۲۹ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85534617
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رشت - ایرنا - رئیس مرکز بازسازی و حفظ ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید دکتر بهشتی سد سنگر گیلان از افزایش ۳۶ درصدی تولید ماهیان خاویاری در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ خبر داد.

اسحاق رسولی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز که در زمینه حفظ و افزایش ذخایر انواع ماهیان خاویاری فعالیت می‌کنددر سال ۱۴۰۳ در مجموع ۹۳۰ هزار قطعه انواع ماهیان خاویاری با میانگین وزن ۲ و نیم گرم تولید و رها سازی کرد.

وی افزود : در سال ۱۴۰۳ مرکز بازسازی و حفظ ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید دکتر بهشتی سد سنگر ۸۰۰ هزار قطعه ماهی خاویاری از گونه قره برون، ۷۰ هزار قطعه ماهی خاویاری از گونه ازون برون بازسازی و رها سازی شد.

وی اضافه کرد: ۶۰ هزار قطعه ماهی خاویاری از گونه شیپ نیز امسال بازسازی و رها سازی شد. همچنین ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ماهی سفید از گروه ماهیان استخوانی نیز با میانگین وزن یک گرم و یک میلیون قطعه بچه ماهی کپور دریایی با میانگین وزن یک و ۲ دهم گرم تولید و با هدف احیای نسل و حفظ ذخایر ماهیان خاویاری و استخوانی در رودخانه های منتهی به دریای خزر رهاسازی شد.

مرکز حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید بهشتی گیلان از بزرگترین مراکز بازسازی شیلات ایران است که از ابتدای فعالیت تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیون قطعه انواع بچه ماهیان خاویاری شامل شیپ، فیل ماهی، تاس ماهی ایرانی، چالباش و اوزون برون را در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر بویژه رودخانه سفیدرود رهاسازی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha