۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۶
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85572337
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار تهران بر رفع مشکلات شهروندان رودهن تاکید کرد

دماوند - ایرنا - استاندار تهران در دیدار مردمی با شهروندان رودهن در شرق استان تهران گفت: مشکلات شهروندان باید با تلاش مسئولان شهری رفع شود.

به گزارش ایرنا ، علیرضا فخاری استاندار تهران روز دوشنبه با شهروندان بخش رودهن در محل شهرداری رودهن دیدار و درباره رفع مشکلات شهروندان این بخش از شهرستان دماوند دستوراتی را صادر کرد.

استاندار تهران : مشکلات شهروندان باید رفع شود

در راستای حل مشکلات شهروندان جلسه ملاقات عمومی فخاری استاندار تهران به همراه معاونین و جمعی از مدیران کل استانداری و استان تهران ، امیری بخشدار رودهن ، صفری شهردار رودهن و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و بخش رودهن در محل دفتر شهردار در حال برگزاری است.

رودِهِن، شهری در شهرستان دماوند از توابع استان تهران است که در ۳۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد. رودهن از شمال با شهرستان آمل، از شرق با دماوند، از غرب با شهرستان پردیس و از جنوب با ورامین و پاکدشت همسایه است. یکی از جاذبه‌های رودهن کوه ممد داغی است.

نزدیکی به جاده‌های اصلی تهران – شمال (هراز و فیروزکوه) نیز از عوامل مؤثر در رشد چشمگیر این شهر بود و طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۵۵، جمعیت رودهن و حومه تنها چهار هزار نفر گزارش شد و پس از تقریباً یک دهه، تا زمان تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، جمعیت شهر به بیش از ۱۳ هزار نفر رسید.

با توجه به تأسیس این مرکز آموزش عالی و گسترش سریع آن، بافت جمعیتی این شهر نیز به سرعت تغییر یافت. حضور چند هزار دانشجو که به صورت جمعیت شناور در طول روز به این شهر وارد و از آن خارج می‌شدند، اقامت حداقل هزاران نفر از این دانشجویان در این شهر در خوابگاه‌ها و خانه‌های استیجاری، موج مهاجرت از اطراف و حتی شهرهای دیگر به ویژه شهرستان‌های استان مازندران، خراسان و استانهای دیگر سبب شد که در سرشماری ۱۳۶۵ جمعیت این شهر به بیش از ۲ برابر افزایش یابد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع و بین‌المللی رودهن بابیش از ۲۰هزار دانشجو، شهر ۴۰ هزار نفری رودهن را به یک شهر دانشگاهی تبدیل کرده است. این دانشگاه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های کشور از لحاظ فضای آموزشی و علمی شناخته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha