استاندار اصفهان: احیای زاینده‌رود با تعهد به سند اجرایی آن، محقق می‌شود

اصفهان-ایرنا-استاندار اصفهان گفت: تعهد نهادهای مسوول به فرایندهای اجرایی تعریف شده در سند احیای زاینده‌رود، تحقق این مطالبه دیرین را تسریع می‌کند.

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان در استانداری افزود: نهادهای مرتبط با این سند نسبت به مأموریت‌های خود متعهد باشند تا با پشتیبانی از پروژه‌های تأمین آب استان، در آینده شاهد تحقق آرمان جریان دائمی زاینده‌رود باشیم.

استاندار اصفهان اضافه کرد: برخی تصور می‌کنند طرح‌های تأمین آب استان در حد نوشتار روی کاغذ است، اما پس از مشاهده گزارش‌های تصویری و ویدیویی مختلف، درمی‌یابند که این طرح‌ها نه‌تنها در مراحل اجرایی قرار دارد، بلکه به روزهای پایانی و ثمردهی خود نیز رسیده است.

مرتضوی با بیان اینکه رفع چالش‌های استان از وظایف همه دولت‌ها بوده است؛ افزود: امیدوارم با درایت تیم مدیریت استان در دولت چهاردهم، دستگاه‌های نظارتی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، احیای زاینده‌رود مانند گذشته روی میز ریاست جمهوری باقی بماند و در زمان مقرر محقق شود.

وی با بیان‌اینکه در شورای برنامه‌ریزی استان تلاش شد تا به جای تصمیمات مقطعی، فرایندها تعریف و یا اصلاح شوند، افزود: این رویکرد باعث شده است تا در سه سال گذشته بتوانیم طرح‌هایی را مصوب کنیم که در راستای توسعه استان و رفع مشکلات مردم باشد.

استاندار اصفهان به در پیش بودن کنگره ۲۴ هزار شهید استان در آبان امسال اشاره و بیان کرد: در فرصت باقی مانده تا برگزاری این رویداد، همه نهادها و زیرمجموعه های مرتبط کمک کنند تا این کنگره در سطح شایسته و متناسب با فرهنگ ایثار و مقاومت مردم اصفهان برگزار شود.

وی افزود: اصفهان با تقدیم بیش از ۲۴ هزار شهید رتبه نخست شهدای دفاع مقدس را نسبت به جمعیت استان، به خود اختصاص داده است.

مرتضوی عنوان کرد: تعداد شهدای شهرستان‌های استان از جمله نجف‌آباد، خمینی شهر، کاشان، لنجان و فلاورجان از برخی استان‌های کشور بیشتر است.

به گزارش ایرنا، پیش از این مسوولان پیش بینی کرده بودند با اجرای پروژه‌های تامین آب اصفهان(انتقال آب از دریا) و وارد مدار شدن سامانه «شهید رییسی»(آب های جنوب استان) در بهار سال آینده و با مجموعه اقداماتی که در کوهرنگ انجام می‌شود، احیای زاینده‌رود در اواخر سال ۱۴۰۴ قابل‌ تحقق است.

استاندار اصفهان؛ ۱۶ تیر امسال با صدور پیامی با قدردانی از حضور حماسی مردم در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: انتظار می‌رود رییس جمهور منتخب در باره طرح‌های کلان استان اصفهان بویژه در حوزه آب و احیای زاینده‌رود که با عنایت ویژه شهید جمهور آیت‌الله رییسی آغاز شد و اینک در مراحل پایانی است، توجه ویژه معطوف کند.

تاکنون نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر از مسیر هزار کیلومتری پروژه تأمین آب استان از دریای عمان به انجام رسیده تا نیمه سال آینده ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب شیرین را از دریای عمان به استان اصفهان منتقل کند.

پروژه تأمین آب اصفهان از منابع جنوب استان نیز اکنون در ۱۲ جبهه کاری بصورت مستمر در حال اجراست که ۲۸۰ میلیون مترمکعب آب را برای استان تامین می کند.

وضعیت کم‌آبی در استان اصفهان به یکی از چالش‌های اساسی این خطه تبدیل‌ شده است تا جایی که تأمین آب آشامیدنی بویژه در فصول گرم سال با اختلال روبه‌رو می‌شود؛ تنش آبی استان اصفهان در کنار خشکی مستمر رودخانه زاینده‌رود، افزایش پدیده‌های مخربی همچون فرونشست زمین، ریزگردها و دیگر معضلات زیست‌ محیطی را به‌ همراه داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha