۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85543240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم چرخه توانمندسازی در بهزیستی خراسان شمالی با اشتغال هزار و ۳۰۰ نفر

بجنورد-ایرنا- بهزیستی خراسان شمالی خدماتش را توسعه داده و سایه آن روز به روز در حال افزایش است و در آخرین مورد اشتغال هزار و ۳۰۰ نفر در جامعه هدف استان فراهم شد.

به گزارش ایرنا، بهزیستی خراسان شمالی تنها به حمایت از معلولان در حوزه‌های مختلف تحصیلی، فرهنگی، معیشت، درمانی و غیره و همچنین کنترل نرخ معلولیت اکتفا نکرده است بلکه توانمند سازی با پرداخت تسهیلات را در اولویت قرار داده است.

بر پایه آمار اداره کل بهزیستی خراسان شمالی؛ ۲۴ هزار و ۲۲۰ معلول در این استان یک میلیون نفری زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار دارند و در مجموع ۴۶ هزار و ۱۰۷ خانواده شامل ۱۲۴ هزار نفر از خدمات این سازمان حمایتی بهره مند می شوند.

تعداد معلولان این استان بیش از میانگین کشوری است که بیشتر معلولیت‌ها در این خطه عامل ژنتیکی دارند و عوامل اکتسابی از جمله بلایای طبیعی، سوانح، تصادف، درگیری ها، سقوط از بلندی از دیگر علل معلولیت ها در استان هستند که همین موارد رسیدگی به این جامعه را سخت تر از هر نقطه کشور کرده است.

اشتغال این افراد در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته و تنها در سال گذشته یکهزار و ۳۰۰ نفر از طریق تسهیلات این سازمان حمایتی صاحب شغل شدند.

اشتغال یکهزار و ۳۰۰ نفر

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی گفت: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال ۱۴۰۲ به مددجویان تحت پوشش این سازمان حمایتی استان پرداخت و زمینه اشتغال این تعداد از افراد فراهم شد.

صادق جعفری با اشاره به شماره ۰۹۶۲۸ خط ملی مشاوره اعتیاد اضافه کرد: همکاران نقش خوبی در این زمینه داشتند و سال گذشته این استان به لحاظ تعداد تماس ها رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

فعالیت ۷۰ کلینیک ترک اعتیاد

وی ادامه داد: ۷۰ کلینیک ترک اعتیاد در این استان فعال است که از شهریورماه امسال از دایره نظارت بهزیستی خارج و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خواهند کرد.

جعفری بیان کرد: ۱۸ مرکز ترک اعتیاد در استان دایر است و ۲ مرکز بانوان، ۱۶ آقایان و ۲ مرکز معتادان متجاهر در شهرهای بجنورد و شیروان خدمات لازم را به مراجعان ارائه می دهند.

وی عنوان کرد: اشتغالزایی ۱۰۳ نفر از معتادان بهبود یافته در این مدت فراهم و ۵۰ میلیارد ریال بدهی کمپ های ترک اعتیاد توسط استاندار خراسان شمالی پراخت شد.

وی گفت: ۳۲۰ پرونده کودکان کار و خیابان تاکنون در استان تشکیل شده که سال گذشته ۳۴ نفر که اعتیاد داشتند در این مراکز پذیرش شدند.

۱۱۶ معلول در انتظار استخدام

وی اظهارکرد: براساس سهمیه سال گذشته، مصاحبه استخدامی ۱۱۶ نفر از معلولان به اتمام رسیده و منتظر اعلام نتایج هستند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی افزود: ۲۲۴ نفر از معلولان در آزمون استخدامی امسال با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد ۵۹ نفر در دستگاه های اجرایی استخدام خواهند شد.

خراسان شمالی پیشرو در آمار «سما کارت»

وی خاطرنشان کرد: سهمیه استان برای سما کارت بین معلولان شدید و خیلی شدید در سال گذشته یک هزار و ۹۲۹ نفر بود که جزو پنج استان برتر است.

جعفری یادآور شد: معلولان با دریافت سما کارت از تخفیف ۵۰ درصدی سامانه های حمل و نقل، هوایی، ریلی و دریایی برخوردار می شوند.

۳۰تیرماه لغایت پنجم مردادماه هفته بهزیستی با شعار "نهضت حسینی، خدمت مردمی" نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha