خطیب جمعه بیرجند: تندروی‌ها برخلاف منافع ملی است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: تندی‌های بیجا و نابجا به جای اینکه فضا را به سمت رفع مشکلات ببرد، افراد را از منافع کشور دور می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد، افزود: تندروها بعد از انقلاب به احزاب و گروه‌های سیاسی آسیب شدید زده اند.

وی تاکید کرد: باید کشور را بر اساس عقلانیت پیش ببریم نه احساسات و سخنان تند لذا اگر کسی در جریان اصلاحات تندتر صحبت کرد اصلاح طلب‌تر نیست و هر کسی در جریان ارزشی تند سخن گفت ارزشی‌تر نیست بلکه هر فردی عاقلانه‌تر حرف بزند علاقه مند به سرنوشت کشور و جریان سیاسی خود است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: همه جریان‌های سیاسی صحبت‌هایی که دارند و در رسانه‌ها منعکس می‌شود اگر در چارچوب منافع ملی نیست و ضد ارزش است باید بزرگان آنها را مدیریت کنند چون بنا نیست قدرت به دست بیاوریم یا اگر قدرت به ما ندادند، آسیب بزنیم پس باید به رای و ارزش‌های مردم احترام بگذاریم.

وی ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب ادامه داد: به همه جریان‌های سیاسی توصیه می‌شود در شرایط سخت تحریم و گرفتاری‌های اقتصادی دست از بازی‌های جناحی بردارند، با همدلی درصدد رفع مشکلات مردم باشند و در این زمینه به یکدیگر کمک کنند.

حجت الاسلام عبادی گفت: دولت آینده هم باید در انتصابات دقت کند و بر اساس آموزه‌های قرآن، فردی که منصوب می‌شود علیم و امین باشد.

وی بیان کرد: دولت چهاردهم باید شعار جوان گرایی را بر اساس شایسته سالاری در انتصابات دنبال کند و تخصص را ملاک عمل قرار دهد.

خطیب جمعه بیرجند افزود: جوان گرایی به معنای این است که کسی روحیه جوان دارد مثل شهید سلیمانی که ۶۳ سال سن ولی روحیه جوان داشت.

وی گفت: اگر قرار است دولت سراغ جوان گرایی برود باید شایسته سالاری را ملاک قرار دهد و نباید وارد قالبی شود تا جوانی که حتی مدیرکل وزارتخانه ای نبوده را وزیر بگذارند چون منافع مردم لطمه می‌بیند؛ کاری که در دولت‌های قبل هم متاسفانه برخی جاها انجام شد.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: باید فردی منصوب شود که در همان وزارتخانه سابقه داشته باشد لذا وزیری که معرفی می‌شود باید قبلا وزیر قوی، معاون وزیر یا حداقل مدیرکل باشد.

وی با اشاره به اینکه یاد شهید رئیسی در دل‌های مردم جای دارد ادامه داد: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به صورت آزاد و با مشارکت همه احزاب سیاسی برگزار شد و از حضور مردم در این انتخابات باید قدردانی کرد به شکلی که مشکلات کاهش یابد.

امام جمعه موقت بیرجند همچنین با اشاره به وضعیت غزه و شهادت بیش از ۳۷ هزار نفر توسط رژیم صهیونیستی گفت: کسانی که کودکان و زنان را به شهادت می‌رسانند صهیونیست‌های غاصب و غرب بوده که جنایت‌های انسانی را رقم زدند و رسانه‌های آنها شعار زن، زندگی و آزادی سر دادند چون جمهوری اسلامی ایران مستقل از آنهاست و حامی جنایت‌های صهیونیسم نیست.

وی اظهار کرد: به افرادی پول دادند تا نیمه شب در خیابان‌های تهران شعار دهند و سیستم اطلاعاتی کشورهای مختلف تمرکز کردند تا انقلاب اسلامی به پایان خط برسد اما با تدبیر رهبری و حضور در صحنه مردم انقلابی پایان آنها را خواهیم دید.

حجت الاسلام عبادی افزود: اگر این جنایات مفتضحانه در غزه نبود امروز هیمنه پوشالی و تصویرسازی رسانه‌های غرب در هم نمی‌شکست و کسی باور نمی‌کرد.

وی گفت: این جنایات آسیب‌هایی به جریان غرب خواهد زد همچنان که دولت انگلیس را واژگون کرد در حالی که ۹ ماه گذشته و اسرائیل هنوز حریف حماس در سرزمین کوچک غزه نشده که به برکت انقلاب اسلامی و توکل بر خدا است.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به عملیات پهپادی نیروهای یمن در سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: محور مقاومت بر اساس آموزه‌های عاشورا بنیان گذاری شده و ادبیاتی است که شکست ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ملت در دفاع از ولایت نباید کوتاهی کند ادامه داد: اسرائیل اگر دست از پا خطا کند و به لبنان حمله ور شود چنان شکستی خواهد خورد که تاکنون به خود ندیده لذا امیدواریم با نهضت عاشورایی انقلاب اسلامی روزهای اضمحلال غرب را ببینیم.

حجت الاسلام عبادی گفت: دوای درد جامعه جهانی توحید است نه اینکه انسان‌ها به دنبال سراب جبهه شرک حرکت کنند زیرا همه امور به دست خدا است.

وی افزود: امام راحل با تکیه بر توحید و خدا، انقلاب اسلامی را رقم زد و خداوند نیز دل‌های مردم را با او همراه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha