کاخ سفید در انتظار چه کسی است؟

ترامپ ۷۷ ساله اگرچه نخستین‌ رئیس جمهور سابق در تاریخ ایالات متحده است که به دلیل جرایم مختلف با حدود یکصد اتهام در چهار پرونده جداگانه در محاکم قضایی مواجه است. وی ۳۰ مه (۱۰ خردادماه) «دونالد ترامپ» به عنوان نخستین رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در دادگاهی در نیویورک در ۳۴ مورد از اتهام‌های وارده مجرم شناخته شد؛ حکمی که بسیاری از تحلیلگران آمریکایی آن را تاریخ‌ساز دانسته و می‌گویند این موضوع، ابهام‌ها در مورد شرکت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ و پیامدهای آن را بیش از گذشته در افکار عمومی داخل آمریکا و در سطح جهان دامن زده است.
بااین وجود اما نامزد حزب جمهوری‌خواه که هم‌زمان درگیر پرونده‌های قضایی و شرکت در پویش‌های انتخاباتی است، با دادن وعده‌های بسیار سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی به هوادارانش و تهدیدهای گسترده علیه منتقدان و مخالفان داخلی و خارجی‌، پیروزی خود در این دور از رقابت‌ها را حتمی و برای آمریکا اجتناب ناپذیر دانسته است.
گروه پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا با توجه به تاثیرگذاری نتایج انتخابات آمریکا در داخل و خارج از این کشور ، این موضوع را از ابعاد مختلف در سلسله گزارش‌هایی مورد بررسی قرار داده است.

برچسب‌ها

اخبار پرونده