چند طرح راهداری با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اسلام آبادغرب افتتاح و کلنگ‌زنی شد

کرمانشاه- ایرنا- چند طرح راهداری با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار با حضور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در شهرستان اسلام‌آبادغرب بهره‌برداری و کلنگ زنی شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در این مراسم که نماینده اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمانشاه و مدیرکل راهداری کرمانشاه هم حضور داشتند، پروژه آسفالت راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی شامل قسمت‌هایی از محور راه اصلی گردنه بالاتاق تا شاهبداغ، گهواره و مله فردین به سمت کوزران، محور زاوله، محور قلخانی، محور ریجاب به زرده، محور سیاه خور به سیمانی، محور حسن‌آباد، محور شیان، محور خمارتاش به هرسم چهاردهجفته و چندین محور راه روستایی آنتنی در شهرستان‌های اسلام آبادغرب به بهره برداری رسید.

همچنین کلنگ عملیات اجرایی پروژه‌های ماهیدشت به اسلام‌آباد، لاین دوم سراب کرند محور بیوه‌نیچ، توتشامی، تنگ گول، فیروزآباد، محور برف آباد به سمت سیاه سیاه، محورهای روستایی منطقه دیزگران، محور سه راهی انجیرک به کسان و زیرگذر برف آباد و چندین راه روستایی دیگر به زمین زده شد.

اعتبار این طرح‌ها در پی درخواست نماینده شهرستان اسلام آبادغرب و دالاهو و دستور رییس جمهور و توسط سازمان راهداری طی پنج تفاهم نامه به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان منعقد شده که تاکنون ۷۰ درصد این تفاهم نامه‌ها به بهره‌برداری رسیده و ۳۰ درصد باقی مانده نیز تا پایان فصل کاری سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

چند طرح راهداری با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اسلام آبادغرب افتتاح و کلنگ‌زنی شد

به گزارش ایرنا، شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب با ۱۵۰ هزار نفر و دالاهو با ۳۶ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده اند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این تعداد ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha