احزاب گرمابخش تنور انتخابات

سمنان- ایرنا- پیش‌ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از شانزدهم مرداد امسال آغاز شد و شرکت نکردن در مرحله پیش‌ثبت‌نام سبب از دست رفتن فرصت داوطلبی می‌شود و انتظار می‌رود احزاب سیاسی با معرفی نماینده‌ای از خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی تنور انتخابات را داغ کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخابات مجلس دوازدهم و خبرگان رهبری در یازدهم اسفند امسال، آغاز دوباره‌ای برای تحکیم اعتماد و همراهی مردم با نظام جمهوری اسلامی است و این مهم در برهه‌ای که بسیاری از دشمنان برای نابودی این اعتماد در تکاپو بودند، اهمیت ویژه می‌یابد؛ یکی از مطالبه‌های مهم جامعه برای شور انتخاباتی این است که احزاب نقش خود را در انتخابات تعریف کنند.

طبق شواهد، سال انتخاباتی کشور با افزایش نشست‌ها، سخنرانی‌ها و اظهارنظرهای فعالان سیاسی تحویل شده و گرچه رقابت این جریان‌ها مهم است، اما از دیدگاه تحلیلگران، میزان مشارکت مردم، مهمترین موضوع انتخابات پیش‌رو خواهد بود و مشارکت احزاب گرمابخش انتخابات است.

احزاب گرمابخش تنور انتخابات

حزب به عنوان یک اجتماع سیاسی سازمان یافته با اصول، مرام و مسلک و رویکرد مشخص، از فراورده های نظام های دموکراتیک است و بر این اساس احزاب مولفه موثر در تحقق راهبردهای چهارگانه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ هستند و انتظار می‌رود بیش از پیش نقش آفرینی کنند و البته باید این مساله هم مدنظر باشد احزابی که خود را برای اداره جامعه و نشستن بر کرسی بهارستان نامزد می کنند باید در این زمینه برنامه و راهکار داشته باشند.

به گزارش ایرنا، پیش‌ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ تا ۲۲ مرداد انجام می‌شود و به گفته وزیر کشور، این زمان تمدید نخواهد شد.

۱۶ تا ۲۲ مرداد مهلت پیش‌ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس

رییس ستاد انتخابات استان سمنان آمار کل ثبت نام در استان تا روز جمعه بیستم مرداد ١۴٠٢ را ١۵٨ نفر شامل ١۴ زن و ١۴۴ مرد عنوان کرد که به ترتیب ٩ و ٩١ درصد از مجموع پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان را شامل می‌شوند.

احمد ریواده با اشاره به مدرک تحصیلی پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان متقاضیان داوطلبی چهار کرسی مجلس شورای اسلامی در استان سمنان گفت‌: ۱۶ نفر لیسانس و زیر لیسانس، ۱۰۹ نفر فوق لیسانس، ۲۶ نفر دکتری و هفت نفر دارای مدرک حوزوی هستند.

وی ادامه داد: در شاخص ثبت متقاضیان بر حسب سوابق ایثارگری۴۷ نفر دارای سابقه ایثارگری هستند.

ریواده تاکید کرد: چهار نفر از کل پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان در استان سمنان مشمول ماده ۲۹ قانونیعنی مشمول استعفا هستند و ثبت متقاضیان به تفکیک سن شامل ٢۴ نفر در گروه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ٣۴ نفر در گروه سنی۳۶ تا ۴۰سال، ٣٧ نفر در گروه سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، ١٩ نفر در گروه سنی ۴۶ تا ۵۰ سال، ١٧ نفر در گروه سنی ۵۱ تا ۵۵ سال، ١٧ نفر در گروه سنی ۵۶ تا ۶۰ سال، هفت نفر در گروه سنی ۶۱ تا ۶۵ سال، و سه نفر در گروه سنی ۶۶ تا ۷۰ سال قرار دارند.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان درباره ثبت متقاضیان بر حسب حوزه انتخابیه نیز ابراز کرد: در حوزه سمنان، مهدی شهر و سرخه ۴۴ نفر، در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی ۴۷ نفر، در حوزه انتخابیه دامغان ۳۵ نفر، و در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان ۳۲ نفر مراحل پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان را کامل کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه ثبت نام تا چندروز آینده همچنان ادامه دارد، گفت: متقاضیان می‌توانند تا ۲۲ مرداد با مراجعه به تارنمای وزارت کشور برای پیش ثبت نام اقدام کنند.

طبق شواهد سال انتخاباتی کشور با افزایش نشست‌ها، سخنرانی‌ها و اظهارنظرهای فعالان سیاسی تحویل شده و میزان مشارکت مردم، مهمترین موضوع انتخابات پیش‌رو خواهد بودرییس ستاد انتخابات استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه ٢١ فرآیند از ۲۵ فرآیند برگزاری انتخابات اسفند ١۴٠٢ به صورت تمام‌الکترونیکی پیش‌بینی شده است، گفت: عملیاتی کردن راهبردهای چهارگانه مورد تاکید مقام‌ معظم رهبری از وظایف ستاد انتخابات استان سمنان است.

ریواده افزود: انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ یکی از اولویت های مهم وزارت کشور در سال جاری است و خانه احزاب و احزاب سیاسی باید در تحقق راهبردهای چهارگانه انتخابات نقش‌آفرینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور استفاده از نظرات نخبگان استان هیات اندیشه ورز سیاسی تشکیل و برنامه عملیاتی برای تحقق راهبردهای چهارگانه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت برای انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ متناسب با شرایط استان سمنان تدوین شده است.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: یکی از ضرورت های مهم استان که باید در دستور کار دفتر سیاسی استانداری و خانه احزاب در دوره جدید قرار گیرد، تمرکز بر روی مسایل اساسی استان از جمله آب و جمعیت باشد چرا که این مسایل خواست اصلی مردم استان استان است و همه نخبگان در این مسایل اتفاق نظر دارند.

احزاب در دنیای مدرن، سایه دولت‌ها و بدیل آنها به شمار می روند که به تربیت نیرو برای اموری مانند امور سیاسی کشور می پردازند و نیروهای خود را در معرض رای و انتخاب مردم قرار می دهند تا بدین سان گروه‌های مختلف به کارزار انتخاباتی ورود کنند و با رای خود در تعیین سرنوشت کشور نقش آفرینی کنند.

نقش پررنگ احزاب در انتخابات پرشور

احزاب باید به وحدت و انسجام جامعه کمک و با پایبندی به اصول اسلامی، حفظ هویت اسلامی، شناخت مشکلات و تهدیدات و آسیب های درونی و بیرونی برای معنابخشی به کارکردهای حزبی تلاش کنند و با حضور پرشور در انتخابات بر شور انتخاباتی بیفزایند.

احزاب در استان سمنان زیر مجموعه سه گرایش سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل اعتدالگرا، مشغول به فعالیت هستند و در مجموع ۳۷ حزب در استان سمنان فعالیت دارند.

چندی پیش غلامعلی حداداعادل رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا سمنان گفت: رقابت، به عنوان لازمه انتخابات، به طور جدی باید مدنظر باشد که یک‌شبه ایجاد نمی‌شود و از انتخابات رقابتی استقبال می‌شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مطابق با اعلام ستاد انتخابات کشور، روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود و استان سمنان، با هشت شهرستان و بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

احزاب گرمابخش تنور انتخابات

حسین شجاعی مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: استان برای انتخابات اسفند ١۴٠٢ حدود ٣۵ هزار رای اولی دارد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مطابق با اعلام ستاد انتخابات کشور، روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان سمنان، با هشت شهرستان و بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha