شکوفایی اقتصادی در سایه حمایت از تولید رقم خواهد خورد

شیراز- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: رشد و شکوفایی اقتصادی در استان در سایه حمایت از تولید و رفع موانع پیش روی تولید کنندگان محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وحید خداپرست، چهارشنبه در جلسه هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی فارس در شیراز افزود: در همین راستا با اتخاذ تدابیر لازم، تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در استان را در جهت حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی به کار خواهیم گرفت.

او ادامه داد: لزوم حمایت از تولید و تداوم آن برای برخی دستگاه‌ها همچنان تبیین نشده و ما در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان دستگاه متولی از عملکرد برخی دستگاه‌های دولتی در حوزه مباحث کارگری و کارفرمایی گلایه هایی داریم.

وی اظهار کرد: در بحث مشکلات بخش تولید با برخی دستگاه‌های خدمات رسانی و اجرایی استان نیز، پیشنهاد مشخص ما این است که کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی فارس با هدف حمایت از تولید، جلساتی را با دستگاه های خدمات‌رسان مانند آب، برق و گاز و دستگاه‌های اجرایی مانند تامین اجتماعی و اقتصاد و دارایی برگزار کنند تا ضمن بررسی مشکلات تولید کنندگان و کارفرمایان، برای رفع آن مشکلات راهکارهای کاربردی نیز ارائه شود.

خداپرست گفت: ما نیز آماده همکاری با کانون کارفرمایی استان برای حل مشکلات و حضور نمایندگان کانون در مراجع حل اختلاف هستیم و متعهد می‌شویم که از بخش خصوصی در جهت استمرار و پایداری تولید حمایت کنیم.

عملکرد برخی دستگاه‌ها، بخش تولید را با مشکل مواجه کرده است
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان فارس هم گفت: در شرایطی که حمایت از تولید یک ضرورت انکار ناپذیر برای کشور است، عملکرد برخی دستگاه‌های دولتی هم بخش تولید را با مشکلاتی مواجه کرده و به ایجاد رکود اقتصادی دامن می زند.

جمال رازقی افزود: امروز حمایت از تولید و اشتغال کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است و همه بخش‌ها وظیفه دارند به این مهم توجه کنند.

وی، با اشاره به بی نظمی حاکم بر اعمال خاموشی در واحدهای تولیدی استان گفت: به بهانه کاهش و مدیریت مصرف، برق واحدهای تولیدی قطع می‌شود و روند مشکلات بسیاری برای تولید کنندگان ایجاد کرده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: از آنجا که ناترازی در قطع برق واحدهای تولیدی بسیار مشکل ساز شده بود، ما به عنوان بخش خصوصی، پیشنهادهای کاربردی برای اصلاح این روند ارائه دادیم اما گوش شنوا و دست حمایت گری نیست.

رازقی افزود: در همین ارتباط در حوزه قانون کار پیشنهاد می‌شود که امکان فعالیت کارگران در روز جمعه به جای روزی که به علت قطع برق واحد تولیدی تعطیل شده فراهم شود.

او اظهار کرد: قطع برق موجب نارضایتی کارگران خواهد شد و تبعات ناشی از آن گسترده خواهد بود و تبعات هرگونه ایجاد اختلال و عدم حمایت از تولید در حالی در جامعه کارگری و کارفرمایی نمود و بروز دارد که امروز جهاد اقتصادی در کشور وظیفه همه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha