۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۰۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85582772
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز عملیات اجرایی مرکز تجارت بین‌الملل مبل و منبت در ملایر

همدان- ایرنا- عملیات اجرایی نخستین مرکز تجارت بین‌الملل مبل و منبت با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار و با حضور «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر عصر پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی مرکز تجارت مبل و منبت ملایر اظهار کرد: امروز با حضور استاندار همدان بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد ریال پروژه در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

«سلمان اسماعیلی» افزود: همزمان با هفته دولت امسال ۳۷۳ طرح با اعتباری بیش از ۱۵۵ هزار میلیارد ریال در این شهرستان شامل ۵۰ پروژه با اعتبار ۱۱۱ هزار میلیارد ریال آغاز و ۳۲۳ طرح هم به ارزش ۴۴ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه از این تعداد طرح، ۶۱ مورد با اعتباری بیش از ۱۰۱ هزار میلیارد ریال در بخش اقتصادی و ۳۱۲ طرح با اعتبار ۵۱ هزار میلیارد ریال در بخش عمرانی اجرایی شده است، افزود: ۲۳ طرح در حوزه کشاورزی، تعاون روستایی و محیط زیست، ۱۱ طرح در حوزه صنعتی، معدنی و خدماتی و ۲۷ طرح نیز در بخش گردشگری، تجاری و صنایع دستی است.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به فصل‌بندی طرح‌ها، ادامه داد: در محور توسعه صنعتی ملایر، ۱۲ طرح با ۶۱ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط اداره صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی، چهار طرح توسط شهرداری ملایر با ۳۷ هزار میلیارد ریال اعتبار و در حوزه تقویت و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان نیز بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال طرح اجرا شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه ۱۷ هزار میلیارد ریال طرح توسط شهرداری‌های تابعه این شهرستان به اجرا درآمده است، بیان کرد: در حوزه عمران روستایی بیش از هزار میلیارد ریال طرح و در حوزه توسعه اصلاح و تقویت زیرساخت‌های عمومی بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اجرایی شده است.

رشد ۲۰۰ درصدی زیرساخت‌های صنعتی ملایر

وی توسعه صنعتی را یکی از اولویت‌های مهم این شهرستان برشمرد و ادامه داد: عملکرد هفته دولت نشان از نگاه و همت بلند مردم این شهرستان دارد و روند رو به رشدی را تجربه می‌کنیم.

فرماندار ویژه ملایر آغاز عملیات اجرایی شهرک صنفی و صنعتی با ۳۰۰ هکتار را یکی از بزرگترین پروژه‌های این شهرستان عنوان کرد و افزود: رشد ۲۰۰ درصدی در افزایش زیرساخت‌های صنعتی دولتی این شهرستان رقم خورد.

اسماعیلی گفت: 2 پروژه بزرگ صنعتی نیز آماده افتتاح است و رویکرد جدی بعدی ما توسعه تجاری ملایر بود و با توجه به حجم بالای جمعیت و ۲ نشان جهانی باید بازرگانی و تجارت این شهرستان را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه چهار طرح با اعتبار ۳۷ هزار میلیارد ریال در همین راستا اجرایی شد، بیان کرد: مرکز تجارت مبل و منبت ملایر به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای مبل و منبت در زمینی به مساحت سه هکتار امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه عملیات اجرایی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی بزودی با حضور وزیر بهداشت و درمان آغاز می‌شود، افزود: امروز به صورت همزمان فاز اول طرح بهسازی ۳۷ روستا افتتاح و ۱۷۸ واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی و به متقاضیان واگذار شد.

اسماعیلی یادآور شد: امروز یک هارمونی کارآمد در شهرستان ملایر در جریان است و افق‌های روشنی پیش‌روی این شهرستان در حوزه‌های مختلف قرار دارد.

مرکز تجارت مبل و منبت با ۲۵ هزار میلیارد ریال احداث می‌شود

شهردار ملایر نیز در این آیین بیان کرد: مرکز تجارت مبل و منبت ملایر با توجه به هویت و برند جهانی آن لازم بود در یک موقعیت مناسب اجرایی شود که در زمینی به مساحت سه هکتار توسط مشاور طراحی شد و حدود ۵۰ هزار مترمربع بنا احداث خواهد شد.

«مجید فرجی» با بیان اینکه این پروژه تمام ویژگی‌های لازم برای یک مرکز تجارت بین‌الملل را دارد، گفت: این مرکز قابلیت‌های زیادی در تقویت مبل و منبت دارد و فضایی در حد و اندازه کلاس جهانی است و صنایع وابسته را با خود همراه می‌کند.

وی ادامه داد: مرکز تجارت مبل و منبت همچنین مرکزی برای تقویت استارتاپ‌ها به ویژه در حوزه گردشگری و مبل و منبت است که در این پروژه این موارد دیده شده است.

شهردار ملایر با تاکید بر اینکه این مرکز می‌تواند محلی برای رونق تبلیغات و فروش بین‌المللی نیز باشد، گفت: در مجموعه عظیم سالن آمفی‌تئاتر، هتل و تمامی امکانات رفاهی و تفرجگاهی دیده شده و با اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال در میدان کوثر و ورودی شهر از سمت همدان احداث می‌شود.

به گزارش ایرنا با حضور استاندار همدان همچنین به صورت همزمان فاز اول اجرای طرح هادی ۳۷ روستا و مقاوم‌سازی ۱۷۸ واحد مسکن روستایی شهرستان ملایر به صورت نمادین در روستای «قلعه فتاحیه» به بهره‌برداری رسید.

ملایر در ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ به عنوان شهر ملی منبت به ثبت رسید و در نهم دی‌ماه ۱۳۹۸ با تایید شورای جهانی صنایع دستی، موفق به کسب عنوان "شهر جهانی مبلمان منبت" شد، بیش از ۹ هزار منبت‌کار و استادکار ماهر، بیش از پنج هزار کارگاه مبلمان منبت، فعالیت تنها شهرک تخصصی مبلمان منبت و بیش از ۲۵ هزار نفر هنرمند دارد و بیش از ۶۵ درصد تولید مبلمان منبت کشور را به خود اختصاص داده است و بیش از پنج هزار واحد فروشگاهی در این شهرستان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha