سامانه بارشی جدید آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سامانه بارشی جدیدی از اواخر وقت امروز /چهارشنبه/ وارد آسمان این استان می‌شود و تا روز جمعه نیز در منطقه فعال خواهد بود.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاثیر این مخاطره شامل آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و احتمال سقوط و پرتاب اجسام است.

وی اضافه کرد: لازم است به علت بارش باران و رعد و برق، احتمال بارش برف در ارتفاعات و وزش تند بادهای لحظه‌ای، مردم از تردد در ارتفاعات و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند و نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک و تابلوهای تبلیغاتی اقدامات لازم را انجام دهند.

صابری با بیان اینکه همه نقاط استان تحت تاثیر این سامانه جدید بارشی خواهند بود، ادامه داد: نقاط شمالی استان بیشتر تحت تاثیر این بارش‌ها خواهند بود ولی در نقاط جنوبی وزش باد غالب است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ارومیه دمایی بین مثبت چهار و ۱۸ درجه سانتی گراد داشت، گفت: چالدران سردترین شهر استان با دمای منفی سه درجه سانتی‌گراد و پلدشت گرم ترین شهر استان با دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد بود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی استانی با آب و هوای کوهستانی و بارش سالانه ۴۵۰ میلی‌متر باران است که با توجه به کشاورزی بودن شغل اغلب ساکنان این منطقه پیش بینی های هواشناسی نقش مهمی در زندگی روزمره آنان ایفا می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha