۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۰۹
کد خبر: 81966516
T T
۰ نفر
جشن تكليف سياسي و حماسه حضور راي اولي ها در انتخابات هفتم اسفند ماه

قصرشيرين - ايرنا - انتخابات در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران همواره از اهميت خاصي برخوردار است و حضور راي ‌اولي ها در اين رويداد جشن‌ تكليف‌ سياسي است چرا كه همواره جوانان‌ در صحنه‌هاي‌ انتخابات‌ اين‌ كشور در طول‌ زمان‌ هاي مختلف يك‌ حضور شاد، موثر و تعيين‌ كننده‌ داشته اند.

به گزارش خبرنگار ايرنا انتخابات‌ مظهر حضور مردم‌ و آزادي‌ ملت‌ ايران‌ در انتخاب‌ سرنوشت‌ خود بوده است و اين‌ كار به‌ معناي‌ قدرت‌ مردم‌ در اداره امور كشور و در دست‌ داشتن‌ سرنوشت‌ كشور به‌ وسيله ملتي است‌‌ كه نبايد نسبت به آن بي تفاوت باشيم.
جوانان در كشور ما يك سرمايه بزرگ هستند كه حضور راي اولي ها در اين بين به همراه خانواده‌هايشان در انتخابات هفتم اسفندماه مي‌تواند شور، شوق و اشتياق مردم در اين رويداد بزرگ سياسي را رقم بزند.
راي اولي ها در شهرهاي قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب با رسيدن به سن قانوني 18 سال شركت خود در انتخابات هفتم اسفندماه را بعنوان نخستين تجربه مشاركت سياسي در تعيين سرنوشت خويش با حضور در شعب اخذ راي و انتخاب اصلح جشن مي گيرند.
جوانان براي اجتماعي شدن نيازمند مشاركت سياسي هستند تا از طريق تجربه عملي بتوانند جامعه پذير شوند و بهترين راه براي هدايت آنها نيز ايجاد زمينه‌هاي لازم براي مشاركت آنان در تصميم‌گيري كلان سياسي و اجتماعي است.
يكي از شاخصه‌هاي مهم در پيشرفت جوامع فراهم ساختن فضاي لازم براي تعامل و مشاركت همه آحاد جامعه به ويژه جوانان در تعيين سرنوشت اجتماعي و سياسي است و نتيجه چنين مشاركتي سازندگي بيشتر و قرار گرفتن جامعه در مسير پيشرفت است.
اميد است همه گروه‌هاي سياسي و نامزدهاي انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كمك كنند تا با حضور با نشاط و حداكثري مردم و به ويژه راي اولي ها انتخابات به معناي واقعي كلمه به حماسه سياسي تبديل شود و مردم نيز با حضور گسترده و با شكوه خود دشمنان اسلام و ايران را بار ديگر مايوس كنند.
مردم‌ بايد آگاهانه‌ پاي‌ صندوق‌هاي‌ راي‌ حاضر شوند و انتخاب‌ اصلح كنند چرا كه انتخابات‌ جلوه مشاركت‌ عمومي و موثرترين‌ وسيله‌ براي‌ هر فردي‌ است تا بتواند آرمان‌ها، خواسته‌ها و انتظارات‌ خود را در قالب‌ اجرايي قرار دهد و آن‌ را به‌ تحقق‌ نزديك‌ كند.
اينك راي اولي هاي مناطق مرزي غرب كشور همچون ساير مردان و زنان ايران اسلامي چند روز مانده به آغاز رقابت هاي انتخابات دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري سر از پا نمي شناسند چرا كه دنيا منتظر است خلق حماسه سياسي آنان را به نظاره بنشيند.
شور و شوق راي اولي ها اينك وصف نشدني است جواناني كه به اين حضور و مشاركت شان در تعيين سرنوشت سياسي كشور و نظام اسلامي افتخار مي كنند و بر خود مي بالند كه در چنين نظامي حيات دارند كه براي تك تك آراي فرزندانش اهميت بسزايي قائل است.
در انتخابات پيش رو نه‌ تنها راي اولي ها بايد حضوري تاثيرگذار و بانشاط در پاي صندوق‌هاي راي داشته باشند بلكه مي‌توانند پدران، مادران و ساير اعضاي خانواده خود را نيز به حضور پرشور در انتخابات تشويق و ترغيب كنند.
بابك محمدي يكي از راي اولي هاي قصرشيريني به خبرنگار ايرنا گفت: من از ماهها قبل خودم را آماده كرده ام تا در اين رويداد بزرگ سياسي همانند ديگر هموطنانم شركت كنم و حضور داشته باشم چرا كه با انتخاب نماينده اصلح مي توانيم نقش مهمي در پيشرفت، توسعه و آباداني كشورم و به ويژه شهرستاني كه در آن ساكن هستم داشته باشم.
وي با ابراز خرسندي از نخستين حضور خود درعرصه انتخابات افزود: دشمن امروز منتطر است تا ببيند جوانان باغيرت ايراني چگونه مي خواهند با حضور خود از آرمان هاي والاي نظام اسلامي و انقلاب دفاع كنند.
وي بيان كرد: من از همه هم سن و سالانم كه به تازگي به سن قانوني 18 سال رسيده اند مي خواهم تا با حضور حماسي خود در انتخابات هفتم اسفندماه چشم دشمنان نظام اسلامي را كور كنند.
مبينا حاتمي يكي ديگر از راي اولي قصرشيريني اظهار كرد: من متولد هفتم اسفندماه سال 79 هستم و بسيار خوشحالم كه مي توانم در انتخابات هفتم اسفندماه 94 شركت كنم چرا كه با حضور در شعب اخذ راي از حقي كه جمهوري اسلامي به بركت خون شهدا و پشتوانه ولايت براي من ايجاد كرده است مي خواهم با انتخاب اصلح استفاده كنم.
حسن مرادي ديگر راي اولي قصرشيريني نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اضافه كرد: من بعنوان يك دانشجوي راي اولي مي خواهم اعلام كنم كه راي اولي هاي ايران اسلامي در روز هفتم اسفند حماسه اي خلق مي كنند كه حضورشان در عرصه سياسي مي تواند الگويي براي حضور تمامي 18 ساله هاي دنيا باشد.
اميرحسين ملكي ديگر شهروند قصرشيريني نيز با اعلام اينكه من بعنوان يك راي اولي در روز هفتم اسفندماه به اتفاق ساير اعضاي خانواده ام براي شركت در عرصه انتخابات در پاي صندوق هاي راي حضور خواهم يافت افزود: حضور ما در عرصه انتخابات تداوم راه شهدا و نشانه آزادي و استقلال كشورمان است.
انتخابات بستر مناسبي است كه به جوانان جامعه امكان مي‌دهد بصورت عملي و ملموس تمرين دموكراسي را تجربه كنند و دانش سياسي خود را ارتقا دهند و در همين راستا نيز همه ملت ايران اسلامي از راي اولي ها گرفته تا سالخوردگان بايد طوري در اين عرصه حماسه ساز شوند كه بار ديگر چون ستاره در دنيا بدرخشند و با انتخاب اصلح بتوانند در آباداني و پيشرفت بيش از پيش جامعه سهيم باشند.
انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري همزمان با سراسر كشور هفتم اسفند ماه امسال در190 شعبه اخذ راي با مشاركت بيش از سه هزار و 500 نفر از عوامل اجرايي، نظارتي، امنيتي و انتظامي در مركز حوزه انتخابيه قصرشيرين برگزار مي شود.
از مجموع شعب پيش بيني شده اخذ راي در اين حوزه انتخابيه 36 شعبه مربوط به شهرستان قصرشيرين است كه بيش از700 نفر از عوامل برگزاري انتخابات كار راي گيري از مردم را بر عهده دارند.
قصرشيرين مركز حوزه انتخابيه شهرستانهاي سرپل ذهاب و گيلانغرب است كه از اين حوزه انتخابيه يك نفر بعنوان نماينده به خانه ملت راه مي يابد.
در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري در شهرستان هاي قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب از مجموع جمعيت حدو د220 هزار نفري اين شهرستان ها 125 هزار نفر واجد شرايط راي هستند كه بخشي از اين تعداد را نيز جوانان به ويژه راي اولي ها تشكيل مي دهند.
7079/3012/8066