آمادگی اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی مازندران برای مراسم عید قربان

ساری- ایرنا- سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران از تشکیل ۵۱ اکیپ ثابت و ۵۰ اکیپ سیار برای طرح تشدید نظارت بهداشتی عید قربان در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دامپزشکی مازندران دکتر حمزه آقاپور کاظمی گفت: کارشناسان امر ضمن نظارت بر مراکز عرضه و قصابی ها در روزهای قبل از عید قربان، با برپایی چادر و امکانات مورد نیاز در روز قبل و روز عید قربان در میادین از پیش در نظر گرفته شده عرضه دام حاضر خواهند شد تا مردم عزیز را در تهیه دام سالم مردم یاری کنند.

وی افزود: همچنین ناظرین شرعی با حضور در این میادین، پاسخگوی مشکلات شرعی شهروندان عزیز هستند.

آقاپور کاظمی خاطرنشان کرد: اداره‌کل دامپزشکی مازندران طی نظارت بر روند کشتار دام در کشتارگاه‌های صنعتی، سنتی و جایگاه های از پیش تعیین شده برای کشتار دام در استان با حضور مسوولان فنی و بهداشتی بخش خصوصی و ناظران دولتی، نسبت به رویه کشتار، کنترل و بررسی دام قبل و پس از کشتار اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی از شهروندان خواست تا با توجه به هماهنگی بعمل آمده با شهرداری ها مبنی بر تعیین مکان های مشخص برای عرضه دام زنده در هر شهرستان و استقرار اکیپ های بهداشتی دامپزشکی به منظور تائید سلامت حیوان، با مراجعه به این میادین نسبت به خرید دام زنده اقدام کنند.

وی تاکید کرد تا قبل از خرید با مراجعه به این اکیپ ها به صورت رایگان از خدمات دامپزشکی بهره مند و از سلامت دام مطمئن گشوند.

آقاپور کاظمی با تاکید بر خرید گوشت دارای مهر کشتارگاه گفت: مردم در خرید گوشت قرمز از قصابی‌ها حتما به مهر کشتارگاهی دقت کنند و از خرید گوشت قرمز فاقد مهر کشتارگاهی و تاریخ کشتار خودداری کنند.

وی بیان داشت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از خرده فروشی‌ها، می‌توانند موارد لازم را از طریق سامانه ۱۵۱۲ به اداره‌کل دامپزشکی استان اطلاع‌ دهند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران با تاکید بر عدم مصرف گوشت تازه گفت: برای جلوگیری از بیماری های مشترک باید لاشه‌های دام تا ۲۴ ساعت پس از ذبح و آلایشات آن مانند دل، جگر و قلوه دست‌کم تا ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه نگهداری شود تا ویروس از بین رفته و پس از آن قابل‌استفاده است.

آقاپور کاظمی افزود: استفاده از وسایل شخصی مانند دستکش، ماسک و پیشبند در هنگام ذبح دام، خرد کردن گوشت، مصرف مواد گندزدا در سرویس‌های بهداشتی محیط آلوده به خون و ترشحات ضروری است.

سرپرست دامپزشکی استان مازندران تاکید کرد : تمامی ادارات دامپزشکی شهرستان ها در روز قبل عید قربان تا ساعت ۱۹ و در روز تعطیل عید قربان تا ساعت ۱۳ آماده ارائه خدمات رایگان دامپزشکی برای پاسخگوئی به مراجعه کنندگان و تماس های تلفنی شهروندان مازندرانی هستند.

طبق تقویم پنجشنبه هشتم تیرماه جاری روز عید سعید قربان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha