم باید هوشیار باشند.

حجت الاسلام سیاوشی دلیل کاهش مشارکت مردم را قهر آن‌ها و عملکرد ضعیف مسوولان در گذشتته دانست و گفت: آیا به همان دولتی که مردم را ناامید کرد می‌توان میدان داد؟

دهه ۹۰ ایام سیاهی بود که حتی پزشکیان نیز زیربار آن نمی رود

وی افزود: مردم در دهه ۹۰، دهه سیاهی را پشت سر گذاشتند و حتی پزشکیان هم زیر بار آن دوران نمی‌رود و اکنون نیز آیا باز هم می‌خواهیم با همان مسوولان کار را دست بگیریم.

سیاوشی با بیان اینکه مردم هوشیار هستند و آن روزها گذشت و بازنمی گردد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم نامزدها به شعور مردم احترام بگذارند و نه اینکه فقط با ایجاد هیجان کاسبی رای بکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha