آینده‌نگری امام راحل روز قدس را تبدیل به یک گفتمان جهانی کرد

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: دوراندیشی و آینده نگری امام راحل در مورد فلسطین باعث شد روز قدس به یک گفتمان جهانی تبدیل شود و در واقع روز قدس یک راهبرد انقلابی علیه نظام سلطه است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، صدرالله بابلی روز جمعه در راهپیمایی روز قدس با اشاره به اهمیت این روز،افزود: در زمانی که رژیم صهیونیستی شرایطی پیش آورده بود تا آرمان‌های فلسطین به فراموشی سپرده شود امام راحل در یک سخنرانی آتشین شاه و رژیم صهیونیستی را مورد اعتراض قرار داد و دشمن شماره یک مسلمانان جهان و ایران را اسرائیل غاصب معرفی کردند.

وی اظهار کرد: وقتی به مبارزات تاریخی و سیاسی امام راحل که نشان از هویت ضد استکباری ایشان داشت، می نگریم به تدبیر و دوراندیشی و آینده نگری امام بزرگوارمان پی می بریم و دوراندیشی و آینده نگری امام راحل روز قدس را تبدیل به یک گفتمان جهانی کرد.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: امام راحل در مسیر شکل گیری انقلاب قرار گرفت و بعد از پیروزی انقلاب، دفاع و حمایت جانانه ای از مردم مظلوم فلسطین انجام داد و این مسیر به شکل باشکوهی همچنان ادامه دارد.

بابلی اضافه کرد: امام بزرگوارمان با تدبیر و آینده نگری یک روز عربی را تبدیل به یک روز جهانی برای دفاع از مردم و سرزمین مقدس فلسطین نمود و با اینکار بسیاری از مسلمانان که خواب بودند را بیدار نمود.
او اظهار کرد: همه ما باید امروز از فلسطین و آرمان‌های مقدس قدس حمایت و از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی دفاع کنیم چرا که روز قدس یک راهبر علیه نظام سلطه است.

وی با اشاره به سخنان امامین انقلاب در مورد فلسطین و روز قدس افزود: همه جهان اسلام به ویژه جمهوری اسلامی ایران باید حمایت مالی و معنوی از فلسطین داشته باشند و این حمایت در راستای حدیث شریف پیامبر اسلام (ص)است که فرمودند :" هرکس حق مظلومی را از ظالمی بستاند همنشین من در بهشت خواهد بود" و با این وجود جای سوالی برای دفاع از فلسطین باقی نمی ماند.

فرماندار سرپل ذهاب ادامه داد : همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اسرائیل در حال نزدیک شدن به افول و زوال است و اختلافات اخیر داخلی این کشور گویای این موضوع است.

بابلی همچنین با اشاره به خدمات دولت سیزدهم گفت: رئیس جمهور با دور اندیشی در حال حل و فصل مسائل منطقه است و در این حوزه توفیق های عظیمی داشته اند و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، دولت مردمی و جهادی در حال تلاش است و نیاز است مردم همراه دولت باشند و به دولت کمک کنند و بیان دستاوردهای دولت در مدت اخیر می تواند خدمت بزرگی به انقلاب و دولت باشد.

وی با اشاره اهمیت شعار امسال اظهار کرد: امروز ما باید ساختاری شکل دهیم که مردم همانند این ۴۴سال پای کار باشند رشد تولید بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب همچنین با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیروهای مسلح کشور ما در اوج اقتدار و عزت قرار دارند و این باعث عصبانیت دشمن شده است.

بابلی در پایان از همه ادارات و نهادها به ویژه مردم شهید پرور شهرستان سرپل ذهاب که در راهپیمایی شرکت کردند و بار دیگر اتحاد و همبستگی خود را در دفاع از آرمان های انقلاب و ملت فلسطین به نمایش گذاشتند تقدیر و تشکر کرد.

راهپیمایی روز جهانی قدس در سرپل ذهاب با حضور پرشور مردم روزه دار و مومن سرپل ذهاب از میدان امام خمینی (ره) به سمت حرم مطهر احمد ابن اسحاق برگزار شد و شرکت کنندگان با ابراز انزجار از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت خود را از مقاومت مردم فلسطین اعلام کردند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha