۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85272322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:اسرائیل هر چهار دقیقه یک فلسطینی را به شهادت رسانده است

کاشان _ ایرنا_ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:در ۲۰ روز گذشته هفت هزارو ۲۶ نفر توسط رژیم غاصب صهیونیستی شهید شده اند یعنی هر چهار دقیقه یک فلسطینی به شهادت رسیده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:طبق اعلام وزارت بهداشت غزه از هفت هزار و ۲۶ شهید فلسطینی ۲ هزارو ۹۱۳ نفرشان کودک هستند.

وی اظهار کرد:اگر ۲ هزارو ۹۱۳ کودک در این ۲۰ روز شهید شده باشند یعنی هر ۱۰ دقیقه در این مدت یک کودک شهید شده است.

حجت الاسلام حسینی گفت: هر آزاده‌ای  در جهان باید فریاد مرگ بر اسرائیل را سر بدهد،بایدن اعلام کرده اگر انگلستان رژیم غاصب صهیونیستی را تاسیس نمی کرد امروز ما آن را ایجاد می کردیم،شریک اصلی همه ایت جنایت ها شخص رییس جمهور آمریکا است.

وی افزود: مردم غزه که این جنایات را تحمل می کنند، نشانه استقامت آنهاست،۲۰ روز با بمب های جدید بمباران می شوند اما با نشاط و روحیه استقامت می کنند.

وی اظهار کرد: ۲۰ شهریور امسال رییس موساد اعلام کرد که وقت آن است که ایران تابان کار خود را به گونه متفاوت دهد و منظورش اجرای عملیات در قلب تهران برای ترور مقامات کشور بود اما فرزندان فلسطین ۲۵ روز بعد عملیات ترکیبی مقاومت را انجام دادند و در عمق ۴۵ کیلومتری اسرائیل وارد شدند و ژنرال های بزرگ اسرائیل را اسیر کردند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:مرز غزه با اسرائیل پیچیده ترین و امنیتی ترین مرز جهان است،فرزندان مقاومت ۲۲ شهرک این رژیم غاصب را تصاحب کردند،پایگاه اسرائیل در الیتره که یک پایگاه سری و روی ارتفاعات دریای سرخ مشرف بر کشتی رانی بین المللی و تحرکات انصارالله و مصر و غیره را رصد می کرد که این پایگاه توسط مقاومت نابود شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به دغدغه اخیر مردم کاشان در خصوص جابجایی شعب دادگاه های تجدید نظر مستقر در کاشان به اصفهان گفت:عده ای از بزرگان کاشان در خصوص جابجایی دادگاه های تجدیدنظر از کاشان و انتقال این نگرانی به بنده خواستار پیگیری این مشکل هستند تا جایی که ممکن است این موضوع را پیگیری کرده ایم،با رئیس کل دادگستری اصفهان صحبت شد همچنین با معاونت های رئیس قوه قضائیه صحبت کردم پاسخ مسوولان مربوط این است که طبق قانون دادگاه تجدید نظر باید در مرکز استان باشد.

وی افزود:رئیس کل دادگستری اصفهان قول پیگیری موضوع را به ما داده اند،ایشان گفتند وجود این دادگاه ها در کاشان مزایایش بیشتر است، وقتی هم از رئیس قوه قضائیه گرفته ایم و دغدغه مردم را به ایشان منعکس می کنیم، نامه ای هم به مقام معظم رهبری نوشته ام که اگر معظم له صلاح بدانند در این خصوص ورود کنند.

وی اظهار کرد:روز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) از مناسبت های هفته است قدرت شفاعت حضرت معصومه(س) بالاست،امام صادق(ع) در جلد ۶۰ کتاب بحار صفحه ۲۲۸ می فرماید قدرت شفاعت حضرت معصومه(س) شفاعت تمام شیعیان است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:سالروز شهادت شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی از مناسبت های هفته است،این شهید بزرگوار ۱۰ مرداد سال ۱۳۵۸ توسط گروه منافق فرقان شهید شد،ایشان شاگرد مرحوم امام خمینی(ره) بودند و شیفته امام(ره) بودند،۴۳ تالیف دارند و کتابی که در خصوص اربعین امام حسین (ع) نوشته اند از تالیفات معروف آیت الله قاضی طباطبایی است.

حجت الاسلام حسینی گفت: سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده از دیگر مناسبت های هفته است،حضرت امام خمینی(ره) در خصوص این شهید والامقام می فرمایند که او رهبر است.

حجت الاسلام حسینی گفت: در پایان هفته ۱۲ آبان و روز شهید کاشان است که بیش از ۹۰ نفر در یک روز در این شهرستان تشییع شدند به همین مناسبت دعای ندبه در رو ۱۳ آبان در مزار شهدا برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزو: حضرت علی(ع) در حکمت ۳۸ نهج البلاغه به امام حسن مجتبی(ع) سفارش می کنند که چهار چیز را از من یاد بگیر و چهار چیز دیگر را هم از من بیاموز،از مفسران سوال شده چرا از همان نخست نگفتند هشت چیز را از من بیاموز؟مفسران می گویند که چهار صفت نخت امر و چهار صفت بعدی نهی است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: حضرت علی(ع) در ادامه حکمت یادشده می فرمایند که ارزشمندترین بی نیازی عقل است و بزرگترین نیاز و فقر بی خردی است.

حجت الاسلام حسینی گفت: شارحان نهج البلاغه در خصوص ارزشمندی عقل مطالبی بیان کرده اند،آیت الله خوئی در منهاج البراعه در تفسیر این حکمت می فرماید اگر انسان عقلش را به کار برد مسیرش روشن می شود و فرد بی خرد در آنچه نمی داند سراغ عالم نمی رود و از مشاور استفاده نمی کند.

وی افزود: در دعای بیستم صحیفه و در بیست و ششمین جلسه این دعا آمده که خدایا برخی از افراد معاشرتشان با ما توهین آمیز است،آن معاشرت ها را به معاشرت کریمانه تبدیل کن.

حجت الاسلام حسینی گفت: در زندگی امام سجاد (ع) آمده حاکم مدینه شخص ظالمی به نام هشام بن اسماعیل بود و امام سجاد(ع) را اذیت می کرد،وقتی حکومت تغییر کرد و ولید بن عبدالملک حاکم شد،حاکم دینه را تغییر داد و هشم بن اسماعیل را تحقیر کرد و در مقابل منزل حاکم جدید مدینه حاکم قبل راا بسته بودند تا مردم به وی توهین کنند.

وی تصریح کرد:امام سجاد(ع) روزی از مقابل هشام بن اسماعیل عبور کرد و فرمود هیچ کس از یاران من نباید به هشام بن اسماعیل توهین کند و این ها الگوهای اخلاقی ما هستند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:در آیه ۷۱ سوره بقره آمده «قَالَ إِنَّهُ یَقُولُ إِنَّهَا بَقَرَةٌ لَا ذَلُولٌ تُثِیرُ الْأَرْضَ وَلَا تَسْقِی الْحَرْثَ مُسَلَّمَةٌ لَا شِیَةَ فِیهَا ۚ قَالُوا الْآنَ جِئْتَ بِالْحَقِّ ۚ فَذَبَحُوهَا وَمَا کَادُوا یَفْعَلُونَ» یعنی موسی گفت: خدا می‌فرماید آن گاو هم آن قدر به کار رام نباشد که زمین شیار کند و آب به کشتزار دهد و هم بی‌عیب و یکرنگ باشد. گفتند: اکنون حقیقت را روشن ساختی. و گاوی بدان اوصاف کشتند، لیکن نزدیک بود باز نافرمانی کنند.

حجت الاسلام حسینی گفت: درسی که از آیه ۷۱ سوره بقره می گیریم این است که اگر ولی امر ما شخص مقام معظم رهبری دستوری دادند باید اجرا کنیم،معظم له فرمودند زوج هایی که در سن بارداری هستند فرزند بیاورند چون فرزند آوری جهاد است.

وی افزود: مقام معظم رهبری دستور جهاد تبیین را دادند و فرمودند شبهات ذهنی جوانان رفع شود،این دستورها باید اجرا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha