۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴
کد خبر: 85565776
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

گلوبال تایمز: از دوران طلائی غرب توهمی بیش باقی نمانده است

تهران-ایرنا- نشریه گلوبال تایمز در گزارشی نوشت: از دوران طلائی غرب، جز توهمی رمانتیک بیش نمانده است و مردم کشورهای غربی باید تغییر را بپذیرند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از نشریه گلوبال تایمز، دیوید اولوسوگا تاریخ دان انگلیسی در نشریه «آبزرور» نوشت: «شورش‌های انگلیسی‌ها نتیجه نژادپرستی خشونت‌آمیز تحریک شده توسط پوپولیسم است و این پدیده منحصر به بریتانیا نیست.»

وی افزود: در سال‌های اخیر، صحنه‌های مشابهی در آمریکا و اروپا رخ داده است که نه تنها مهاجران بلکه بنیان‌های جامعه چندفرهنگی را هدف قرار داده‌اند.

اولوسوگا ادامه داد: این وضعیت منعکس‌کننده مسائل عمیق‌تر اجتماعی و اقتصادی است که به چگونگی دیدگاه غربی‌ها نسبت به وضعیت و هویت خود در جهان مرتبط است.

گلوبال تامیز در همین راستا نوشت: در نگاه اول، نارضایتی‌های شورشیان پیچیده به نظر می‌رسد، اما اساسا به ترس از دست دادن فرصت‌های اقتصادی، وضعیت اجتماعی و هویت فرهنگی خود باز می‌گردد.

این نشریه چینی افزود:‌ با گسترش و توسعه تکنولوژی، بسیاری از صنایع سنتی غرب رو به زوال می‌روند و نابرابری افزایش می‌یابد.

گلوبال تایمز به نقل از اولوسوگا، تاکید کرد: پوپولیست‌ها با استفاده از اضطراب‌ها و تحریک خشونت در شبکه‌های اجتماعی، احساسات را به خصومت نسبت به اقلیت‌ها و مهاجران هدایت می‌کنند.

این نشریه دولتی چینی با بیان اینکه از دوران طلائی غرب، جز توهمی رمانتیک بیش نمانده است، افزود: مردم کشورهای غربی نیز باید ذهنیت خود را تنظیم کنند، از دلبستگی به گذشته دست بکشند و تغییر را بپذیرند.

این گزارش می افزاید: همان‌طور که آلن واتس فیلسوف انگلیسی گفت «تنها راه برای درک تغییر، این است که در آن فرو بروی، با آن حرکت کنی و به آن بپیوندی. تنها با پذیرش تغییر می‌توان فرصت‌های جدیدی را درون آن یافت. این به معنای اتخاذ رویکردی بازتر و فراگیرتر به روابط خارجی است که به منافع و دیدگاه‌های سایر کشورها احترام می‌گذارد. تنها در این صورت است که غرب می‌تواند جایگاه خود را در عصر جهانی‌سازی پیدا کند و به شکوفایی و ثبات واقعی دست یابد.

گلوبال تایمز با بیان اینکه دیدگاه منطقی‌ غرب نسبت به توسعه چین بستگی به این دارد که آیا آنها می‌توانند خود را از دام پوپولیسم بیرون بکشند، تصریح کرد: پذیرش عصری که در آن غرب همه چیز را تعیین نمی‌کند، واقعیتی است که این کشورها باید در قرن جدید با آن روبرو شوند.

این نشریه چینی تاکید کرد: کشورهای غربی باید بپذیرند که چندقطبی بودن آینده نظم جهانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha