۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۱۷
کد خبر: 83265438
T T
۰ نفر
مردم در حد توان به كمك هاي خود به سيل زدگان ادامه دهند

رشت - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان گيلان و امام جمعه رشت با اشاره به كمك هاي زياد مردمي به خسارت ديدگان ناشي از سيل در نقاط مختلف كشور گفت: از مردم مي خواهيم در حد توان به كمك هاي خود ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار ايرنا آيت الله رسول فلاحتي در خطبه هاي نمازجمعه رشت با توصيه همگان به تقواي الهي اظهار كرد: خداوند در سايه تقوا گره هاي زندگي انسان را مي گشايد.
وي با تقدير و تشكر از صدور حكم مقام معظم رهبري مبني بر انتصاب نمايندگي ايشان در استان گيلان در 14 فروردين ماه سال 97 افزود: اميدواريم در كنار مردم و مسئولان بتوانيم بخش هايي از جامعه به ويژه بخش فرهنگي كه ساماندهي نشده، را به سامان برسانيم.
امام جمعه رشت با اشاره به ولادت امام حسين(ع) در سوم شعبان، بيان كرد: ميلاد امام حسين(ع) روز پاسدار نامگذاري شده ضمن اينكه روز قطع رابطه سياسي با آمريكا در سال 1359 است.
آيت الله فلاحتي به سخنان امام(ره) درباره پاسداران اشاره كرد و گفت: پاسداران آينه مجسم مظلوميت و رشادت هاي ملت بزرگ ايران در صحنه نبرد و تاريخ مصور انقلاب هستند.
وي با بيان اينكه مسير نوراني انقلاب اسلامي توسط پاسداران عزيز آبياري شده است، تصريح كرد: سپاه عزيز در طول انقلاب دولت و ملت را كمك كرد و همچنان سپر مشكلات كشور است.
نماينده ولي فقيه در گيلان، روز چهارشنبه هفته آينده را مصادف با ولادت حضرت عباس(ع) دانست و خاطرنشان كرد: روز جانباز را به جانبازان كه طلايه داران انقلاب اسلامي هستند تبريك عرضه مي كنيم و اميدواريم در اين ايام مسئولان از جانبازان عيادت كنند.
آيت الله فلاحتي به وقوع سيل اخير در كشور اشاره كرد و يادآور شد: ما تنها يك روي سكه سيل اخير را مشاهده كرديم اما سيل پرده از دو چهره نوراني و ظلماني و خبيث برداشت.
امام جمعه رشت به نشان دادن چهره خوب و نوراني ملت ايران در سيل اخير اشاره كرد و افزود: به تمام مسئولان توصيه مي كنم قدر مردم ايران را بدانند.
آيت الله فلاحتي با بيان اينكه چهره جنايتكارانه آمريكا در سيل اخير نشان داده شد، تصريح كرد: حساب هاي جمعيت هلال احمر را در دنيا بستند تا كسي نتواند به سيل زدگان كمك كند و اين امر چهره فاسد و خبيث آمريكا را بر ملا كرد.
وي ادامه داد: آنها كه دلداده غرب هستند بدانند چهره دولتمردان غربي در سيل اخير ايران نشان داده شد.
نماينده ولي فقيه در گيلان بر توجه مسئولان بلند پايه كشور در مشكلات به وجود آمده به ويژه مسائل اقتصادي و مهار تورم تاكيد كرد و گفت: مسئولان مهار تورم، نظارت بر بازار، نظارت بر ارز و نظارت بر صادرات و واردات را بهانه اي براي بي توجهي به مسائل ديگر كشور نكنند.
آيت الله فلاحتي با اشاره به اينكه نظامي گري آمريكا سبب تنفر ملت هاي دنيا شده است، بيان كرد: اكنون آمريكا جنگ نرم عليه اراده ملت ها را آغاز كرده و جنگ شناختي و نرم به مراتب سخت تر و خطرناك تر از جنگ نظامي است.
وي به ترويج سبك زندگي غربي توسط برخي از افراد در جامعه اشاره كرد و يادآور شد: افراد مذكور به دنبال تقي زاده ها حركت مي كنند.
امام جمعه رشت با بيان اينكه نگاه به غرب خودباختگي و ذلت را به همراه دارد، خاطرنشان كرد: امام حسين(ع) به ما آموخت كه مرگ سرخ بهتر از مرگ ننگين و ذلت بار است.
آيت الله فلاحتي اضافه كرد: تمام رهبران الهي به ما آموختند زندگي عزتمندانه داشته باشيم بنابراين تا زنده ايم مرگ بر آمريكا پيشه عقيده ماست.
وي با اشاره به تشكيل كشور عربستان توسط آل شيخ و آل سعود در 200 سال گذشته، اظهار كرد: در تجزيه و تحليل تاريخي بنده به اين نتيجه رسيدم كه رژيم صهيونيستي توسط آل سعود به وجود آمده است.
نماينده ولي فقيه در گيلان به قرار گرفتن آل سعود در مسيرسقوط اشاره كرد و گفت: بدهي هاي عربستان به 400 درصد رسيده است.
آيت الله فلاحتي با بيان اينكه جنايت هاي آل سعود در دنيا در مقايسه با جنايت ناپلئون و هيتلر بيشتر است، بيان كرد: اميدواريم مردم ما با روحي آزاد بتوانند به سرزمين حجاز و زيارت پيامبر(ص) بروند.
وي در ادامه به ويژگي هاي تربيت اسلامي از نگاه اسلام اشاره كرد و يادآور شد: اگر انسان خودسازي مي كند بايد ديگران را نيز بسازد و بهترين نمونه آن انبياي الهي هستند.
امام جمعه رشت با تاكيد بر توجه ويژه فرزندان توسط والدين، خاطرنشان كرد: مامور هستيم فرزندان مان را به طرف خير هدايت كنيم.
آيت الله فلاحتي به نقش اساسي والدين در انتقال فرهنگ ديني به فرزندان اشاره كرد و افزود: 80 درصد از افرادي كه هنجارشكني مي كنند معلول بي توجهي پدر و مادر است و مسئوليت 20 درصد باقي مانده به عهده مربي و جامعه است.
2007