۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 84719110
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال اجرای طرح خاموشی های با برنامه برق در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

گچساران - ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت ادامه روند افزایشی مصرف برق در استان و مدیریت نشدن مصرف احتمال اعمال خاموشی های با برنامه در تابستان امسال وجود دارد.

جمال معتمدی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با یادآوری کم بارشی های امسال و گرمای هوا به ویژه در شهرستان های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: احتمال قطع برق به ویژه در ساعت های پیک بار نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد:گرمای زودرس، کاهش نزولات جوی، تغییر الگوی مصرف و پدیده شوم  رمز ارزهای غیرمجاز از عوامل افزایش مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد هستند.

وی ابراز داشت: در حالی که تا چند سال پیش بیشتر شهروندان استان از کولرهای آبی و پنکه استفاده می کردند اکنون بیشتر مُشترکان از کولر گازی استفاده می کنند.

معتمدی زاده با اشاره به نبودن نیروگاه های آبی در استان تصریح کرد: برق مورد نیاز شهروندان از طریق استان های خوزستان  و اصفهان تامین می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قرار داشتن ۶ شهرستان از ۹ شهرستان استان در مناطق گرمسیری تاکید کرد: استان بیش از ۲۷۸ هزار مُشترک برق دارد که ۱۰۰ هزار مُشترک آن در شهرستان های گرمسیری قرار دارد.

معتمدی زاده اضافه کرد:میزان مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد  روز بیست و هفتم فروردین امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱.۱ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد:مصرف برق این استان تا ساعت ۱۶ روز گذشته به ۲۲۲ مگاوات رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ مگاوات ساعت رشد را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهرستان گچساران با ٩٩ مگاوات مصرف در ساعت  ۱۵ روز گذشته و افزایش ۱۸ مگاواتی نسبت به سال قبل در صدر مصرف برق استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

وی، کمترین میزان مصرف برق در ساعات پیک بار استان کهگیلویه و بویراحمد را مربوط به شهرستان چرام با ١٤ مگاوات ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از مشترکان برق این استان خواست در مدیریت مصرف برق خود با این شرکت مشارکت بیشتری داشته باشند تا شاهد قطعی یا خاموشی های برق در فصل گرم سال جاری نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha