کرمانشاهیان از دروازه کربلا فریاد «قدس تنها نیست» سر دادند

کرمانشاه- ایرنا- مردم مومن، ولایت‌مدار، سلحشور و مرزدار کرمانشاه در روز قدس دیگری همزمان با دیگر ملت‌های آزادی‌خواه دنیا از دروازه کربلا فریاد «قدس تنها نیست» سر دادند و این بار هم با عزمی راسخ‌تر از گذشته خشم و انزجار خود را از جنایات وحشیانه صهیونیست‌های غاصب علیه مردم مظلوم فلسطین ابراز کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ملت های آزادی خواه جهان به ویژه ایرانیان در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و در روز جهانی قدس بار دیگر با حضور خود در راهپیمایی ضدصهیونیستی ثابت کردند که قدس هیچگاه تنها نبوده و نخواهد بود.

روز قدس دیگری از راه رسید تا مسلمانان آزادی خواه در سراسر دنیا خشم و نفرت خود را بر سر اشغالگران قدس شریف بریزند و از این ظالمان و ستمگران معاصر اعلام تنفر و انزجار کنند.

شمارش معکوس برای از بین رفتن رژیم نامشروع صهیونیستی به راستی که به صدا درآمده و نمونه های عینی آن در این روزها به خوبی آشکار است؛ از فروپاشی کابینه و دولت تا حمله وحشیانه به صفوف نمازگزاران و این وعده الهی حتما محقق خواهد شد.

انزوای روز به روز صهیونیست ها نیز نشانه دیگری از نابودی این رژیم غاصب و نامشروع است بطوریکه در میان خود نیز دچار چنددستگی و اختلاف عمیق دیدگاهی در مورد آینده این رژیم منحوش شده اند.

روز جهانی قدس امسال برابر است با روز جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ برابر با ۲۳ رمضان ۱۴۴۴ هجری قمری. آخرین جمعه ماه رمضان، خیابان های اغلب کشورهای اسلامی از جمله ایران سرافراز صحنه اعلام انزجار و نفرت مسملمانان روژه داری است که برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان آمده اند تا ثابت کنند قدس هیچگاه تنها نیست.

کرمانشاهیان از دروازه کربلا فریاد «قدس تنها نیست» سر دادند

امام خمینی (ره) ۱۳ رمضان ۱۳۹ ق (۱۶ مرداد ۱۳۵۸) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن در این روز راهپیمایی کنند و به راستی ملت های آزاده دنیا نیز هر سال این مراسم را باشکوه خاصی برگزار می کنند و سال به سال نیز ستون های رژیم اشغالگر قدس بیشتر به لرز در می آید و اینکه پس از گذشت ۴۴ سال از این نامگذاری صدای فروپاشی رژیم صهیونیستی به صورت جدی به گوش می رسد.

حمایت های ملت های آزاده جهان پس از اقدام ابتکاری حضرت امام (ره) در نامگذاری آخرین جمعه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس موجب خشم بیش از حد صهیونیست ها شده و این اشغالگران از خدا بی خبر با هر حمایتی از سوی ملتهای آزادی خواه، حقیری و ناتوانی خود را بیشتر به مردم مظلوم فلسطین ثابت می کنند و این نشان دهنده خواری و پستی این رژیم کودک کُش است.

در غربی ترین نقطه کشورمان؛ در سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی یعنی کرمانشاه مقاوم و شهید پرور؛ مردم مومن و روزه دار این دیار نیز برای بیعت مجدد دیگری با مردم مظلوم فلسطین و لبیک به ابتکار ارزشمند امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس به خیابانها آمده اند و ندای مرگ بر اسرائیل سر می دهند.

در جمعه ابری مردم مرزدار کرمانشاه از اقشار مختلف و سنین مختلف با در دست داشتن پلاکاردها و پارچه نوشته هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان آمده اند تا بگویند زمان زیادی تا نابودی اشغالگران قدس باقی نمانده است.

راهپیمایی در کلانشهر کرمانشاه با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان همزمان با سراسر کشور از میدان انقلاب اسلامی آغاز شد و روزه داران حامی مظلومان تا مقابل مسجد جامع یکصدا ندای مرگ بر اسرائیل سر می دادند.

کرمانشاهیان از دروازه کربلا فریاد «قدس تنها نیست» سر دادند

کرمانشاه را به دلیل وجود اقوام و مذاهب مختلف هندوستان ایران نام نهاده اند و امروز همه اقوام و مذاهب از اهل تشییع، تسنن و اهل حق در کنار هم و با اتحاد و انسجام فریاد حمایت از مظلوم و انزجار از ظالم سر می دهند و قدس به رمز وحدت بین اقوام و مذاهب تبدیل شده است.

مسلمانان روزه دار کرمانشاهی امروز با تمام توان نفرت و انزجار خود را از رژیم نامشروع کودک کُش صهیونیستی به دنیا اعلام کردند و با فریاد رسا گفتند که قدس به زودی آزاد می شود و اسرائیل نیز برای همیشه از نقشه محو جهان خواهد شد.

در حاشیه این مراسم ضد صهیونیستی؛ همچنین پیکر مطهر ۲ شهید گمنام نیز در میان حزن و اندوه روزه داران تشییع شد و بار دیگر فضای کرمانشاه به عطر معطر شهدا خوشبو شد.

آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه که در صفوف راهپیمایی و در میان مردم حضور یافته بود در سخنان کوتاهی روز جهانی قدس را روز اقتدار، وحدت و عزت مسلمانان دانست با مهم دانستن وحدت مسلمانان و تأثیر شگرف آن بر محور مقاومت اظهار داشت: وحدت مسلمانان باعث شده اسرائیل به عنوان رژیم غاصب منطقه آرزوهای شیطانی خود را نقش بر آب ببیند، لذا امیدوارم از این وحدت بزرگ، مسلمانان منطقه برای بیرون راندن استکبار نهایت استفاده را معمول دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد: روز قدس یادگار گرانقدر امام راحل است که مقام معظم رهبری هم بر اهمیت آن اصرار دارند لذا بر ماست در لبیک به فرمان امامین انقلاب در راهپیمایی روز قدس به اتفاق خانواده حضوری چشمگیر داشته باشیم.

کرمانشاهیان از دروازه کربلا فریاد «قدس تنها نیست» سر دادند

«محمدطیب صحرایی»، استاندار کرمانشاه نیز در سخنانی با بیان اینکه فلسطین و روز قدس، هم از نظر ایرانی بودن و هم از نظر مسلمان بودن برای همه ما مهم است، گفت: حتی اگر فقط به عنوان یک ایرانی غیرتمند به موضوع نگاه کنیم، روشن است که کینه توزترین و لجوج ترین دشمن ایران قوی ما صهیونیست ها هستند.

وی اضافه کرد: هر مسلمان باغیرت و هر ایرانی آزادی خواه تلاش کند که در راهپیمایی روز قدس شرکت کند.

ماموستا مُلا «عبدالرحمن مرادی» امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز در سخنانی اظهار داشت: امسال در شرایطی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردیم و برای حمایت از ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین وارد میدان شده ایم که رژیم غاصب صهیونیستی در پی اقدامات تحریک آمیز و حمایت همه جانبه دولت آمریکا و هم پیمانان منطقه ای آنها گستاخ تر از همیشه با هتک حرمت علیه آرمان مسلمانان جهان، و کشتار بی سابقه مردم غزه در روز نکبت، جنایت دیگری علیه بشریت مرتکب شد.

ملت مسلمان ایران و به خصوص مرزداران کرمانشاهی امروز و در این روز سرنوشت ساز، بیدارگر و ظلم ستیز؛ پرشور و باشکوه تر از همیشه مشارکت کرده و صفحه زرین دیگری در تاریخ پرافتخار استکبار ستیزی، حمایت از مظلوم، وحدت و یکپارچگی ملی را در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشتند.

راهپیمایان کرمانشاهی همراه با مسوولان مسیر میدان انقلاب اسلامی تا مقابل مسجد جامع را با ندای مرگ بر اسرائیل پیمودند و پس از استماع سخنان امیر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان سخنران اصلی این مراسم برای اقامه نماز جمعه راهی مسجد جامع شدند.

کرمانشاهی های غیور و سلحشور بار دیگر برگ زرینی در تاریخ مبارزه با ظلم و ندای آزادی خواهی ثبت کردند و ثابت کردند همواره حامی مظلومان و دشمن ظالمان هستند و برای آزادی قدس شریف با تمام وجود به میدان می آیند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha