۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۴۱
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85569989
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آغاز کورس اسبدوانی آق‌قلا+ فیلم

۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۴۱
کد خبر: 85569989
آغاز کورس اسبدوانی آق‌قلا+ فیلم

گرگان- ایرنا- کورس تابستانه اسبدوانی آق‌قلا از امروز جمعه ۲۶ مرداد ماه در میدان سوارکاری این شهرستان در شمال گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا هفته نخست این رقابت‌ها در هفت دور هزار متری با شرکت ۶۷ راس اسب‌ از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در کلاس‌های مختلف برگزار شد.

دور اول کورس امروز با شرکت ۱۳ اسب‌ نژاد ترکمن بیشتر از سه سال کلسیفاید استیکس کلاس هفت (دارای ۳۵ تا ۴۵ امتیاز) برگزار شد که اسب «خان قوش قره‌جه» با چابکسواری «بنیامین جرجانی» زودتر خط پایان را پشت‌سر گذاشت و اول شد.

در این دور اسب‌های «بایلرخان بایلری» و «آق‌یل انبارالوم» به ترتیب با چابکسواری «رامین قهرمانی» و «الله‌بردی طوئی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم ۱۱ اسب نژاد ترکمن بیشتر از سه سال کلاس ۶ (دارای ۵۱ تا ۶۵ امتیاز) وارد دپار شدند که در پایان این دور، اسب‌های «اسپارتاکوس ترکان»، «توران قره‌باش» و «چگن چگینی» با چابکسواری «آرمین آق‌آتابای»، «یاسر آموت» و «مومن بهادر» به ترتیب اول تا سوم شدند.

دور سوم امروز ویژه اسب‌های نژاد ترکمن ۲ تا ۶ امتیاز ۲ ساله با هفت اسب برگزار شد که اسب‌های «جان امید» با چابکسواری «کمال دالی‌جه‌عطا»، «جولان معرب» با سوارکاری «بهرام بینایی» و «سقر رخشان» با چابکسواری «الله‌بردی طوئی» به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

هشت اسب‌ نژاد ترکمن بیشتر از سه سال کلاس چهار (دارای ۶۶ تا ۸۰ امتیاز) در دور چهارم با هم رقابت کردند که از میان چابکسواران نشسته بر روی اسب‌های این دور، «مومن‌ بهادر»، «بهرام بینایی» و «کیوان قلرعطا» به ترتیب اسب‌های «کیان عباسی»، «هیجا وحدانی» و «آلپای رمضانی» را زودتر از بقیه از خط پایان عبور دادند و اول تا سوم شدند.

دور پنجم هشت اسب‌ نژاد تروبرد بیشتر از سه سال میدان آزاد وارد دپار شدند که «ریو لاو» با چابکسواری «آرمین آق‌آتابای»، «آبتین» با چابکسواری «الله‌بردی طوئی» و «آس دل» با سوارکاری «بنیامین جرجانی» با پشت سر گذاشتن سایر اسب‌های این دور زودتر از خط پایان عبور و اول تا سوم شدند.

دور ششم هفته اول کورس تابستانه آق‌قلا ویژه اسب‌های نژاد دوخون بیشتر از سه سال کلاس ۶ (دارای ۴۶ تا ۶۰ امتیاز) برگزار شد که در پایان از میان ۱۲ اسب شرکت کننده اسب‌های «داز سلنا»، «رویان» و «استار لینک» به ترتیب با چابکسواری «کمال دالی‌جه‌عطا»، «مبین کم» و «رامین قهرمانی» مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

دور هفتم و پایانی این هفته به اسب‌های نژاد دو خون بیشتر از سه سال کلاس ۶ (دارای ۴۶ تا ۶۰ امتیاز) تعلق داشت که از بین هشت اسب شرکت کننده، اسب «آرژانتین» با سوارکاری «یونس اورکلی» اول شد و اسب‌های «ون نورا» و «منظره» به ترتیب به سوارکاری «کمال دالی‌جه‌عطا» و «یاسر آموت» دوم و سوم شدند.

در پایان مسابقات امروز به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر در مجموع هشت میلیارد و ۲۵۷ میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.

امتیاز اسب‌ها که در کلاس‌های مختلف قرار گرفته‌اند از مجموع امتیاز آنها از عناوین کسب شده در کورس‌های سنوات گذشته محاسبه می‌شود.

هفته دوم کورس تابستانه اسبدوانی آق‌قلا اواخر هفته آینده برگزار خواهد شد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان آق‌قلا که از آن به‌ عنوان یکی از پایتخت‌های سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس فصول مختلف باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر آق‌قلا در ۲ شهرستان بندرترکمن و گنبدکاووس این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha