۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85521585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: مسیر حرکت شهید رییسی قوی شدن ایران بود 

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با بیان اینکه دولت شهید رییسی گام به گام به سمت قوی کردن ایران پیش می‌رفت، گفت: قوی شدن از مسیر کشورهای خارجی نمی‌گذرد بلکه نیازمند توجه به توانمندی‌های داخلی است.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت آیت الله رییسی و شهدای خدمت افزود: ما باید دستمان روی زانوی خودمان باشد و به توانمندی‌های خودمان اعتقاد داشته باشیم.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم همه تخم مرغ هایش را داخل سبد مذاکره نگذاشت، وقتی در داخل کشور قوی باشی، در مذاکره هم می شود دستِ بالا را داشت.

افشارچی اظهار کرد: دنیا فقط چند کشور نیست، در دولت سیزدهم افزایش ۲۰۰ درصدی تجارت با آفریقا محقق شد، عضویت در شانگهای و بریکس ظرفیت های جدیدی برای کشور ایجاد کرد، دولت سیزدهم به دنبال خلق فرصت‌های متعدد در ارتباطات خارجی بود.

استاندار زنجان به حضور رییس جمهور در میان مردم اشاره کرد و گفت: متوسط سفرهای استانی شهید رییسی به ۱۰ روز رسیده بود.

وی خاطرنشان کرد: کارهایی زیادی در دولت شهید رییسی انجام شد ولی کارهای انجام نشده ای هم باقی ماند.

افشارچی با بیان اینکه شهید بهشتی و شهید رییسی هر ۲ برخاسته از قوه قضاییه و هر ۲ ایجاد کننده نقطه عطف در تاریخ نظام جمهوری اسلامی بودند، گفت: شعار دولت شهید رییسی "‌دولت مردمی و ایران قوی" بود و دولت سیزدهم در مسیر شعارهایی که داد، حرکت کرد.

وی ایجاد رفاه عمومی و بهینه سازی معیشت و اقتصاد را از مولفه های قوی شدن کشور برشمرد و گفت: دولت، کشور را با تورم حدود ۵۰ درصد تحویل گرفت و تا کنون بیش از ۱۰ واحد آن کم شده است.

استاندار زنجان در خصوص تامین مسکن در دولت سیزدهم، گفت: اقدام خاصی در این حوزه در دولت گذشته (دولت روحانی)‌ انجام نشد، ‌حرکت دولت سیزدهم در این خصوص موجب رفع بخش قابل توجهی از مشکلات در زمینه مسکن خواهد شد.

افشارچی به افزایش ذخایر استراتژیک کشور و استان در دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: دولت با افزایش قیمت گندم رغبت را در کشاورزان برای تولید و فروش محصولات ایجاد کرد.

وی به احیای واحدهای تولیدی راکد اشاره کرد و گفت: زنجان استان دوم کشور در احیای واحدهای تولیدی است و از این محل شاهد کاهش نرخ بیکاری هم بودیم، به طوریکه نرخ بیکاری کشور از ۹.۶ درصد به ۸.۱ درصد رسید.

استاندار زنجان به افرایش تعداد واحدها و شرکت های دانش بنیان از ۹۲ به ۱۵۶ واحد اشاره کرد و ادامه داد: این اقدامات فراهم کننده اشتغال، به ویژه اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی است.

وی به افزایش سرمایه گذاری در حوزه های صنعت و تولید و نمونه های مختلف آن اشاره کرد و افزود: در زمینه تامین زیرساخت ها نیز در استان طی دولت سیزدهم گام های مهمی در حوزه آبرسانی و گاز رسانی به روستاها و تامین گاز مورد نیاز واحدهای تولیدی در استان برداشته شده است.

افشارچی به لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: مشارکت از مولفه های اقتدار هر کشور است.

هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد.

در این حادثه، آیت الله رییسی در شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha