۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 85536548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد سایت ورزش‌های هوایی در فرودگاه همدان دنبال می‌شود

همدان- ایرنا- مدیر فرودگاه بین‌المللی همدان با اشاره به راه‌اندازی پروازهای اربعین حسینی گفت: در پی فعالیت دوباره این فرودگاه در آینده نزدیک، به دنبال ایجاد سایت ورزش‌های پروازی و هوایی در استان در این مجموعه هستیم‌.

علی‌اصغر جهانگیری‌معز روز پنجشنبه در حاشیه بازدید رییس سازمان هواپیمایی کشور از فرودگاه همدان اظهار کرد: فرودگاه همدان یکی قدیمی‌ترین فرودگاه های کشور است و در طول ۱۰ سال گذشته شاهد میزبانی آن از هواپیماهای پهن پیکر در آن بودیم.

وی افزود: با امکانات خوب فرودگاه همدان می‌توانیم در طول شبانه روز خدمات ارزنده پروازی به مسافران ارائه کنیم.

جهانگیری‌معز تصریح کرد: به دنبال گرفتن مجوزهای لازم برای برقراری سایت پرواز و ورزش‌های هوایی در فرودگاه همدان هستیم.

وی ادامه داد: در پروازهای عتبات عالیات و اربعین حسینی نیز می‌توانیم با توجه به زیرساخت‌ها و امکانات، در خدمت سیاست‌های سازمان هواپیمایی کشور قرار گیریم تا به عنوان مرکز معین غرب کشور به زائران خدمات ارائه دهیم.

شهردار همدان نیز در این بازدید گفت: فعال شدن فرودگاه مسیر راهبردی و اساسی برای توسعه شهر همدان است.

سید مسعود حسینی افزود: در رابطه با فعال شدن فرودگاه، مساله اصلی به درستی تشخیص داده شده است و با پیگیری‌های مسوولان در ریل اصلی در حال حرکت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه اقتصادی و گردشگری مهم‌ترین روی‌کرد فعال کردن فرودگاه همدان است.

حسینی ادامه داد: پای کار فعال کردن فرودگاه همدان با مشارکت بخش خصوصی هستیم و آماده پشتیبانی کردن کامل از پروازهای فرودگاه هستیم.

وی عنوان کرد: شورای اسلامی شهر همدان در فرصت باقی مانده از فعالیت خود به طور جد پیگیر برقراری پروازهای فرودگاه است.

شهردار همدان تاکید کرد: اجاره هواپیما به شرط تملیک، اولویت نخست ما هست و آمادگی داریم ۲ فروند هواپیما برای شهر همدان خریداری کنیم.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین المللی همدان با داشتن بلندترین برج مراقبت فرودگاه‌های کشور، امکان فرود و پرواز هواپیماهای پهن پیکر را دارد.

زیرساخت‌های سخت افزاری این فرودگاه و همچنین فضای پارکینگ و ترمینال فرودگاه همدان مناسب است و طی چند سال گذشته نیز حجاج استان های همدان و کردستان از این فرودگاه به سرزمین وحی اعزام شدند.

با دستور رییس سازمان هواپیمایی کشور قرار است پروازهای عتبات عالیات از این فرودگاه در مرداد ماه آغاز شود.

اخبار مرتبط