رییس سازمان برنامه و بودجه از طرح‌های عمرانی چهارمحال و بختیاری دیدن کرد

شهرکرد- ایرنا-معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه عصر روز سه‌شنبه در پایان سفر یک روزه خود به شهرکرد از دو طرح عمرانی در این استان دیدن کرد.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت عصر سه‌شنبه از روند اجرایی قطعه فرادنبه _ سفیددشت در پروژه احداث جاده شهرکرد به بروجن به لردگان و طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد از نزدیک دیدن کرد و در جریان روند این طرحها قرار گرفت.
استاندار چهارمحال و بختیاری در حاشیه دیدار گفت: تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن مبارکه _ سفیددشت _ شهرکرد ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز است.
اقبال عباسی تاکید کرد: امسال دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح اختصاص یافت.
وی افزود: هماهنگی لازم برای تخصیص بقیه اعتبار مورد نیاز راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد انجام شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد ۹۷ کیلومتر طول دارد.
در مسیر عبور این راه‌آهن و در محل گردنه "بیدکان" پو تونل به طول ۵.۸ کیلومتر احداث می‎شود و حداکثر سرعت قطار در این خط آهن برای قطار مسافربری ۲۲۰ کیلومتر و برای قطار باری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.
با اجرای پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری، تحول بزرگی در جابجایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان‌های بزرگ و صنعتی کشور رخ می‌دهد و فاصله استان‌های جنوبی تا مرکز کشور حدود ۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.
حدود ۲۰۰ دستگاه پل کوچک و ۴ دستگاه تونل در مسیر راه‌آهن چهارمحال و بختیاری اجرا و در مسیر قطعه دوم این پروژه، یک تونل به طول ۶۲۰ متر حفر خواهد شد.
با راه‌اندازی این خط ریلی ۷۵ میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل و مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور ۴۷۰ کیلومتر کمتر می‌شود.
عباسی همچنین تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری کامل از جاده شهرکرد به بروجن به لردگان به خوزستان از مهمترین اولویت‌های مسوولان ملی و استانی است.
وی یادآور شد: در سفر سال گذشته محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به چهارمحال و بختیاری برای تملک زمین‌های واقع در دو قطعه از جاده شهرکرد به بروجن و لردگان – خوزستان ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد که ۵۰ میلیارد ریال آن مربوط به قطعه شهرکرد به بروجن در حوزه فرادنبه به سفیددشت بوده است.
عباسی اظهار داشت: طول قطعه شهرکرد به بروجن در جاده چهار خطه شهرکرد به بروجن به لردگان ۶۰ کیلومتر است، که تنها ساخت پنج کیلومتر آن باقی‌مانده و بقیه اجرایی شده است.
به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت معاون  رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای پیگیری طرح‌های اقتصادی مقاومتی به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha