۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85542014
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان بر ضرورت افتتاح بیمارستان جنرال ۴۲۱ تختخوابی رشت تاکید کرد

رشت- ایرنا- استاندار گیلان با گلایه‌مندی از روند پیشرفت فیزیکی پروژه احداث بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان رشت، گفت: این استان به شدت نیازمند افتتاح و بهره‌برداری از این بیمارستان جنرال است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در نشستی که برای هماهنگی تعیین پیشرفت فیزیکی بیمارستان جنرال ۴۲۱ تخت‌خوابی لاکان رشت با حضور جمعی از مدیران‌کل و رؤسای سازمان‌های خدمات رسان در سالن اجلاس کارگاه محل احداث پروژه برگزار شد توضیحات مدیران استانی را قانع کننده ندانست و اظهار کرد: مدیران استانی باید تا هفته آینده نظر نهایی خود را در خصوص زمانبندی و میزان پیشرفت پروژه روشن و شفاف به ما اعلام کنند.

وی در ادامه با اشاره به کمبود تخت‌های درمانی در استان بر عزم و تلاش همه‌جانبه برای اتمام بیمارستان جنرال ۴۲۱ تختخوابی رشت تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان، آماده فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تکمیل این پروژه هستند.

عباسی تصریح کرد: دولت مستقر تا آخرین روز از خدمت به مردم پیگیر افتتاح بیمارستان است؛ لذا پیمانکاران فعال در پروژه احداث بیمارستان جنرال رشت باید صورت وضعیت مالی برای پرداخت مطالبات را هرچه سریعتر آماده کنند.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل زمانبر شدن این پروژه تبدیل این بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی به ۴۲۱ تختخواب بود که با افزایش هزینه همراه شد و اکنون پیش بینی می‌شود هزینه تمام شده این بیمارستان با نصب تاسیسات به ۱۸ هزار میلیارد ریال برسد.

وی گفت: امروز مدیران استانی مرتبط با این پروژه برای ایجاد زیرساختهای لازم برق، گاز و راه دسترسی (مسیر اصلی سراوان- فومن) فراخوانده شده‌اند تا همزمان با تکمیل این پروژه زیرساختها در این بیمارستان تکمیل شود؛ امیدواریم در نشستی که با مسئولان وزارت راه و شهرسازی که در هفته آینده برگزار خواهیم کرد زمان دقیق تکمیل و بهره برداری از این پروژه را مشخص و به ما اعلام کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان در این نشست ارتباط تلفنی با خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و عضو هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی برقرار کرد و پیگیر آخرین وضعیت پروژه‌های مرتبط شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست بر ضرورت تکمیل این پروژه تاکید کرد و افزود: بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی رشت به هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات نیاز دارد؛ بخشی از تجهیزات این بیمارستان وارد استان شده و در صورت خرید سایر تجهیزات برای دپوی آن به فضای فیزیکی مناسبی نیاز داریم.

محمدتقی آشوبی با اشاره به وعده سازمان مجری ساختمان‌های دولتی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر آماده سازی سریع بیمارستان ۴۲۱ تا پایان شهریورماه، گفت: در نشستی که با مدیرمالی و ذی‌حساب سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور برگزار شد این سازمان آمادگی خود را برای پرداخت مطالبات پیمانکاران اعلام کرده است.

در زمان حاضر، هشت مرکز آموزشی، درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در رشت شامل ۱۷ شهریور، الزهرا (س)، امیرالمومنین (ع)، پورسینا، دکتر حشمت، رازی، شفا و ولایت به مردم خدمات رسانی می کنند؛ علاوه بر این ۱۷ بیمارستان در شهرستان‌های مختلف شامل دکتر پیروز لاهیجان، امام حسن مجتبی (ع) فومن، امام خمینی(ره) صومعه سرا، رسالت ماسال، سلامت رستم آباد، شهید بهشتی آستارا، شهید بهشتی بندرانزلی، شهید نورانی تالش، ولیعصر رودبار، شهید حسین پور، شهید انصاری رودسر، نیکوکار املش، کوثر آستانه اشرفیه، امام رضا شفت، شهدای رضوانشهر، غدیر سیاهکل و ۳۱ خرداد منجیل در کنار بیمارستان‌های خصوصی در رشت از جمله گلسار، پارس، فامیلی، قائم و آریا برای ارائه خدمات به مردم فعال است.

علاوه بر ۲ بیمارستان تحت مالکیت تامین اجتماعی شامل بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص) رشت و بیمارستان ۶۴ تختخوابی تامین اجتماعی کومله لنگرود مزین به نام شهید املاکی برای خدمات رسانی رایگان بیمه شدگان تامین اجتماعی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha