۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۰۶
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83350473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار سمنان: تعطیلی حتی یک واحد تولیدی قابل قبول نیست

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: تعطیلی حتی یک واحدهای صنعتی کوچک در زمان فشارهای خارجی نباید اتفاق بیفتد، باید با تمام وجود برای حفظ این واحدها در چرخه تولید تلاش کرد.

علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولتمردان در چارچوب قانون و اختیاراتشان برای حمایت از تولید و صنعت استان سمنان تلاش کنند، اولویت کاری مدیران دستگاه های اجرایی استان، برای رونق تولید و عبور از تحریم ها، حمایت از صنعتگران باشد.

وی خاطر نشان کرد: تنها راه عبور از فشارهای اقتصادی سرپا نگه داشتن بخش صنعت و تولید کشور است که دولت برنامه های جامعی را برای حمایت از این واحدها دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه ادامه روند ارایه تسهیلات رونق تولید و تامین نقدینگی واحدهای صنعتی در دستور کار است، گفت: دولت تمام قد برای رفع گرفتاری های بنگاه های اقتصادی در تلاش است.

آشناگر تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی سمنان در کارگروه تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای سال جاری در دستور کار قرار دارد و هیچ قصوری از مدیران دستگاه هایی اجرایی در تعطیلی واحدهای صنعتی پذیرفتنی نیست.

آشناگر ادامه داد: سمنان از استان های صنعتی کشور است و پایه توسعه این استان برپایه تولید و حمایت از بنگاه های اقتصادی عملیاتی می شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: در کنار مشکلات روزمره، واحدهای صنعتی با مشکلات زیرساختی به خصوص در بخش معدن در استان مواجه هستند که برای رفع این مشکلات با وجود تحریم ها تلاش می شود.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

اخبار مرتبط