۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85539194
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۰ عمل جراحی قلب در بیمارستان توحید سنندج انجام شد

سنندج- ایرنا- رئیس بخش جراحی قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید سنندج گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰ عمل جراحی قلب موفق در این مرکز انجام شده است.

دکتر سهند ابریشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در مرکز قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید سنندج سه روز در هفته اتاق عمل قلب فعال است.

وی یادآور شد: این مرکز با بهره‌مندی از تجهیزات پیشرفته، کادر مجرب و متخصص، خدمات تشخیصی و درمانی تخصصی را به بیماران قلبی در استان کردستان و غرب کشور ارائه می‌دهد.

رئیس بخش جراحی قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید سنندج افزود: این مرکز علاوه بر خدمات به هموطنان، آماده خدمات رسانی به بیماران سایر کشورها از جمله بیماران قلبی در اقلیم کردستان عراق است.

دکتر ابریشمی ادامه داد: مرکز جراحی قلب بیمارستان توحید طیف وسیعی از بیماری‌های قلبی را در بزرگسالان و کودکان پوشش می‌دهد که از جمله خدمات ارائه شده در این مرکز می‌توان به تشخیص و درمان بیماری‌های عروق کرونر قلب، درمان اختلالات ریتم قلب، عیوب مادرزادی قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی، جراحی قلب تعویض دریچه و CABG، تست ورزش و خدمات ICU و CCU اشاره کرد.

وی اضافه کرد: یکی از اتفاقات مهم حوزه درمانی در کردستان بعد از راه اندازی این مرکز، انجام ترمیم دریچه تریکوسپید برای اولین بار در استان بود که به نوعی یک جهش در حوزه درمان بیماری های قلبی در استان کردستان محسوب می شد.

رئیس بخش جراحی قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید سنندج اظهار کرد: در این مرکز تشخیص پیشرفته و مستقیم و تهاجمی بیماری های قلبی شامل تنگی عروق قلب و اختلالات جریان‌های الکتریکی و عیوب عضله و دریچه های قلب، بازگشایی شریانهای قلب تنگ شده با فنر یا استنت و جراحی قلب(تعویض رگ) انجام می شود.

ابریشمی بخش های مرکز قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید سنندج را شامل بخش بستری، آنژیوگرافی، آزمایشگاه، واحد تست ورزش، اورژانش و اتاق عمل اعلام کرد و گفت: این مرکز دارای هشت تخت سی سی یو، سه اتاق عمل، ۱۶ تخت پست کت(بخشی ویژه بیماران قبل و بعد از آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی در آن بستری می‌شوند)، هشت تخت وی ای پی، بخش آنژیوافی و تجهیزات آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی با استفاده از فنر(استنت) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha