۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۱۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85528464
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: مقوله غیرت باید به نسل‌های آینده انتقال یابد

بجنورد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: مقوله غیرت در میان اشعار و موسیقی برای انتقال به نسل‌های آینده باید انجام شود و این ضرورتی انکارناپذیر است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا نوری چهارشنبه شب در دومین آیین بزرگداشت مرزداران وطن اظهار کرد: خداوند انسان‌ها را در گروه‌ها و قبایل مختلف خلق کرد تا از یکدیگر باز شناخته شوند.

وی افزود: آنچه مهم است انسانیت، تقوا و رعایت ارزش‌های دینی و انسانی است که در میان کرمانج‌های غیور این منطقه وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد به وجود قومیت‌های مختلف در استان اشاره کرد و از وحدت، یکدلی و همدلی مردم این خطه سخن گفت که در کنار یکدیگر با صلح و آرامش زندگی می‌کنند و روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی و شادی‌ها و غم هایشان درهم آمیخته است.

وی با بیان اینکه کرمانج را در منطقه به غیرت و عشق به مولا می‌شناسند به وجود سرداران با غیرت کرمانج هم چون سردار عیوض‌خان، محمدزاده و ایرج رستمی اشاره کرد که برای دفاع از خاک کشور، جانفشانی کردند و بر احیای ظلم ستیزی و بیگانه ستیزی که در میان کرمانج‌ها وجود داشته است، تاکید کرد.

حجت‌الاسلام نوری افزود: ما در خراسان قومیت‌های مختلفی داریم و همه با محبت، وحدت و یکدلی کنار هم زندگی می‌کنند که افتخار استان است و با وجود حضور تمامی طوایف و قومیت های مختلف هیچ وقت دچار جنگ، اختلاف و درگیری نبوده و فخرفروشی‌های خاص وجود نداشته است.

وی بیان کرد: ارتباطات محبت‌آمیز اقوام مختلف خراسان شمالی همیشه زبانزد است که این نشان از وحدت و یکدلی در استان است.

وی اضافه کرد: کرمانج‌ها انسان‌هایی غیور هستند که در زندگی همچون سردار عیوض‌خان مشاهده می شود و به این موضوع پرداخته نشده است، سرداران دیگری که در جنگ هشت ساله به شهادت رسیدند، قریب به ۴۷ سردار در این استان داریم که بخشی از آنان کرمانج غیور و سلحشور این مرز و بوم هستند.

زنده نگه داشتن روحیه جنگ‌آوری، رسالت بزرگداشت مرزداران وطن است

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه تاریخ ایران زمین مملو از قومیت‌ها و شخصیت‌هایی است که برای حفاظت از این آب و خاک جانفشانی کردند، گفت: خراسان شمالی قومیت‌های متعددی را در دل خود جای داده‌ است و کرمانج‌ها در زمره قومیت‌هایی هستند که از خاک این سرزمین دفاع کردند و سردار عیوض‌خان در زمره آنهاست.

حجت‌الاسلام عباس سرشته با اشاره به دفاع قوم کرمانج از مرزها و جلوگیری از هرگونه تجزیه‌طلبی،اظهار کرد: این روحیه جنگ آوری به سرداران بزرگ دوران هشت سال دفاع مقدس رسیده است که سردار محمدزاده از جمله آنهاست و این روحیه نیز به جبهه مقاومت نفوذ کرده است.

وی افزود: این یادواره تلاش می‌کند این مسیر را زنده‌ نگه دارد.

به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت سردار عیوض جلالی و تحفه گل جلالی از مرزداران استان خراسان شمالی و هفت تن از شهدای کرمانج این استان چهارشنبه شب با حضور مسئولان استانی و جمعی از هنرمندان در محل هتل داریوش بجنورد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha