شرکت در انتخابات دستاوردهای بزرگی در عرصه های داخلی و خارجی دارد

سنندج- ایرنا- فرماندار سنندج گفت: حضور حداکثری و پرشور ملت ایران در انتخابات پیش‌رو؛ دستاوردهای بزرگی در عرصه‌ داخلی و بین‌المللی دارد.

به گزارش ایرنا، حسن عسکری روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سنندج اظهار کرد: در حالی که هنوز بخش زیادی از ملت ایران حادثه سقوط بالگرد حامل شهید جمهور و شهدای خدمت را باور نکرده و از اتفاق تلخی که افتاد شوکه هستند، براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، شاهد برگزاری انتخابات زودهنگام در کشور خواهیم بود.

وی افزود: انتخابات همواره در طول تاریخ انقلاب در ایران از اهمیت خاص برخوردار بوده اما این انتخابات بنا به دلایل مختلف از اهمیت دو چندان برخوردار است.

فرماندار سنندج اضافه کرد: برگزاری ۲ انتخابات در بازه زمانی کوتاهی در کشور یکی از دلایل اهمیت انتخابات هشتم تیر است از این رو باید هر آنچه در توان داریم را در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی بکار گیریم.

عسکری ادامه داد: انتخابات هشتم تیرماه در عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در داخل و بیرون از مرزها تاثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: به همان میزان که شرکت در انتخابات یک تکلیف است، انتخاب اصلح نیز تکلیف است و همه ما در این راستا وظیفه‌ داریم و باید به تکلیف خود در بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی مردم برای انتخاب اصلح‌ترین فرد عمل کنیم.

فرماندار سنندج با بیان اینکه شاخصه‌های رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی باید برای مردم تبیین شود، گفت: تبیین این شاخصه‌ها در انتخاب اصلح‌ترین فرد برای سکانداری دولت چهاردهم بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

عسکری معیارهای شهید جمهور را شاخص‌ انتخاب اصلح دانست و بیان کرد: شهید جمهور که مردم بر آن مهر تایید گذاشتند بهترین الگو برای انتخاب رئیس جمهور در تراز انقلاب است.

وی به برخی از شاخصه‌های رییس جمهور شهید هم اشاره کرد و گفت: تمرکز بر خدمت به مردم، توجه به توسعه دیپلماسی اقتداری به جای دیپلماسی التماسی، توجه به اتمام طرح‌های عمرانی نیمه تمام، توجه به محرومیت‌زدایی و جلوگیری از اتلاف منابع از جمله شاخص ها و ویژگی‌های شهید جمهور بود.

فرماندار سنندج افزود: مردم‌داری، ولایت‌مداری، شفافیت، سلامت در خدمت مردم و خود را وقف خدمت به مردم کردن از شاخصه‌های رییس جمهور شهید بود که باید برای مردم بیش از پیش تبیین شود.

عسکری با بیان اینکه دستاوردهای دولت سیزدهم باید از سوی دستگاه‌ها دولتی برای مردم تبیین شود، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بیش از ۲۵ همت پروژه در سطح استان افتتاح می‌شود که بخش قابل توجهی از آن مربوط به شهرستان سنندج است.

فرماندار سنندج گفت: بحث انتخابات یک کار حاکمیتی و فرا دستگاهی است دستگاه‌های اداری جامعه مخاطب خود را به انواع مختلف، به مشارکت ترغیب کنند و امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خود را در اختیار وزارت کشور قرار دهند.

وی اضافه کرد: کسی حق ندارد از امکانات دولتی له یا علیه هیچ کاندیدایی استفاده کند و همکاران اداری در ساعت اداری حق ندارند در ستادهای انتخاباتی حضور پیدا کنند.

فرماندار سنندج با تاکید بر توجه جدی به تکریم ارباب رجوع گفت: تکریم ارباب رجوع از مطالبات همیشگی ما است و هیچ شانی بالاتر از نوکری مردم برای خود قائل نبوده و نیستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha