۷ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۳۴
کد خبر: 80296057
T T
۰ نفر

واژگوني، عامل 40 درصد تصادفات در زنجان است

۷ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۳۴
کد خبر: 80296057
واژگوني، عامل 40 درصد تصادفات در زنجان است

زنجان - رييس پليس راه فرماندهي انتظامي استان زنجان گفت: واژگوني خودروها عامل 40 درصد تصادفات در جاده هاي استان است.

سرهنگ عبدالعلی رشتیانی در مراسم افتتاح ساختمان جدید قرارگاه پلیس راه به كاهش 15 درصدی تلفات انسانی ناشی از تصادفات جاده ای در زنجان اشاره كرد و افزود: متاسفانه در چهار ماهه نخست امسال 17 نفر بر اثر تصادفات در محورهای مختلف این استان جان خود رااز دست دادند.

وی خستگی و خواب آلودگی ، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه را از عمده دلایل تصادفات جاده ای در استان زنجان دانست و گفت: رانندگان باید در حالت خستگی و خواب آلودگی از رانندگی به جد پرهیز كنند تا كم توجهی و بی دقتی آنها به مقررات راهنمائی و رانندگی منجر به حوادث تلخ و مرگبار نشود.

رشتیانی با اشاره به حادثه خیز بودن جاده ترانزیت 'زنجان – تبریز 'افزود: به رغم تلاش های اداره راه و شهرسازی متأسفانه برخی نواقصات در این محور مشاهده می شود به طوری كه 18 درصد تصادفات استان در این محور اتفاق می افتد و این امر توجه بیش از پیش مسوولان مربوطه را می طلبد.

رئیس پلیس راه استان زنجان، كاهش میزان تلفات انسانی در تصادفات را ناشی از فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف مردم و همكاری مطلوب مردم با پلیس دانست.

رشتیانی با بیان اینكه میزان تصادفات موتورسواران در استان زنجان بالاست، بر استفاده راكبان موتور سوار از كلاه ایمنی ، رانندگان و سرنشینان خودروها از كمربند ایمنی و رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان خودروها تأكید كرد و گفت: با رانندگان متخلف و حادثه ساز بدون اغماض برخورد می شود.

596/522