۶ تیر ۱۴۰۳، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 85520134
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اتمسفر همدان، تحت شعاع انتخابات ریاست جمهوری

همدان-ایرنا - همزمان با روز پایانی تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در همدان این استان را مانند دیگر نقاط کشور جوی انتخاباتی فرا گرفته است، ستادهای نامزدها نیز در این فرصت کوتاه در تلاشند تا نظر افراد مردد را به سمت و سوی خود جلب کنند.

به گزارش ایرنا، امروز ششم تیرماه آخرین روز تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم است و ستادهای انتخاباتی در این فرصت کوتاه باقی مانده به تکاپو افتاده اند تا وزن سبد رای آوری نامزد مورد نظر خود را با فعالیت های تبلیغاتی سنگین تر کنند.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات و همچنین برگزاری آخرین مناظره بین نامزدها شور و حال انتخاباتی در همدان مانند دیگر نقاط کشور به اوج رسیده است، در محافل و میهمانی های خانوادگی، کوچه و بازار، تاکسی و بانک و تقریبا همه جا صحبت از انتخابات و نامزدهای ریاست جمهوری، شعارها و برنامه های آنان و اینکه چه کسی بیشترین بخت و اقبال را برای انتخاب به عنوان رییس جمهور دارد،است.

در کنار جنب و جوش و فعالیت ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در همدان، برخی گروه های مردم نهاد و تشکل های دانشجویی نیز تلاش دارند تا با اقداماتی نظیر نصب پلاکارد و تبیین اهمیت حضور در پای صندوق های رای و انتخاب اصلح و گفت وگوی چهره به چهره با مردم در مراکز پرازدحام شهری، شهروندان را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند.

ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در همدان سعی کردند تا از گردهمایی مردم در جشن های عید غدیر نهایت استفاده را برای تبلیغ نامزد مورد نظر خود ببرند.

بعضی ستادهای انتخاباتی با توزیع اقلام تبلیغاتی و همچنین پرچم و بادکنک تلاش دارند تا در واپسین لحظات موعد قانونی تبلیغات نظر مردم را به سمت و سوی نامزد مورد نظر خود جلب کنند.

اتمسفر همدان، تحت شعاع انتخابات ریاست جمهوری

نظرسنجی های انتخاباتی نیز این روزها در بیشتر کانال ها و گروه های موجود در شبکه های اجتماعی به چشم می خورد که البته نتایج آنها با یکدیگر ضد و نقیض است و برآورد یکسانی از آنها وجود ندارد.

فعالیت ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در همدان بیشتر در قالب همایش ها و گردهمایی بوده که به ستادهای انتخاباتی جلیلی،قالیباف و پزشکیان محدود می شده است، ستاد انتخاباتی جلیلی همزمان با عید سعید غدیر گردهمایی حامیان خود را در میدان تاریخی امام (ره) برگزار کرد، ستاد انتخاباتی قالیباف نیز در نقاط مختلف شهر و استان گردهمایی های مشابهی در جهت تبلیغ نامزد مورد نظر خود داشت.

ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان نیز در اقدامی که معمولا در روزهای پایانی انتخابات بین ستادها و هواداران نامزدها رواج دارد با حضور در کنار خیابان و گرفتن تصویر نامزد خود بر بالای دست ها و ایجاد هیجان قصد دارند تا نظر رهگذران و سرنشینان خودروهای عبوری را به خود جلب کنند.

بنر و پلاکارد تصویر و شعارهای نامزدهای ریاست جمهوری نیز این روزها در نقاط مختلف شهر همدان خودنمایی می کند، ستادهای انتخاباتی نامزدها تلاش کرده اند تا نقاط پرازدحام از حیث تردد شهروندان و خودروها را برای نصب بنرها و پلاکاردها انتخاب کنند تا بیشترین جلب توجه را داشته باشند با این حال برگزاری مناظرات و برنامه های تلویزیونی و فعالیت ستادها در فضای مجازی، تعداد پوسترها و بنرهای تبلیغاتی نسبت به انتخابات ادوار گذشته به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده است.

اتمسفر همدان، تحت شعاع انتخابات ریاست جمهوری

مناظره بین نمایندگان ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در دانشگاه ها نیز از دیگر برنامه هایی بوده که در راستای جلب مشارکت حداکثری و کمک به شناخت نامزد اصلح این روزها در همدان شاهد آن بوده ایم.

برخی اعضای ستادها و هواداران نامزدها نیز از شگرد قدیمی برای تبلیغ نامزد مورد نظر خود استفاده می کنند که همان چسباندن تصاویر نامزد بر روی درب و پنجره و شیشه پشت خودروهاست.

بازار فعالیت ستادها و هواداران آنان در فضای مجازی نیز داغ است، دفاع از برنامه ها و شعارها و کارنامه نامزدها در این فضا به اوج خود رسیده است، البته در شبکه های اجتماعی متعلق به هواداران نامزدها گاها مطالبی علیه نامزدهای رقیب نیز به چشم می خورد.

نظیر گردهمایی ها و همایش های مربوط به ستادهای انتخاباتی نامزدها در همدان در سایر شهرستان های استان نیز برگزار یا در حال برگزاری است، البته در بعضی شهرستان ها نظیر نهاوند و ملایر تعداد این برنامه ها نسبت به دیگر مناطق بیشتر بوده است.

اتمسفر همدان، تحت شعاع انتخابات ریاست جمهوری

هنوز آمار دقیقی از تعداد واجدان شرایط رای دهی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در همدان اعلام نشده است اما به نظر می رسد کمی بیش از یک میلیون و چهارصد هزار نفر در این انتخابات واجد شرایط رای دهی بوده و امکان حضور پای صندوق های رای را داشته باشند.

حدود ۲۰ هزار نفر کار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دوره چهاردهم را در همدان برعهده دارند و یک هزار و ۳۱۳ شعبه اخذ رای نیز برای جمع آوری آرای مردم در این استان پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه هشتم تیرماه جاری در سراسر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha