امدادرسانی به گردشگران آبشار «ارتکند» خراسان رضوی متوقف ماند

مشهد-ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: امدادرسانی به سرنشین‌های ۲۱ خودرو گرفتار در آبشار «ارتکند» شهرستان کلات این استان به دلیل سیلاب و مسدودی راه متوقف مانده است.

دکتر علی منیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بارش شدید باران از روز گذشته تاکنون، تعداد ۳۵ خودرو با ۱۲۰ نفر سرنشین در نخستین ساعات بارندگی توسط نیروهای هلال احمر در منطقه گردشگری آبشار ارتکند به محل امن انتقال یافتند.

وی بیان کرد: اگرچه اقدامات لازم در این منطقه انجام شده است، اما همچنان ۲۱ خودرو و سرنشین‌های آنها در نقاط بالاتر این منطقه گرفتار هستند و به دلیل مسدود شدن مسیر امکان دسترسی، امدادرسانی و انتقال آنان وجود ندارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: اداره راهداری در حال بازگشایی مسیر به وسیله تجهیزات و ناوگان خودرویی خود هستند و هنوز اطلاعی از شمار و وضعیت طبیعت‌گردان مذکور نداریم.

منیری تاکید کرد: به محض بازگشایی مسیر و امکان دسترسی به منطقه، امدادگران هلال احمر جهت امدادرسانی اقدام می‌کنند.

 آبشار ارتکند در فاصله ۱۲۰ کیلومتری مشهد یکی از مناطق گردشگری در شهرستان کلات خراسان رضوی است و از آن به عنوان بهشت گمشده مشهد یاد می‌شود.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی وقوع سیل بر اثر بارش را ساعت ۱۱ ظهر ۲۲ تیر ماه اعلام کرد که مدیریت بحران استانداری، اعلام این هشدار  هواشناسی را دیر هنگام دانسته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha