۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84947940
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از نیمی از شبکه برق کردستان تعمیر شد

۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۸:۳۴
کد خبر: 84947940
بیش از نیمی از شبکه برق کردستان تعمیر شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: امسال از مجموع ۱۲ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط برق استان بیش از هفت هزار کیلومتر آن با بیش از ۶۰ میلیارد ریال هزینه، تعمیر شد.

هیوا لهونیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بقیه شبکه برق فشار متوسط  استان نیز تا یک ماه دیگر تعمیر می شود، اضافه کرد: تعمیر شبکه تاثیر زیادی در پایداری آن در مواجهه با بارش های پاییزی و زمستانی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به وجود به ۱۴ هزار پست توزیع نیروی برق در استان، افزود: امسال حدود پنج هزارو ۵۰۰ پست توزیع برق نیز در استان (معادل ۴۰ درصد کل پست های توزیع برق) با هدف آمادگی بیشتر برای ورود به فصل زمستان و مواجهه با بارش های زمستانی، تعمیر شد.

لهونیان هدف از تعمیر شبکه های توزیع برق را افزایش طول عمر مفید و کاهش خرابی‌ها و ایجاد خاموشی های ناخواسته عنوان کرد و گفت: کاهش مدت زمان خاموشی‌های احتمالی در شبکه، بهبود قابلیت اطمینان و سطح دسترسی شبکه، کاهش هزینه‌ها و امکان پیش‌بینی شرایط آینده از مزایای اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه شبکه توزیع برق در فصل سرما به دلیل بارش برف و باران در معرض آسیب دیدگی و خرابی قرار می گیرد، ادامه داد: بر اساس برنامه زمانبندی شده، نقاط معضل دار شبکه موجود در سطح استان شناسایی شده و سپس با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود، در قالب اکیپ های تعمیراتی خط سرد و گرم(بدون اعمال خاموشی شبکه، تعمیر و اصلاح شبکه صورت می گیرد.

در حال حاضر بیش از ۷۱۲ هزار مشترک برق در بخش های خانگی، عمومی، اداری و صنعتی از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha